האיחוד האירופי יטיל סנקציות על שר ההגנה הרוסי

האיחוד האירופי יטיל סנקציות על שר ההגנה הרוסי

באיחוד הודיעו גם כי יטילו סנקציות על סוכנות המחקר האינטרנטית של רוסיה. הרוסים החלו לפנות את הדיפלומטים מאוקראינה. פוטין: "האינטרסים שלנו הם תנאי הכרחי"

האיחוד יטיל סנקציות על שר ההגנה הרוסי
  (צילום: שאטרסטוק)

האיחוד האירופי יטיל סנקציות על שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו ועל סוכנות המחקר האינטרנט הרוסית, כך מדווח היום הוושינגטון פוסט.

רשימת הסנקציות, שאמורות להיכנס לתוקף היום, הן חלק מחבילת הסנקציות הראשונה שהאיחוד יטיל עם רוסיה, בתגובה להכרה במחוזות הבדלניים באוקראינה וההחלטה לשלוח לשם כוחות. כזכור, גם ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה הודיעו על הטלת סנקציות על רוסיה.

אתמול הציגו בבריטניה את חבילת הסנקציות הנרחבת נגד רוסיה, ובמרכזן חמישה בנקים רוסים.

עוד באותו נושא

החשש גובר: אוקראינה הכריזה על מצב חירום

המצב סביב אוקראינה מחריף מדקה לדקה, כאשר האוקראינים הודיעו על מצב חירום כולל במדינה למשך 30 יום, למעט במחוזות הבדלניים. כמו כן, הכריזו על גיוס מילואים של בני 18-60.

"עלינו למלא את הצבא בכוחות. כמפקד העליון של צבא אוקראינה, הוריתי על גיוס אנשי מילואים לתקופה מיוחדת", אמר הנשיא האוקראיני זלנסקי. למרות זאת, הוא הדגיש כי כרגע לא מדובר בפריסת כוחות.

רוסיה החלה בפינוי

בתוך כך, ברוסיה החלו בפינוי כל הדיפלומטים הרוסים מאוקראינה. מוקדם יותר היום נאם הנשיא פוטין לכבוד יום הגנת המולדת, וטען כי רוסיה עדיין פתוחה לדיפלומטיה, אך הבהיר כי הצבא ימשיך להתחזק: "הביטחון והאינטרסים שלנו הם תנאי הכרחי. לכן נמשיך להתחזק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו