ההחלטה של הורוביץ נגד המוסר, נגד המדע ונגד האתיקה הרפואית

ההחלטה של הורוביץ נגד המוסר, נגד המדע ונגד האתיקה הרפואית

ההחלטה השערורייתית של השר הורוביץ לאסור טיפול באדם בעל נטייה הפוכה היא החלטה המנוגדת למוסר, לפתיחות ולליברליזם, לאתיקה הרפואית, למדע, וכמובן לתורה ולחיים

author-image
הורוביץ נגד המוסר, נגד המדע ונגד האתיקה הרפואית
  (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

לפני כשמונה חודשים, בניסיון למנוע את הקמת ממשלת ימינה-שמאל-ערבים, נערך מפגש בבית אחד מבכירי ימינה, ושם עלתה השאלה מה יקרה אם השמאל ינצל את הממשלה לקידום האג'נדות שלו.

אחד המשתתפים העלה כדוגמה את האפשרות ששר הבריאות יאסור טיפול בלהט"בים, והתשובה שהוא קיבל הייתה: זה כבר קו אדום, במקרה כזה נפיל את הממשלה. למרבה ההפתעה, אכן שר הבריאות אוסר על טיפולים שיעזרו ללהט"בים, והממשלה עדיין ממשיכה לתפקד.

עוד באותו נושא

הרב לוינשטיין נגד הורוביץ: "רוצה לחנך שזה נורמלי"


21

ההחלטה השערורייתית של השר הורוביץ לאסור טיפול באדם בעל נטייה הפוכה היא החלטה המנוגדת למוסר, לפתיחות ולליברליזם, לאתיקה הרפואית, למדע, וכמובן לתורה ולחיים.

נגד המוסר. בחלק גדול מהמקרים מדובר בנפגעים שצריכים עזרה. איננו עוסקים כאן בכפייה וודאי לא כפי שמנסים לצייר זאת בהמרה שהייתה מבוססת בעבר הרחוק על שיטות קשות, אלא מדובר בטיפול פסיכולוגי שגרתי כמו בשאר תחומי הנפש. מטופל חש בבעיה מסוימת, פונה למטפל מקצועי שמסוגל לעזור לו, ופה בא שר הבריאות (?) ואוסר עליו להתרפא.

לא מכיל ולא ליברלי: בשם הנאורות, אמר השר משפט אבסורדי שממחיש את השקר שבדבריו: "אם יש מישהו שצריך המרה אלו ההומופובים, אנשי החושך ומפיצי השנאה. עוד ניצחון במאבק לסובלנות ושיוויון". במשפט אחד השר מדבר על ניצחון הסובלנות ועל ההמרה שהוא מתכוון לעשות למי שלא חושב כמוהו. ואם תהיתם מהי סובלנות, קיבלתם תשובה: לאסור על מטפל לעשות את עבודתו המקצועית ולאסור על יהודי דתי במדינה היהודית לחיות ע"פ אמונתו.פסיכולוגים שטיפלו בשיטות הפסיכולוגיות המקובלות וראו הצלחה מפחדים לדבר ולהציג נתונים פן יבולע להם ולמטופלים שלהם. כך היה עוד לפני ההנחיה החדשה, ועכשיו הפחד שלהם התברר כמוצדק והוא יתעצם עוד יותר.

במהלך הוויכוח על הטפסים של תרומות הדם, היו אנשים תמימים שאמרו שאין כאן ויכוח אידאולוגי, אלא אך ורק ניסיון של הלהט"בים לקבל זכויות כפרטים. כעת יצא המרצע מן השק ומתברר שמבחינת הלהט"בים מי שאינו חושב כמותם, אין לו זכויות. מיעוט קולני וצעקני כופה את דעותיו על הרוב. אך בנקודה זו לא הופתענו: הרי זו דרכו של השר הורביץ גם בסוגיות אחרות, כמו שינוי סל התרופות לטובת להט"בים על חשבון טיפולים מצילי חיים, שינוי הטפסים על דעתו לאחר שהתברר שאין רוב להצעה לשנות אותם, חוק הפונדקאות שיאריך באופן מעשי את התור למשפחות נורמטיביות הזקוקות לפונדקאות ועוד.

נגד האתיקה, נגד המדע נגד החיים

נגד האתיקה. רופא, פסיכולוג או כל מטפל אחר מחויב לעזור למטופל בכלים המקצועיים שברשותו. כאן, בשם האג'נדה נשלל כלי טיפולי יעיל ומקצועי בגלל א'ג'נדה פוליטית.

נגד המדע. בדברי ההסבר במסיבת העיתונאים נאמר: "לא נמצאו עדויות שהדבר מועיל". לא נאמר שם: מחקרים הוכיחו שהדבר מזיק או לפחות אינו מועיל". הלשון המפותלת שבה נאמרו הדברים מעידה שאין מחקרים בתחום לכאן או לכאן. ייתכן שיובאו סיפורים נוגעי לב לכיוון זה, אך ישנם גם סיפורים לכיוון האחר, לא כך מודדים את הדברים אלא בכלים מדעיים. האמת היא שפשוט לא נעשו מחקרים בנושא (והעובדה התמוהה יותר היא שככל שהנושא נהיה מרכזי יותר והיינו מצפים לריבוי מחקרים, קורה הדבר ההפוך והמחקרים מתמעטים.

כדי למנוע מבוכה ממחקרים מדעיים שיוכיחו את הצלחת הטיפול, נשענים על האג'נדה היוצאת מנקודת ההנחה הרצויה מבחינתם. לפני כשנה, במהלך הרצאה בזום, פרופסור ידוע בתחום אמר שידוע שאי אפשר לטפל בתחום הזה. כשנתבקש להציג נתונים שמאששים את ההנחה הזו, הוא פלט: "הדבר ידוע", אך הוא לא הביא אף הוכחה לטענתו. משום מה, בתחום הזה אין להם בעיה לשנות את גופו של האדם, אך כל ניסיון לטפל בנטייתו המינית מוגדר מיד כאסור ופגיעה ב'צלם' שבו ברא אותו ה'.הנתונים המדעיים האמיתיים מדברים על כך שבאחוזים גבוהים מאוד, הגורם לנטייה מינית הפוכה הוא פגיעות או חוויות שליליות שאדם עבר בילדותו, וממילא ישנם סיכויים לא מבוטלים שטיפול באותה פגיעה יגרום לשינוי אותה נטייה.

נגד התורה. אין מה להאריך בכך. התורה הגדירה זאת כתועבה ואסרה על אנשים לחיות בצורה כזו, מתוך אמון ביכולת האדם לתקן ולהשתנות.

נגד החיים. כהוכחה לשיטתם, מביאים בעלי האג'נדה את הנטייה הגבוהה יחסית לאובדנות בקרב להט"ב, והם תולים זאת בחוסר קבלתם ע"י החברה וע"י עצמם. האמת היא שונה בתכלית: בארצות שבהן הלהט"בים מקבלים יחס שווה ומועדף, נטיית האובדנות קיימת באחוזים לא פחות גבוהים. ייתכן שדווקא כליאת האנשים הללו בתוך הנטייה בלי יכולת להשתחרר ממנה היא המביאה לאובדנות. למשל: מה יעשה אדם דתי בעל נטייה הפוכה, המחויב לתורה ומצוות. הרי ודאי שהוא לא יחיה עם גבר אחר נגד התורה. ההוראה החדשה מונעת ממנו תקווה ואפשרות לתקן ומעמידה אותו בפני מבוי סתום.

בסופו של דבר, איננו נבהלים: השאלה היא רק כמה זמן זה ייקח וכמה ייפגעו, אך "נצח ישראל לא ישקר ולא יינחם", האמת התורנית-המוסרית-הערכית-המדעית תצא לאור, והאג'נדות ההוויות יחלפו מהעולם כמו כל קודמותיהן.

==

צבי גרוס הוא תושב מצפה רמון העוסק בעריכת לשון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
קו אדום ... ימינה הם כת שקרים.
*** | 20-02-2022 12:48
***
2
מה לך ולמדע??...
חושם | 20-02-2022 13:46
מה לך ולמדע?? לפי המדע זאת נטייה מולדת הרווחת ב 10% מהאוכלוסייה
ברור שכן....
גולדי | 21-02-2022 14:38
ברור שכן.
(-: ...
כאילו שעניין טיפולי ההמרה בא מריגורוזיות מדעית | 20-02-2022 19:22
(-:
ואיפה ההוכחה...
עידן | 20-02-2022 16:26
ואיפה ההוכחה לכך יש לך מחקרים?
3
1. הטענה בנגד...
כמה נקודות | 20-02-2022 15:21
1. הטענה בנגד המוסר מבוססת על ההנחה שטיפולי המרה עוזרים. זאת הנחה טעונת הוכחה. כך גם בטענה בנגד האתיקה 2. הטענה בלא מכיל ולא ליברלי היא אבסורדית כי המשמעות שלה היא שליברליזם חייב להכיל את שלילתו [אם להטב שווים בפני החוק (וזה ליברליזם קלאסי 1 ל1, לא פרוגרסיבי או שאר ירקות מוזרים) לשם מה צריך להמיר אותם?]. זה קצת כמו לטעון שדמוקרטיה שלא מאפשרת את שלילתה היא אנטי דמוקרטית. הטענה על הפונדקאות בהמשך (משפחות נורמטיביות...) מראה על תפיסת להטב כאינם שווים בפני החוק. הפוך מהליברליזם הקלאסי הישן והטוב. 3. *פסיכולוגים שמפחדים לפרסם הצלחה של טיפולי המרה* זה נראה כמו השערה מבטלת. מנין לנו שזאת הצלחה אם המחקרים והנתונים לא פורסמו, לא עברו ביקורת עמיתים וניסיונות הפרכה? 4. באשר לנגד המדע: דבר לא מסובך או מפותל בלא נמצאו עדויות שהדבר מועיל. זה משפט די פשוט. הוכחות יש במדעים מדוייקים ולוגיקה בלבד, לא במדעי הטבע ובטח שלא במדעי החברה. במדעי הטבע (ואולי גם במדעי החברה) יש הפרכה. אז אולי במקום להציג השערות מבטלות וקונספירטיביות לכאורה על מדענים שיש להם כביכול הוכחות שלא פורסמו מאימת הטרור הלהטבי(?) או השד יודע מה... תציג קריטריון הפרכה סביר לטיפולי המרה ואחת ולתמיד תפתור את התעלומה. לדעתי כרגע האיסור צריך להיות רק על טיפולי המרה לקטינים, ואם יש בגירים שרוצים לדפוק לעצמם ת׳מוח עם טיפולי המרה למרות אזהרות של משרד הבריאות וארגוני בריאות בעולם אז זאת אמורה להיות זכותם. ו...כן... אני עקבי. אני מתנגד גם להליכי שינוי מין לקטינים.
תגובה לגופו...
אד הומינם | 21-02-2022 16:06
תגובה לגופו של אדם במקום לגופו של עניין.
@כמה תמשיך לקבור...
גולדי | 21-02-2022 14:37
@כמה תמשיך לקבור את ראשך בחול כדי לקדם את האד'נדה שלך. תמשיך להחזיק את עצמך כמשכיל אך אינך אלא סכל וסכלותך מזיק לאנשים שלא שטופי מוח מה'תרבות' המודרנית ורוצים לחיות חיים נורמליים.
4
עצוב שצריך לכתוב...
אבי | 21-02-2022 2:47
עצוב שצריך לכתוב מאמר על דברים כל כך פשוטים ומובנים מאליהם. לפני 15 שנה היו צוחקים על שאתה בכלל מרגיש צורך להגיד אותם. את השר הזה יש לאסור מאחורי סורג ובריח על שמפקיר חיי אדם.
5
ומספיק עם שטיפת...
אבי | 21-02-2022 2:50
ומספיק עם שטיפת המוח של טיפולי המרה. יש כאן איסור פושע על קבלת טיפול פסיכולוגי סטנדרטי. המרה היא השם הנכון לקצירת איברי המין של אנשים שחשים שהם חיים בגוף הלא נכון והשתלות פלסטיות חלופיות.
6
בוא נבדוק את הליברליות שלך
הבקיא | 21-02-2022 8:09
יבוא אליך בחור חרדי מאחת החצרות החסידיות, שהתפקח משלטון הרבנים ויבקש עזרה לעזוב את הדת ואת החצר. הבחור במצוקה. הוא זקוק לעזרה. תעזור לו? או תלשין עליו לגורו שלו ותגרום לו לעוד בעיות? תבוא אליך בחורה דתית ותבקש להתגייס לשירות קרבי בלי שזה יפגע לה בציוני המגן באולפנה שלה. תעזור לה? יבואו אליך תלמידי ישיבה שלומדים אצל רב מפורסם שהתעלל בהם מינית ויבקשו סיוע במצוקה שלהם - תעזור להם? או שתשלח אותם בתואנה שהם משקרים ושאסור לפגוע ברב מפורסם? יש לי תחושה שבכל המקרים אתה תעדיף את הממסד הדתי המתעלל והחונק על פני עזרה לאנשים במצוקה. נכון?
מה קשר...
גולדי | 21-02-2022 14:32
מה קשר
7
יישר כח! ניכרים...
א | 22-02-2022 1:43
יישר כח! ניכרים דברי אמת, בעזה בקרוב המטורללים בממשלה ישחררו אותנו מהשטויות שלהם
8
מעולה
יוסף הצדיק | 22-02-2022 23:26
מעולה! יש אפשרות לתקן!!! אפשר לפנות בעילום שם למספר ארגונים ועמותות שעוסקים בנושא וגם מפנים לפסיכולגים מקצועיים בעלי אחוזי הצלחה מאוד גבוהים! (חוסן, בקדושה, ועוד). אוהבים כל אחד באופן אישי, ודווקא בגלל זה נאבקים בארגונים המטורללים שגם הורסים את המרחב הציבורי וגם פוגעים באנשים הפרטיים עצמם!