ראש עיריית קייב: "המצב קשה, האויב רוצה להרוס אותנו"

ראש עיריית קייב: "המצב קשה, האויב רוצה להרוס אותנו"

לאחר שכוחות הצבא הרוסי חסמו חלק מהכניסות לקייב, ראש העיר ויטאלי קליצ'קו אמר כי "העיר נכנסת כעת לשלב הגנה. המצב קשה מאד - האויב רוצה לכבוש את הבירה, להוריד אותה על ברכיה ולהרוס אותנו"

author-image
ראש עיריית קייב: מצב קשה, האויב רוצה להרוס אותנו
  ראש עיריית קייב ויטאלי קליצ'קו (צילום: שאטרסטוק)

הלחימה באוקראינה נמשכת: כוחות הצבא הרוסי ממשיכים כעת (שישי) במאמציהם לכבוש את קייב, כשלפי הדיווחים בתקשורת המקומית החיילים הרוסים חסמו חלק מהכניסות לעיר הבירה האוקראינית. עוד נאמר כי הפסקות חשמל נרשמו במוקדים רבים בעיר.

עוד באותו נושא

זלנסקי קורא לפוטין: "עלינו לדבר ולהפסיק את ההרג"


6

ראש עיריית קייב ויטאלי קליצ'קו אמר כי העיר "נכנסת כעת לשלב הגנתי" וקרא לכוחות הצבא להמשיך בלחימה. "המצב קשה מאד, עכשיו נשמעים יריות ופיצוצים באזורים מסוימים של העיר" אמר קליצ'קו. לדבריו, "האויב רוצה לכבוש את הבירה, להוריד אותה על ברכיה ולהרוס אותנו".

במקביל, משרד ההגנה הרוסי אמר כי כוחותיו כבשו מחדש את שדה התעופה הוסטומל שנמצא מחות לקייב, והנחיתה שם צנחנים שהוצנחו באזור. עוד נאמר כי כוחות של המורדים הבדלניים במזרח אוקראינה תוקפים כעת עמדות של הצבא האוקראיני, בתמיכה של הכוחות הרוסים באזור.

לפי נתוני משרד ההגנה האוקראיני, יותר מאלף חיילים רוסים נהרגו עד כה במהלך הלחימה באוקראינה – כשמהבוקר רוסיה תקפה 33 יעדים אזרחיים ברחבי המדינה. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר כי הרוסים תקפו גן ילדים ובית יתומים אוקראיני, כשלדבריו "מדובר בפשע מלחמה. אנחנו אוספים מידע על המתקפות הללו ונפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג על הנושא. הם ישאו באחריות".

למרות המתקפות הנרחבות, הכוחות האוקראינים המשיכו לשמור על ארצם – כשבין השאר פוצצו גשרים כדי למנוע את מעבר הכוחות הרוסים. משרד ההגנה בבריטניה אמר כי ההערכה היא שהכוחות הרוסים התקדמו מעט מאד במהלך היום, כשלדבריהם "אוקראינה מצליחה בינתיים לשמור על שליטתה בערים המרכזיות ובאתרים החשובים במדינה".

כאמור, הבוקר דווח כי טנקים רוסים החלו לפלוש לתוך שכונת אובולון שבצפון קייב, ובהמשך נאמר כי קרבות פרצו בין חיילים רוסים ואוקראינים ברחבי העיר במשרד ההגנה האוקראיני קראו לתושבי השכונות בצפון קייב שלא לצאת מבתיהם ולהצטייד בכלי נשק במידה ויש להם. עוד הוחלט על סגירת המטרו בקייב, כשתחנות הרכבת התחתית יעברו לשמש כמחסה עבור התושבים.

בהמשך דווח על חילופי אש וקולות ירי שנשמעו סמוך לקריית הממשלה במרכז עיר הבירה. במקביל, משרד הפנים של אוקראינה הפיץ לאזרחים תמונה שבה הוצגו הוראות כיצד ניתן להכין בקבוקי תבערה בבית כדי לזרוק לעבר הטנקים הרוסיים שנכנסים לעיר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
קיבלו הוראה לרצוח...
הרוסים | 26-02-2022 10:55
קיבלו הוראה לרצוח לטבוח ולהרוג את אחיהם האוקראינים עולם חדש ומסוכן
2
גם ראש העיר קייב, כמו הנשיא זלנסקי - יהודי
אורן | 26-02-2022 19:42
גם שר הביטחון האוקראיני רזניקוב יהודי. זה לא מפריע לפוטין (הנאצי האמיתי) לקרוא לשלטון הנבחר והדמוקרטי של אוקראינה ניאו-נאצים