"אשתי האהובה. אישה שכל אחד יכול רק לחלום עליה" - סרוגים

"אשתי האהובה. אישה שכל אחד יכול רק לחלום עליה"

אסתר פולארד ז"ל: בדברים מרגשים ספד לה בעלה יונתן, על פועלה למען שיחרורו ומעשייה לאחר עלייתם ארצה: "כשהגעתי לכאן לראשונה הייתי נבוך מאוד מאנשים שהגיעו אלי להודות לי", סיפר

author-image
"אשתי האהובה. אישה שכל אחד יכול רק לחלום עליה"
  (צילום: אמיר שימור)

בסיום השבעה לאסתר פולארד ז"ל, ספד לה בעלה יונתן: "חשוב שכולם יבינו מי ומה אסתר באמת הייתה. היא הייתה אשתי האהובה. אישה שכל אחד יכול רק לחלום עליה. אך היא הייתה גם המורה שלי. שלימדה אותי מה היא אמונה.

המשימות של אסתר ז"ל

"מה שהיא לימדה אותי במשך שלושה עשורים היה לא רק למעני אלא למען העם. בסוף ימיה, היה רגע שבו היא התעוררה ואמרה בקול מאוד ברור: הנשמה שלי חזרה לעולם לשתי משימות. הראשונה: להחזיר אותך הביתה. השנייה: להחזיר אותך כיהודי ולא כגוי.

עוד באותו נושא

הצעד האצילי של פולארד, אחרי העלייה לקבר אישתו


12

המשימה הראשונה, היא אמרה, הייתה הקלה יותר. משום שזה קל הרבה יותר להביא יהודי מנדלות לארץ הקודש מאשר להוציא את הגלות מהיהודי. וכעת כשסיימתי את המשימה שלי אני יכולה ללכת הביתה, היא אמרה, והיא נפטרה קרוב לפטירתה היא אמרה לי שהיא חייבת לומר לי משהו חשוב. זה היה קשה לה מאוד כי הנשימה שלה הייתה כבר כבידה מאוד אך היה חשוב לה לומר לי את זה.

(צילום: רועי חדי)

אפילו כאשר הוצעה לי ההצעה לשתף פעולה עם שחרור מחבלים וכך אוכל לצאת לחופשי היא הזכירה לי את המרגלים שטעו ובכך גרמו לעם ישראל לנדוד 40 שנה במדבר והזכירה לי שהנשים לא חטאו בחטא זה.

ב"ה היא לא נפטרה בצד השני של הנהר. היא הצליחה להגיע לארץ ישראל. היא אמרה לי: יש מלחמה שמתקרבת. ואני לא אהיה כאן לעזור לך להתמודד איתה. היא אמרה לי – יש חומה סביב מדינת ישראל. ובחומה הזו יש חלון קטן מאוד.

תן לי להסביר לך היא אמרה – בכל נמל תעופה – הית'רו, JFK, בן גוריון יש ביקורת דרכונים. ואם אתה רוצה להכנס בודקים לך את הדרכון. החומה סביב מדינת ישראל היא ההלכה, ומי שרוצה להיכנס בחומה הזו צריך להיכנס דרך "שער הרבנות".

יש מי שרוצים להכניס בחומה הזו אלמנטים שיפלגו אותנו מבפנים. ואנחנו חייבים לשמור על החומה הזו בכל הכח בכדי שיהיה לנו עם מאוחד וטהור שממנו יקומו מנהיגים שיוכלו להוביל אותו במלחמות ה'.

מאה שערים ותל אביב

היא אמרה – שער הרבנות הוא קריטי כדי לשמור על עמנו. הם מאפשרים למי שחפץ באמת להצטרף אלינו לעשות זאת אך הם שואלים את השאלות: מי אתה, מניין באת? האם אתה שומר על המצוות? היא אמרה לי לעולם לא להתבייש בכך כי זה מה שנחוץ כדי להגן על העם.

(צילום: ניר דבוש)

היא לקחה אותי לגאולה ולמאה שערים ואמרה: אני רוצה שתסתכל על כל האנשים הטובים האלה – האם אינם נראים כמוך אבל אתה חייב לכבד ולאהוב אותם כי הם המשפחה שלך. ואז היא לקחה אותי למקום בת"א שלא תיארתי לעצמי שהיא מכירה ואמרה לי שוב – תראה את האנשים האלה, הם אינם נראים כמוך אבל הם אחיך ואתה חייב לנהוג בהם באהבה והבנה.

אחד הדברים שעליהם היא דיברה כל הזמן היה הצורך באחדות. אחדות אחדות אחדות, זה כל מה שהיא דיברה עליו. היא הסבירה שכשמלחמה תגיע, אנחנו חייבים להיות מאוחדים לגמרי כדי לעמוד בה. לאסתר היה מבחן ליטמוס פשוט כשהיא ניצבה מול מנהיגים יהודים: היא שאלה – האם אתה מרגיש את הכאב אל אחיך? העם אתה מרגיש את כאבה של הארץ כשהבלונים של חמאס שורפים אותה? האם אתה מרגיש את הפחד של ילדים שנאלצים לברוח למקלט?

"הדבר היחיד שרציתי לעשות זה לתת לו אגרוף"

כשהגעתי לכאן לראשונה הייתי נבוך מאוד מאנשים שהגיעו אלי להודות לי. שאלתי את אסתר מה היא אומרת על זה והיא הזכירה לי מקרה שהיה לנו בניו יורק.

הלכנו ברחוב ולפתע התקרב אלינו אדם תוך שהוא פונה אלי ומבקש ממני סליחה. הכרתי את האיש, זה היה אדם שבמהלך שנות מאבקה של אסתר למען שחרורי פגע בה והשמיץ אותה. לא נעים לי לומר אבל ברגע הראשון הדבר היחיד שרציתי לעשות זה לתת לו אגרוף. אך אסתר אמרה לי – תחשוב כמו יהודי. תודה לו כל הזכות שהוא נתן לך למחול לו. וכך עשיתי.

אני רוצה להודות לכם, על שבכך שאתם חיים פה בארץ, נתתם לי את הזכות לעשות למען מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אשת חיל מי...
יהורם | 06-02-2022 22:41
אשת חיל מי אמצע
2
אשת חייל ,...
אחת | 07-02-2022 3:47
אשת חייל , צדיקה , צריך לתמוך ביהונתן , הוא נשאר לבד, חבל דאבדין, יהא זכרה ברוך .