הרב בראלי לבית היהודי: מחזקים אתכם במלחמה על הצביון היהודי
למרות שב'יש עתיד' לא ישמחו לשמוע, הציבור רוצה יהדות אורתודוכסית. הניסיון לעשות מחטפים ולשנות את הצביון במדינה בשם החופש והחירות הוא עצמו כפיה של קבוצה קטנה שהגיעה לשלטון בשם מטרות אחרות לגמרי
החברה הישראלית מקדשת את חירותו של כל אחד מחבריה, ולא מוכנה לקבל כל סוג של כפיה.
היהדות מעמידה תפיסת חיים מורכבת יותר. לצד זכות הבחירה החופשית עומדת הסמכות ההורית והחינוכית. כל ילד גדל על הפסוק "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן". וככל שאדם מזקין יותר הוא מוערך יותר, ובוודאי ביחס לכבוד הורים. וכך מבין האדם שהעולם לא מתחיל ונגמר אך ורק בו אלא ישנם ערכים מוסכמים ומקובלים המחייבים גם כאשר הם אינם נוחים.
בהתאם לזאת, מדינת ישראל בהיותה מדינה דמוקרטית, בעלת רוב יהודי – לא קיבלה את הגישה המוחלטת של חירות (או ליתר דיוק: הפקרות) אלא דאגה לצביונה היהודי של המדינה. כך נעשה ביחס לשבת בחוק שעות עבודה ומנוחה וכך ביחס לנישואין בחוק בתי הדין הרבניים.
המדינה השאירה ביד כל אחד מאזרחיה את ההחלטה האישית מה לעשות בביתו ולא מנעה ממנו את האפשרות לחיות אף בניגוד לדת משה וישראל אולם בצביון הציבורי ישנם כללים מוסכמים שכולנו כפופים להם.
הכיוון של יש עתיד ברור
בכנסת הנוכחית ישנו ניסיון להעצים את ערך החירות האישית ולעשותו לחזות הכול. מעתה, בתחום הציבורי של חיי הדת במדינת ישראל אין כללים, אין מחויבויות, הכול פתוח. בכל שבוע עולה הצעת חוק מהפכנית בתחום של דת ומדינה שהמכנה המשותף של כולן הוא מאד ברור. מתברר שמפלגת יש עתיד הכינה שיעורי בית לא רק בנושא הכלכלי, ברצונם לקעקע את הצביון היהודי במדינת ישראל. זו כבר לא מפלגה תמימה למען מעמד הביניים, אלא המשך ישיר של טומי לפיד וחבריו.
נראה שבמפלגת הבית היהודי נפל האסימון, שהברית בין האחים הופרה. הרב אלי בן דהן נאבק בכל כוחו בניסיון של חברת הכנסת עדי קול לתת נקודות במס לזוג חד מיני. יכול להיות שבתקופה אחרת הבית היהודי היה מתפתה להסבר התמים שמדובר על זכויות כספיות וללא משמעות נוספת. אך היום ברור שרצונה האמיתי של חברת הכנסת הוא להכניס בדלת האחורית את ההכרה של המדינה בנישואין אלו. תעיד העובדה שהציעו הצעת פשרה לכך שהזכויות הממוניות יגיעו לאנשים אלו אך ללא אמירה מפורשת על נישואין חד מיניים – וחברת הכנסת הנכבדה סירבה לכך.
באותה מידה חברת הכנסת עליזה לביא הגישה הצעה חוק הבא להסדיר את מרוץ הסמכויות הקיים בדרך לגירושין. אכן המצב שבו מי שהקדים ופתח תיק גירושין בבית הדין או בבית המשפט הוא הקובע, אינו תקין ויש כך עידוד סמוי לגירושין. אולם הפתרון של מפלגת יש עתיד הוא פשוט לסגור את בתי הדין. מכבסת המילים המופיעה בהסבר החוק רק מכסה על הרצון לעקור כול סממן יהודי מהציבוריות הישראלית.
הציבור רוצה יהדות אורתודוכסית
גם אם הדבר אינו נושא חן בעיני חלק מחברי הכנסת של יש עתיד– העובדה הפשוטה היא שרוב תושבי מדינת ישראל מעוניינים ביהדות בצביונה האורתודוכסי. הן הציבור הדתי – שרובו המוחלט הוא אורתודוכסי; והן הציבור החילוני שאף אם בחייו אינו חי באורח חיים דתי – רואה ביהדות המסורתית את נציגיה המוסמכים של הדת במדינת ישראל. חברת הכנסת שקד הטיבה לבטא זאת "במדינת ישראל החילונים לא צריכים את הקשקוש הזה. יש מסורת ויש הלכה ואני כאישה חילונית לא צריכה להתפלל לצד הגברים בבית הכנסת וכל השטויות שממציאים שם".
העמדה שמייצג הרב אלי בן דהן משקפת באמת את רצונו של רוב הציבור, רק מיעוט קטן וקולני המשופע בתקשורת אוהדת ואלימה מנסה להציג מצג שווא. בכל סקר מתבררת העובדה היפה שלציבור יש כבוד לערכי היהדות ורצון לשמור עליהם גם בתחום הציבורי. הניסיון לעשות מחטפים ולשנות את הצביון במדינה בשם החופש והחירות הוא עצמו כפיה של קבוצה קטנה שהגיעה לשלטון בשם מטרות אחרות לגמרי. מפלגת הבית היהודי אשר חרטה על המצע שלה להגן על צביונה היהודי של מדינת ישראל חייבת להעמיד את השליחות הזו בראש מעייניה, ובשם ה' יעשו ויצליחו.
==
הרב אריאל בראלי הוא ראש מכון 'משפט לעם' בשדרות ומרבני דרך אמונה
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו