בעלת גן ובתה הואשמו בהתעללות בעשרות ילדים - סרוגים

בעלת גן ובתה הואשמו בהתעללות בעשרות ילדים

כתב אישום הוגש נגד אורלי דווידוביץ' ונגד בתה, דניאל ליבוביץ', גננת וסייעת בפתח תקווה שהתעללו בילדי הגן שבבעלותן: "אירועי אלימות והתעללות, שנעשו על בסיס יומיומי"

בעלת גן ובתה הואשמו בהתעללות בעשרות ילדים
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד בעלת גן הפעוטות "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, אורלי דווידוביץ' (55) ונגד בתה, דניאל ליבוביץ' (32) אשר שימשה סייעת בגן, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע בידי אחראי וכן בריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש.

כתב אישום מתאר מאות מקרים בהם השתיים התעללו ותקפו באופן תדיר בילדים בגן, שמיועד לבני שנה עד שלוש.

עוד באותו נושא

אלימות בגן ילדים בירושלים: מספר ילדים נחבלו מהסייעת

הניפו את הילדים באוויר ודחפו אותם

בין היתר, נאשמת הגננת ובעלת הגן, אורלי דווידוביץ', כי בהזדמנויות רבות תקפה תינוקות ופעוטות בגן בכך שהרימה אותם תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר, וכן הכתה, דחפה ומשכה את הפעוטות.

כמו כן דווידוביץ' נהגה להעניש פעוטות ע"י הוצאתם מהגן והותרתם ללא השגחה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. בנוסף, דווידוביץ' נכחה וצפתה ברבים ממעשי ההתעללות והתקיפה של בתה הסייעת, מבלי שפעלה בנדון ובכך אפשרה את המשך התקיפה וההתעללות וכל זאת תוך שהיא מסתירה מהורי הפעוטות את ההתרחשויות בגן.

הסייעת דניאל לייבוביץ' נאשמת כי תקפה בעשרות מקרים תינוקות ופעוטות בגן, בין היתר בכך שהרימה אותם באמצעות משיכת קצות ידיהם או תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר וכן נהגה להכות, לדחוף ולמשוך את הפעוטות. עוד נהגה לייבוביץ' להותיר את הפעוטות לפרקי זמן ארוכים ללא השגחה ואף נהגה להותיר חלק מהפעוטות קשורים בטרמפולינה או בלול למשך שעות ארוכות.

"אירועים שנעשו על בסיס יומיומי ושיטתי"

מהפרקליטות נמסר: "כתב האישום שהוגש מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת – מעל מאתיים אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד. כואבת במיוחד העובדה שהדברים נעשו דווקא על ידי מי שהיו אמורות לדאוג לשלומם ולהגן עליהם".

דניאל ביכלר, יו"ר עמותת דור איתן לקידום מעמד הילד בישראל, אומרת כי "המקרה הקשה שנחשף בגן הילדים בפתח תקווה מעיד שכמדינה, לא למדנו כלום. העובדה שאחרי מקרה יסמין וינטה ז"ל וגן הזוועות של כרמל מעודה, אנו ניצבים שוב בפני הסעיפים הנוראיים והקשים האלה בכתב האישום שהוגש היום, מעידה אלפי מונים על הדרך השגויה שבה צועדת מדינת ישראל. הגיע הזמן לפיקוח אמיתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו