שליח חב"ד באוקראינה לסרוגים: "מודאגים אך נשארים"

שליח חב"ד באוקראינה לסרוגים: "מודאגים אך נשארים"

רב קהילת חרקוב באוקראינה מספר בראיון לסרוגים כי החדשות מדאיגות את הקהילה, ועל השיחה עם השגרירות בה הורו להם להגיד לישראלים לעזוב. למרות זאת הוא מדגיש: "אנחנו נשארים"

author-image
שליח חב"ד באוקראינה: "מודאגים, אך נשארים"
  קרדיט: בית חב"ד חרקוב

הרב משה מושקוביץ מקהילת חב"ד בעיר חרקוב שבאוקראינה נשמע מודאג בשיחת הטלפון שלי אתו.

בניגוד לראיון אתו לפני שבועיים וחצי, אז הוא נשמע מזלזל באיום הרוסי, כעת נראה שהיהודים באוקראינה מתחילים באמת לפחד.

הרב משה מושקוביץ (קרדיט: בית חב"ד חרקוב)

אנשים יותר בלחץ

"המצב ממשיך להיות רגוע, אבל אנשים יותר בלחץ בגלל החדשות, אומר הרב מושקוביץ, בעוד גורמים רבים מעריכים כי פלישה רוסית למדינה עשויה להתרחש כבר ביום רביעי הקרוב. "היה לנו קשר עם השגרירות, היום היה לנו זום עם השגריר בקייב ועם ראשי הסוכנות והם ביקשו שנגיד לכל הישראלים שהם חייבים לעזוב את אוקראינה".

כזכור, משרד החוץ פירסם אזהרת מסע למדינה ומתחיל לפנות משפחות דיפלומטים. "בעקבות החרפת המצב מול אוקראינה, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים באוקראינה לשקול את הישארותם במדינה ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות", מסר משרד החוץ בהודעה.

עוד באותו נושא

מלחמה? בקהילה היהודית באוקראינה לא מתרגשים

"בית הכנסת היה מלא בשבת"

למרות זאת, הרב מנסה לשדר קצת רוגע, ומדגיש כי הקהילה היהודית במדינה לא מתכוונת לברוח: "החיים רגילים, בית הכנסת היה מלא בשבת".

חתונה בבית חב"ד בחרקוב (קרדיט: בית חב"ד חרקוב)

חרקוב, בצפון מזרח אוקראינה, היא העיר השנייה בגודלה במדינה. בעיר יש קהילה יהודית פעילה מאוד, עם 25 אלף יהודים. בנסיעה של 40 דקות אפשר להגיע לגבול, לפחות לפי מה שהרב מספר.

אנחנו נשארים פה, מקווים לבשורות טובות

"אנחנו יותר מודאגים אבל בינתיים ממשיכים, אנשים לא עוזבים בהמוניהם", טוען הרב מושקוביץ, "אנחנו נשארים פה עם היהודים והקהילה. כל ראשי חב"ד בקשר אחד עם השני ואנחנו מקווים שבעזרת ה' יהיה טוב. ביקשנו מכל האנשים להוסיף תפילה וצדקה. ומקווים רק שיהיו בשורות טובות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין לכם אמונה...
בת של מלך | 13-02-2022 17:05
אין לכם אמונה בכלל חבד זאת עבודה זרה וים של כסף בקיצור לו יקרה כלום כי ביום שלישי זה פורים קטן כלב נובח לו נושך ואל תישכח מי שרוצה לעשות משהו לו נובח תיראו למה העלב שלו נבל במצרים שעושים מהחרא שלו גילוללים לספר תודה אמונה במלך מלכי המלכים שווה הרבה יותר מבצע כסף תחשבו על זה