7 דברים שחשוב לבדוק כשקונים רכב 7 מקומות - סרוגים
צרכנות, שווה לדעת , תוכן שיווקי

7 דברים שחשוב לבדוק כשקונים רכב 7 מקומות

רכב 7 מקומות באמת נשמע קונספט מפתה שמבטיח את שיא הנוחות, בעיקר כשמדובר במשפחה גדולה. עם זאת, לפני שמבצעים את הרכישה, חשוב לבדוק כמה דברים בהקשר לסגמנט הזה, כי בכל זאת מדובר במשהו ייחודי

author-image
7 דברים שחשוב לבדוק כשקונים רכב 7 מקומות
  (צילום: pixabay)

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל ורק ב-2021 נרשם שיא של כל הזמנים במסירת כ-290 אלף מכוניות חדשות שעלו על הכביש. עם זאת, ההחלטה איזה רכב לקנות הייתה ונותרה מסובכת – בעיקר אם אתם צריכים לא פחות מ-7 מקומות. 

אז גם אם כבר השגתם תנאי מימון לרכב ועכשיו רק נותר לכם לבחור את הדגם המושלם שנותן מענה למשפחה גדולה, כדאי שתדעו מה לבדוק:

שימושיות

השאלה החשובה ביותר היא מה גודל המשפחה שלכם עכשיו ומה התוכניות לעתיד. גם אם יש לכם שלושה או ארבעה ילדים, יכול להיות שאתם לא באמת זקוקים ל-7 מקומות כי השימוש ברכב בפועל הוא לא על בסיס תפוסה מלאה. 

במקרים כאלה, אולי עדיף להישאר עם מכונית משפחתית רגילה ולהרוויח תא מטען גדול יותר.

תצורה

החלטתם ללכת על 7 מקומות אבל כרגע אתם רק 6 נפשות במשפחה? בדקו באיזה תצורה מדובר. בגדול, יש שתי תצורות אפשריות: 2-2-2 או 2-3-1 – מה שאומר שניים מקדימה, שלושה בשורה האמצעית ומושב אחד מאחור (בדרך כלל קטן ומתאים לילד). 

זכרו שבתצורה של 2-3-1 כנראה ניתן לקפל את אחד המושבים האחוריים בשורה השלישית. לכן, אם רוב הנסיעות ממילא מתרחשות תוך שימוש ב-6 מושבים בלבד, עדיף לכם להתמקד פחות בסוגיה מה נפח תא המטען ויותר בשאלה עד כמה קל לתפעל את קיפול שורת המושבים השלישית.

צריכת דלק

רכב 7 מקומות עלול לצרוך יותר דלק. בגלל הגודל והמנוע שמגבה אותו, עליכם להיערך להוצאות רלוונטיות גם ביום יום וגם בנסיעות ארוכות. 

אם כבר אתם בענייני חישוב של ההוצאות השוטפות, בררו מראש כמה יעלה לקחת את הרכב למוסך, האם יש לזה משמעות מבחינת עלות מבחן הרישוי השנתי ומה זה אומר מבחינת סוג הצמיגים. רק במבט רחב כזה, תוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי הרכב המשפחתי הבא שלכם.

4X4

מתכננים לרדת עם הרכב לשטח? ודאו שיש לו הנעת 4X4. זו פונקציה הרבה פחות שכיחה מכפי שנהוג לחשוב, גם ברכבי 7 מקומות שנראים מפלצתיים מבחוץ. 

הנעת 4X4 עדיין לא אומרת שאתם יכולים לחצות עם הרכב המשפחתי שלכם את מדבר סהרה, אלא מקסימום את כביש הערבה. עם זאת, בהחלט אפשר לנצל את התכונה על מנת להשתעשע עם הילדים בנסיעת עפר קלילה בטיול המשפחתי הבא.

תא הנוסעים

המון בעלי רכבי 7 מקומות מופתעים לגלות גימור בסיסי בלבד סביב תא הנוסעים. אבל בפועל, הנוחות שלכם כהורים היא תנאי לנסיעה מוצלחת. אז אם אתם רוצים להבטיח מספיק סבלנות להתמודדות עם ילדים בכל הגילאים, במושב האמצעי או האחורי, כדאי שתקדישו מחשבה לתא הנוסעים ותתנו עדיפות לגימור כמה שיותר מפנק.

אחסון

תא המטען הוא לא פתרון האחסון היחיד שעומד לרשותכם. דווקא ברכבי 7 מקומות, יש המון פתרונות יצירתיים עבור המסמכים, הארנק, המטריה או הצעצועים של הילדים. שווה לבדוק את פתרונות האחסון הקיימים כבר בנסיעת המבחן ולהתרשם מספר הרכב לגבי פיצ'רים שאולי לא הכרתם.

מחיר

בסוף, הכל מתחיל ונגמר במחיר. אפשר לקחת הלוואה לכל מטרה גם כדי לממן רכב 7 מקומות, אבל הכי חשוב לעמוד בתקציב שלכם גם עכשיו וגם בעתיד. 

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו