לפיד: ישראל תצטרף לגינוי של רוסיה באו"ם - סרוגים

לפיד: ישראל תצטרף לגינוי של רוסיה באו"ם

שר החוץ יאיר לפיד התייחס למלחמה באוקראינה ואמר כי ישראל תצטרף להצעת החלטה של האו"ם המגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. "ישראל תהיה בצד הנכון של ההיסטוריה" אמר לפיד

author-image
לפיד: ישראל תצטרף לגינוי של רוסיה באו"ם
  יאיר לפיד (צילום: אולביה פיסטוסי/ פלאש 90)

המלחמה באוקראינה: שר החוץ יאיר לפיד אמר היום (שני), כי ישראל תצטרף להצעת החלטה שמגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה.

"זהו היום החמישי למלחמה באוקראינה", אמר לפיד בתדרוך מדיני שהעביר, "האו"ם יצביע היום או מחר על הצעת החלטה שמגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה, ישראל תצטרף ותצביע בעד ההחלטה יחד עם רוב מכריע של מדינות העולם".

עוד הוסיף לפיד כי "ישראל הייתה ותהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, אלה ערכינו, בעלת הברית המרכזית שלנו הייתה ותהיה ארה"ב".

עוד באותו נושא

אוקראינה פונה למערב: דורשים להצטרף לאיחוד האירופי


3

הוא התייחס לקונפליקט מול רוסיה ואמר כי "גם שותפינו האמריקאים מבינים שיש שתי נקודות שמחייבות אותנו לזהירות ושיקול דעת". לפיד ציין כי "במובנים רבים יש לנו גבול ביטחון עם רוסיה. רוסיה היא הכוח הצבאי המשמעותי ביותר בסוריה והשיתוף הפעולה איתם מסייע לנו במאבק בהתבססות האיראנית בסוריה".

סיוע לישראלים וליהודים

הדבר השני אליו התייחס לפיד אותו צריך לקחת בחשבון הוא המאמץ להוציא אזרחים ישראלים ויהודים מאזורי הקרבות. "באוקראינה יש עדיין אלפי ישראלים וכמאה שמונים אלף זכאי חוק השבות", אמר שר החוץ. "נעשה הכל כדי לא להשאיר אף ישראלי מאחור ואף יהודי מאחור, בשביל זה קיימת מדינת היהודים".

"זה לא פשוט, יש פקקי ענק במעברי הגבול", סיפר לפיד, "יש קריסה של יכולות התקשורת, הישראלים והיהודים הם חלק מגל של מאות פליטים שגדל בכל יום. זה מאמץ ארגוני אדיר, ומאמץ דיפלומטי ומדיני".

עוד אמר כי "ישראל תהיה חלק ממהלך הסיוע הכלל עולמי לתושבי אוקראינה, יש לנו חובה מוסרית, חובה היסטורית ומחויבות ערכית להיות חלק מהמאמץ. היום ומחר יצאו לאוקראינה שלושה מטוסים לאוקראינה עם מטען גדול של סיוע חירום, אלפי מעילים, שמכות, שקי שינה, ציוד רפואי, אהלים וציוד לטיהור מים".

מוקדם יותר שר התפוצות נחמן שי אמר בוועדת החוקה: "החלטנו להקצות 10 מיליון ש"ח לצרכים הדחופים של הקהילה. לא חיכינו להקצבה מיוחדת. נגדיל את הסכומים בהמשך. הראינו שהממשלה מובילה ולא מחכה. כשהממשלה מתגייסת ופועלת במהירות סימן שזה רציני ביותר".

בנוסף לפיד התייחס לסנקציות הכלכליות על רוסיה ואמר כי "ישראל בוחנת בקפידה את המשמעות הסנקציות על רוסיה הקמנו צוות בין משרדי שיבחן את ההשפעות וההשלכות של הסנקציות על הכלכלה הישראלית ועל המדיניות שלנו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
הצד הנכון?
עמדין | 28-02-2022 13:55
הצד הנכון שלך ההיסטוריה, זה לגנות את שלושת הדיקטטורים החייזרים שהשתלטו בערמה על מדינת ישראל והורסים כל חלקה טובה ,הראשון במעלה אבי אבות הטומאה הפריץ המולדובי מר ליברהמן שהכניס תרבות שלאלימות שלא ידענו כמותה אי פעם ,השני הוא חסר ההשכלה היהיר והמטופש שמסבך את יושבי הארץ במלחמה לא להם ,אין גבול להפקרות של חסר דעת זה עם פיו הגדול, פי האתון , והשלישי הוא הנוכל הסרוג אבי אבות הנוכלים ,שגנב עשרות אלפי קולות ומכר את עם ישראל לאבדון רוחני וגשמי בשביל תאוות השלטון ,הגינוי של השילוש הטמא והמשוקץ הזה זה הצד הנכון של ההיסטוריה
גם אויל מחריש
אליעזר מנחם מן שך | 28-02-2022 14:12
חבל שהיהיר לא עושה קל וחומר בעצמו,אם המנהיג הדגול והחכם בינימין נתניהו בחר לשתוק בעת הזאת ולקיים בעצמו והמשכיל בעת ההיא ידום, קל וחומר, שהבור וחסר ההשכלה הזה ,אמור לשתוק ,ולא לגרות את פוטין נגד בני עמנו בחינם,גם אויל מחריש לחכם יחשב
2
חובה היסטורית?עולם הפוך
אחד העם | 28-02-2022 14:03
חובה היסטורית לסייע ?למי?לאוקראינים ?שטבחו בעמנו יותר מכל עם אחר בעולם?זה מסמל את העיוות המוסרי והערכי של ממשלת זדון זו בראשות הכיפות הסרוגות,הם מתאכזרים ללא רחם בבני עמם ,בערכים ,ובמסורת היהדות, ודואגים לאלו שטבחו מיליונים ביהודים במשך ההיסטוריה
3
טיפש חסר מוח...
יחים | 28-02-2022 14:32
טיפש חסר מוח
4
הצד הנכון הוא...
שמחה | 28-02-2022 15:09
הצד הנכון הוא רוסיה...
5
לפיד וחבריו ההזויים,...
קל,, | 28-02-2022 15:54
לפיד וחבריו ההזויים, דעתך: לצד הערבי שרוצה להשמיד את ישראל הוא הצד הנכון, דעתך: תומכי טרור בכנסת הוא הצד הנכון, דעתך: לפנות את שטחי ישראל הוא הצד הנכון, בקרוב: הצד הנכון לפנות אותכם.
6
לפיד אתה ביזוי
לוחם | 28-02-2022 15:55
אתה יודע מר לפיד מה יותר גרוע מדביל? דביל עם מוטיבציה!! . לא הבנתי לפיד?! אילו ערכים אתה מייצג? מי המודל שלך לערכים? הערכים של האירופים שהשמידו 6 מיליון יהודים ושרדפו אותנו אלפי שנים? על כאלו ערכים אתה מדבר? או אולי הערכים האמריקאים שהשמידו את האינדיאנים, המציאו את העבדות המודרנית והשתמשו בנשק גרעיני כנגד אזרחים? על אילו ערכים אתה מדבר. אתה לא מתבייש להתחבר לערכים כאלו? עלוב.
7
לא להתערב, זה...
נורית האמיתית | 28-02-2022 15:59
לא להתערב, זה הדבר החכם עכשיו.
8
לפידון קטון! להבדיל...
שמעון הגלילי | 28-02-2022 16:30
לפידון קטון! להבדיל כלבים יודעים את מקומם. ומקשקשים בזנב כדי לשמח ולרצות את בעליהם. להבדיל בני אדם זכו למתנה. שכל. מותר מין הבהמה. הגיע הזמן באמת שתשתמש בשכל. ותפסיק לכשכש בזנב. אתה רק גורם נזק. פשוט תשתוק. חדל אישים.
9
לפיד היה ונשאר...
קובי | 28-02-2022 18:48
לפיד היה ונשאר טיפשששש ושקרן
10
אנג'ם
נועם | 06-03-2022 10:26
אנג'ם צ'ודארי אליעזר שלמה שיק
11
הרבי
נועם | 06-03-2022 10:27
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
12
יאיר
נועם | 06-03-2022 10:27
יאיר לפיד מנהיג היהודים
13
ציפי
נועם | 06-03-2022 10:27
ציפי לבני מנהיגת היהודים