נוכל הטינדר: הסיקור הזה פשוט לא לגיטימי - סרוגים

נוכל הטינדר: הסיקור הזה פשוט לא לגיטימי

הסרט "נוכל הטינדר" של נטפליקס הוא התגשמות הסיוטים של כל בחורה. ולמרות זאת - התקשורת הישראלית מתעקשת להפוך את שמעון חיות לכוכב

author-image
נוכל הטינדר: הסיקור הזה פשוט לא לגיטימי
  (צילום: באדיבות נטפליקס)

אי אפשר להתעלם מהבאזז ברשת סביב הסרט "נוכל הטינדר". מדובר בסרט אימה אמיתי על עולם ההיכרויות, ולא פחות מכך חשוב להסביר שיש כאן מקום לביקורת נוקבת על התקשורת הישראלית.

הפחד של כל בחורה

"נוכל הטינדר" שעלה בנטפליקס בשבוע האחרון הוא יותר סרט אימה על עולם ההיכרויות בעידן הנוכחי, יותר משהוא סרט על נוכלות. כל אישה חוששת מהסיוט הזה שבו תגלה שהאיש הנחמד שהכירה באחת מפלטפורמות ההיכרויות, הוא מתחזה, וחמור מכך – נוכל חסר עכבות וסוציופת.

הסרט מתחקה אחר מעלליו של הישראלי שמעון חיות, אשר התחזה לבן של המיליארדר לב לבייב, ואימץ לעצמו את הזהות "סיימון לבייב". לאורך הסרט, שאורך קרוב לשעתיים, נחשפת שיטת הפעולה הנבזית (הכול לכאורה) וחסרת הרחמים של חזות, שהכיר בחורות אירופאיות שונות, והפיל אותן ברשתו בחסות אפליקציית ההיכרויות "טינדר".

מתוך "נוכל הטינדר" (צילום: באדיבות נטפליקס)

הוא פתח לעצמו פרופיל היכרויות עם השם "סימון לבייב" והציג בו את אורח חייו הראוותני, שכלל מטוסים פרטיים, מלונות יוקרה, ארוחות שף, חופשות מנקרות עיניים ומה לא היו שם. כל אלו נועדו למשוך ולהלהיב את הבנות הפוטנציאליות ולהביא אותן כברווזים לטבח.

איך הוא עשה את זה?

המתודה של חיות הייתה קבועה: לאחר שנוצר קשר ראשוני בין 'לבייב' לקורבנות שלו, הוא תחילה הרעיף עליהן מחמאות ופינוקים בדמות טיסות פרטיות ותכשיטים. כל אלו נועדו לסנוור אותן, וללחוץ על בלוטות הרגש שלהן, כדי לאשר לו לבצע את זממו.

בהמשך, הוא היה מסביר להן שעיסוקיו מאלצים אותו לנדוד ממקום למקום, ובתואנות שווא היה מבקש מכל אחת מהן כסף, והרבה כסף, כדי לסייע לו במנוסתו מאויביו העסקיים שמתחקים אחריו. הסכומים שלבייב הוציא מהבנות הם בלתי נתפסים – מדובר בלמעלה מ-250 אלף יורו וזה לא הכל.

מתוך "נוכל הטינדר" (צילום: באדיבות נטפליקס)

כל הכספים הללו נועדו לאפשר לו לבצע את זממו ובזבוזיו השונים ומנקרי העיניים, וזאת כדי להמשיך במלאכה ולצדו בנות נוספות. מעגל ההונאות הזה נמשך ונמשך, עד שחלה תפנית בעלילה, שעליה כבר לא ארחיב כדי לא לייצר צפייה מכוונת מדי.

"המתחזים" משודרג

"נוכל הטינדר" הוא פרק של המתחזים, אבל על ספידים. הקיום שלו כמוצר בידורי טרנס אטלנטי מספק חווית צפייה מהנה, מותחת וסוערת. יוצרי הסרט, שיצרו לפני שנתיים את הדוקו המצוין "אל תתעסקו עם חתולים", הצליחו להכניס בסרט הזה את השפה של האינטרנט והרשת באמצעות שימשו נכון במוטיבים מודרניים – צילומי מסך, שיחות ווטסאפ שעולות ומופיעות במסך, ואפילו הודעות קוליות.

גם הקורבנות שמופיעות בסרט, עוברות היטב מסך, וקצב הסיפור שלהן, ככל שהעלילה מתקדמת, ולצד התפניות שלה, מהנה, מותח, מצמרר ובעיקר מהווה פחד לכל בחורה שנמצאת בטריטוריה של אפליקציות ההיכרויות.

הסיקור הזה פשוט לא לגיטימי

חשוב לומר שלאחרונה ערוצי הבידור והאתרים השונים עורכים אינספור כתבות פולואפ על חיות – מאייטמים על בת הזוג שלו, ועד התחקות אחר עמודי האינסטגרם שלו. העיסוק והמסגור עליו בפלטפורמות בידוריות ורכילותיות, מעניק לו אוטומטית מעמד של סלב והופך אותו, גם באופן לא מודע, לדמו לגיטימית, ומטשטש את חומרת מעשיו (השלב הבא זה ליהוק לאח הגדול?).

מתוך "נוכל הטינדר" (צילום: באדיבות נטפליקס)

חשוב להגיד דווקא עכשיו – יש הבדל ענק בין פריזמה חדשותית שמה שמניע אותה הוא הערך הציבורי ואזהרת מעלליו לציבור, לבין הקקפוניה שנוצרה על בסיס זה ומתחקה אחר בת הזוג הנוכחית שלו או עמודי האינסטגרם שלו.

הגיע הזמן שגופי התקשורת ייקחו אחריות ויעשו את ההבחנה הזו, ויבינו שכל עיסוק בחיות שגובל באופי בידורי, הוא פשוט לא לגיטימי ולא מוסרי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תעשו גוגל על "הרב" יוחנן חיות, ה"רב" של אל על
א | 07-02-2022 22:51
21 שנה הרב של אל על , היה השסניק המתועב יוחנן חיות, אבא של הגנב הזה. הרב חיות, חשוד בתקיפה מינית, ומעשי שוד ורמיה רבים. אין שום דבר יהודי בטיפוסים האלה. כלום ושום דבר. הם עוברים על רובן של עשרת הדיברות מדי יום ביומו עם כיפה מזוייפת על הראש.
הפוסל במומו פוסל...
א.ל. | 18-05-2022 10:18
הפוסל במומו פוסל
כה אמר המיזרוחניק...
שסניק | 08-02-2022 8:55
כה אמר המיזרוחניק שונא השסניק
2
ובסוף הוא עשה...
הן חשבו שהן יעשו סיבוב על טייקון | 07-02-2022 23:48
ובסוף הוא עשה סיבוב עליהן. דמעות התנין שלהן לא מרשימות.
3
כולכם נוכלים לא...
8טב | 25-04-2022 14:42
כולכם נוכלים לא פחות מנוכל הטינדר ; בנט וכל שות'.