חשש מהסלמה בעקבות הירי הבוקר באוקראינה - סרוגים

חשש מהסלמה בעקבות הירי הבוקר באוקראינה

המצב על גבול אוקראינה ממשיך להחריף, כאשר היום טענו הבדלנים שהממשלה פתחה באש. בגרמניה מאשימים את רוסיה ב"מדיניות מלחמה קרה", לאחר פרסום "מפת הפלישה" על ידי בריטניה

author-image
חשש מהסלמה בעקבות הירי הבוקר באוקראינה
  (צילום: שאטרסטוק)

אחרי הדיווחים אתמול על חילופי ירי בין הכוחות הבדלנים במזרח אוקראינה לבין הצבא האוקראיני, היום בבוקר טענו הבדלנים כי כוחות הממשלה ירו מרגמות על כפר.

עוד באותו נושא

המשבר מחריף: ירי נשמע ליד שדה התעופה בדונייצק

המערב מצידו ממשיך לטעון כי דיווחים מסוג זה עשויים להוות את "הצידוק" למלחמה מצד הרוסים.

אירוע מזויף

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, טען במהלך נאומו אתמול באו"ם כי מוסקבה צפויה לייצר אירוע כלשהו כהצדקה למלחמה: בין אם מדובר בפיגוע טרור מזויף ברוסיה, גילוי של קבר המוני או מתקפת מל"טים מזויפת.

"רוסיה עשויה להתייחס לאירוע מסוג זה כטיהור אתני או רצח עם, תוך זלזול במושג", אמר בלינקן.

בלינקן הוסיף אתמול בנאומו כי "תזכרו שבעוד שרוסיה לעגה שוב ושוב על האזהרות שלנו, אזעקות כמו מלודרמה, הם צברו בהתמדה יותר מ-150,000 חיילים בגבולות אוקראינה, כמו גם את היכולות לבצע תקיפה צבאית מסיבית. לא רק אנחנו רואים את זה. בעלות הברית והשותפים רואים את אותו הדבר".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן (צילום: ג'ון סמית' וויליאמס\ שאטרסטוק)

למרות זאת, בתקשורת הרוסית ממשיכים לטעון כי הם ממשיכים להסיג כוחות מהגבול עם אוקראינה.

בתוך כך, אתמול פרסמה בריטניה את "מפת הפלישה האפשרית" של פוטין. בהתבסס על תמונות הלוויין, משרד ההגנה הגיע למסקנה שהרוסים עשויים לפלוש דרך שבעה כיוונים שונים, כאשר בין היתר עשויים להמשיך עד הבירה קייב.

בנוסף לכך, היום האשימה שרת החוץ של גרמניה את רוסיה כי היא פועלת בצורה של "דיפלומטיית מלחמה קרה" ובכך מסכנת את השלום. היא קרה למוסקבה לפעול להרגעת ההסלמה. כזכור, גרמניה היא אחת מהמדינות שהציגה מדיניות יותר מפויסת עד כה מול רוסיה בעקבות התלות שלה בגז שמגיע ממנה.

אנאלנה ברבוק "דיפלומטיית מלחמה קרה" (צילום: שאטרסטוק)

דורשים "משוואה ביטחונית"

על רקע כל זאת, אתמול פרסמה רוסיה מסמך בתגובה למכתב ששלחו האמריקאים בנושא, בו מבהירים הרוסים כי הם דורשים "משוואה ביטחונית" חדשה, בה האמריקאים יסיגו את כל הכוחות והנשק ממרכז ומזרח אירופה וכן מהמדינות הבלטיות.

כמו כן, דורשים הרוסים "הצעה קונקרטית בעלת תוקף חוקי מהאמריקאים ונאט"ו לפיה הם לא ירחיבו את הברית מזרחה". הצעה שהמערב לא יוכל לקבל.

המכתב פורסם שעה קלה לאחר שגורש סגן השגריר האמריקאי ממוסקבה.

מפגש בלינקן לברוב?

לאחר פרסום הדברים הגיב הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן: "אין בכוונתי להתקשר לפוטין. התחושה שלי היא שהפלישה תגיע בימים הקרובים".

על אף זאת, שר החוץ האמריקאי בלינקן אמר אתמול כי הוא שלח מכתב לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ובו הציע לו להיפגש בשבוע הבא באירופה. כמו כן הציע פגישות של מועצת נאט"ו-רוסיה ושל הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הפתרון הכי טוב זה שאוקראינה תיהיה נייטרלית
בוריס | 18-02-2022 13:25
לא עם רוסיה ולא עם ארהב.. עצמאית.. ואם הם גם יקיימו הסכמי מינסק - אז יוכלו להחזיר לעצמם את חבל דונבאס טוב לאוקראינה טוב לרוסיה טוב לאירופה אבל לא טוב לארהב ונאטו שיאבדו מהרלוונטיות שלהם - לכן הם ימשיכו לפמפם נשק ולדחוף את אוקראינה לאימות
2
תאריך היסטורי לפלישה...
תאריך היסטורי ידעונית | 19-02-2022 13:02
תאריך היסטורי לפלישה 20 ל2 2022 או 22 ל2 2022 וסיפוח אוקראינה תחילה ואז בלארוס תיעלם בכלל
3
ההיסטוריה חוזרת אוסטריה...
היסטוריה חוזרת | 19-02-2022 13:12
ההיסטוריה חוזרת אוסטריה לגרמניה וצכיה נכבשת ראשונה בלארוס לרוסיה ואוקראינה נכבשת ראשונה מלחמת עולם בפתח שהשם ישמור על כולנו