חבר מועצת העיר: "קורא לבנט למנוע את קעקוע השבת בחיפה"

חבר מועצת העיר: "קורא לבנט למנוע את קעקוע השבת בחיפה"

חבר מועצת העיר חיפה, יואב רמתי, הגיב להוראתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי להפעיל את הרכבלית גם בשבתות וחגים ופנה לראש הממשלה: "זהו עוד מהלך עצוב ופוגע בחלקים רבים של אזרחי ישראל"

author-image
"קורא לבנט למנוע את קעקוע השבת בחיפה"
  חבר מועצת העיר יואב רמתי

בעקבות הוראתה של מרב מיכאלי להפעיל את הרכבלית בחיפה גם בשבתות וחגים, חבר מועצת חיפה יואב רמתי פנה היום (רביעי) לשרת התחבורה ולראש הממשלה נפתלי בנט וקרא למנוע את המהלך. בדבריו גינה את ההחלטה של מיכאלי ואמר כי מדובר בפגיעה ביסודות היהודים של ישראל.

"אני מיצר על החלטת שרת התחבורה האומללה, שהינה עומדת בסתירה לצביונה היהודי של מדינתנו" אמר רמתי במכתבו. "זהו עוד מהלך עצוב ופוגע בחלקים רבים של אזרחי ישראל מצד ממשלת בנט, המקעקעת את יסודותיה היהודים של מדינת ישראל". לדבריו, "שרת התחבורה מפעילה קמפיין בחירות על חשבון זיהום האוויר של תושבי חיפה. הרכבל שמיועד להעביר 2400 נוסעים בשעה ייסע 24 שעות ריק לטובת גחמה של שרת התחבורה".

"אני קורא לרה"מ להתערב בנושא ולמנוע קעקוע של השבת והיסודות היהודיים במרחב הציבורי בארץ ישראל" הוסיף ופנה לבנט. "אני מבקש מחברי הכנסת שיזכרו את הכלל: הפה שאסר הוא הפה שיתיר – ובעת שינוי הממשלה ישנו החלטה אומללה זו".

עוד באותו נושא

מרב מיכאלי הורתה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת


149

כזכור, אמש פורסם כי מיכאלי הורתה לאנשי משרדה להפעיל את הרכבלית בחיפה גם בשבתות וחגים, זאת לקראת התחלת הפעילות הרשמית של הרכבלית בחודש הבא. "הרכבלית תפעל בשבת. אין סיבה שלא", אמרה השרה ל-'דה מרקר'. "התחבורה הציבורית בחיפה פועלת בשבת במסגרת הסטטוס־קוו, וכעת הרכבלית היא עוד כלי תחבורה ציבורית בחיפה שיפעל בהתאם להסכמות. הושקעו ברכבלית 350 מיליון שקל ואין סיבה שלא ייעשה בכסף שימוש".

בחיפה יש סטטוס קוו שמאפשר נסיעת תחבורה ציבורית בשבת, בגלל שזו עיר מעורבת וההסדרים שם נקבעו עוד לפני קום המדינה ונשארו כך. עם זאת, הפעולה של התחבורה הציבורית בשבת נוגעת למספר קווים וזה נעשה בצורה חלקית. כך למשל הכרמלית, שהוקמה לאחר קום המדינה, אינה פועלת בשבת.

הרכבלית הינה רכבל שאמור לעבור במספר תחנות בעיר חיפה. אורך הרכבל הוא כ-4.4 קילומטרים וצפויים להיות בו כ-150 קרוניות, כל קרונית תוכל להכיל עד עשרה נוסעים, כך שהצפי הוא כ- 2,400 נוסעים בשעה בכל כיוון. הקרוניות צפויות לצאת לדרך בכל 15 שניות, והרכבלית תעבוד 24 שעות ביממה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
זה אולי פוגע...
בתאל | 09-02-2022 14:00
זה אולי פוגע בכמה אוהדים מסורים של החבר הדמיוני. אבל תחבורה ציבורית בשבת נדרשת על מנת לאפשר חישראלים מהמעמד הסוציו אקונומי הנמוך. אלא שאין להם רכב פרטי, לצאת מהבית, לראות את המשפחה, להגיע לים וכו'. מציע לאלא שלא מוצא חן בעיניהם להתעמק בארון הספרים של החבר ובעגלה של סיפורי הבדים.
אל דאגה יש...
אבו אברהים | 09-02-2022 14:28
אל דאגה יש רעבנים שתומכים בדעתך.
2
מעניין שההורים שלך...
דני | 09-02-2022 16:23
מעניין שההורים שלך היו מאד דימיוניים עם השם שלך,כנראה הם לא תארו לעצמם כמה תתביישי בשם ובמוצא שלך...
3
מה כואב לו...
סטודנט חילוני | 09-02-2022 16:24
מה כואב לו שסטודנטים שנשארים במעונות בשבת יוכלו לקפוץ לסרט ולהתאורר בסינמול (הקניון בתחנה שלמטה)? הרכבל לא עובר באזור דתי
4
אחרי שהתלתמינית מיכאלי...
דני | 09-02-2022 16:29
אחרי שהתלתמינית מיכאלי יצאה נגד המשפחתיות, נגד ההורות, נגד כל דבר שמסמל יהדות,נגד עם ישראל, הקוקסינלית הזו רוצה להמשיך בהתקפות שלה נגד הדת והתורה,רוצה לפגוע בציפור נפשם של היהודים בשבת !! הליברלית שומרת כבוד האדם ואמונתו, שתילה על בריקדות אם ינסו לפגוע בעיקרי האיסלם, או הנצרות, אבל לפגוע ביהודים מאמינים אהבת חייה של המזבלה הזו.
5
אני עדיין לא...
ארנון | 09-02-2022 17:13
אני עדיין לא מבין איך תחבורה ציבורית בשבת פוגעת בחרידים, עם יש או אין הם עדיין שומרים שבת אז מה זה משנה להם
6
כאל תצפה מנבלה...
אורי | 09-02-2022 18:58
כאל תצפה מנבלה מסריח בן של כלבה ארורה שיזיז אצבע, הוא לא יהודי וסתם זבל ארור ימח שמו וזיכרו ארור בן ארורים,
7
יואב רמתי, אני...
אחד שזה חשוב לו יותר | 09-02-2022 19:51
יואב רמתי, אני קורא לך למנוע פגיעה בי בכך שתפסיק לפגוע באפשרויות שלי מה לעשות בשבת. תודה.
8
אם יפעילו בשבת...
מזל ב | 09-02-2022 23:43
אם יפעילו בשבת לא נשתמש ברכבלית בכלל גם בחגים וגם בימי חול
9
למה שבנט יעשה...
מלחזיה | 10-02-2022 4:01
למה שבנט יעשה משהו 7 חודשים הוא וממשלתו עושים מה שבא להם מנותקים מהעם. בנט מנוהל עי אחרים מלבד שהוא ישאר על כסאו הרם המעמד המכובד אליו זכה. כל שר ושר מנסה לטשטש את הזהות היהודית שיונקת מן המסורת. מירב מיכאלי עם התחבורה בשבת או עם זה היהודי המומר הזה בדתות עצוב עצוב לחזות בכל זה וקשה להאמין מ יהיה בעתידנו בלי הזהות והסממנים היהודים.
10
רמתי ,מחמדי ,אי...
יורם | 10-02-2022 11:25
רמתי ,מחמדי ,אי הפעלת התחבורה בשבת פוגע בהרבה יותר אנשים כאלה שעובדים וידם לא משגת לרכוש אוטו פרטי שבנינו רמתי מחוללים את השבת הרבה יותר .