"ערוכים לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות מאוקראינה" - סרוגים

"ערוכים לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות מאוקראינה"

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה שוחחה עם הרב הראשי של אוקראינה משה אסמן, ואמרה לו כי ישראל מחזקת את הקהילה היהודית במדינה וערוכה לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות ארצה

"ערוכים לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות מאוקראינה"
  השרה פנינה תמנו שטה (צילום: דוברות הכנסת)

נוכח ההסלמה באוקראינה, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה שוחחה הערב (חמישי) עם הרב הראשי של אוקראינה משה אסמן. בשיחתם השרה תמנו שטה אמרה לרב אסמן שממשלת ישראל מחזקת את הקהילה היהודית באוקראינה, כאשר משרד העלייה והקליטה ערוך לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות ארצה.

הרב אסמן הודה לשרה והעלה בפניה את החששות שעולים מן השטח במהלך המפגשים שלו עם היהודים בקהילות. בעקבות זאת תמנו שטה אמרה לרב הקהילה היהודית באוקראינה כי "שערי מדינת ישראל פתוחים עבורם, ישראל היא הבית שלהם והמשרד יסייע לכל יהודי שמבקש לעשות עלייה ולישראלים התושבים החוזרים".

עוד באותו נושא

בתום הערכת מצב: ישראל נערכת לסיוע וקליטת עלייה


3

מוקדם יותר היום תמנו שטה קיימה הערכת מצב בהשתתפות השר נחמן שי, נציגי משרדי הממשלה והגורמים השותפים. לדבריה, תוך שעות בודדות נרשמה עלייה דרסטית במספר הפניות למשרד העלייה והקליטה בבקשה לעלות לישראל או של ישראלים המבקשים לשוב ארצה.

לפי הנתונים, בלבוב פנו כ-400 לעומת 60 שהיו הבוקר ודרך מערכת פניות הציבור ישנן עשרות פניות – כשרובן הן פניות של הישראלים. בלבוב, שלושה קונסולים מקבלים ישראלים ואת יהודי הקהילה באוקראינה במקביל. כמו כן נבחן הצורך בקונסול נוסף בקישינייב.

השרה תמנו שטה גם הנחתה על צוות בין משרדי -משרד הקליטה, רשות האוכלוסין וההגירה, נתיב והסוכנות היהודית- להסיר חסמים בירוקרטיים לקבלת אשרות העלייה גם בצורה דיגיטלית ולסייע כמה שניתן למבקשים להגיע ארצה. זאת לצד תגבור כ"א באגף הקליטה בנתב"ג ושיתוף הפעולה עם פיקוד העורף וכלל הגורמים לקליטת העולים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השרה לעליית גויים...
ע | 24-02-2022 22:55
השרה לעליית גויים מפלאשמורה לצורך מצביעים, תדאג גם להביא גויים לליברמן שגם צריך מצביעים. מתעלקים על ביטוח לאומי על חשבון היהודים, ניצולי השואה ועוד.
2
הצרה החלאה לא...
שונא גוים ארורים מיתחזים, | 25-02-2022 11:40
הצרה החלאה לא יהודיה כלל כמו הזבל ששלח הטינופת הנאצי יהיר ימח שמו לאוסטרליה,לכי חזרה לאפריקה קופה מכוערת,רק זבל כמוך הטמבל הארור גנץ חסר צורה נאצי ארור זבל את והוא לא יהודים סתם חארות של פרות מאפריקה, וכדאי שתיתרחקי מיהודים זרש ארורה