הלחץ עובד: יבואנית מוצרי המזון "דיפלומט" הודיעה היום (רביעי) כי תסכים לא להעלות מחירים ב-3 החודשים הקרובים, ותדחה את ההעלאה המתוכננת עד אחרי חג הפסח. בכך הצטרפה לחברת אסם, שהודיעה אתמול על מהלך דומה בעקבות הביקורת הציבורית והממשלתית על גל ההתייקרויות בישראל.

מנכ"ל דיפלומט נעם וימן שלח מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן, בו הגיב לקריאתו להימנע מהעלאת מחירים בעת הזו. "הצטערתי מאוד לקרוא במכתבכם שבנדון, כי אתם מייחסים כוונה רעה וציניות לפעילות מסחרית לגיטימית של דיפלומט, הנובעת מאילוצים שנכפו עליה בעיקר כתוצאה ממשבר כלכלי גלובלי" אמר. "למרות הנזק הכספי, אנו נענים לבקשתכם ודוחים את העלאת המחירים שהוכרזה על ידינו עד לאחר פסח".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

ליברמן על העלאת המחירים (ערוץ כנסת)

עם זאת, הודגש במכתב כי "חברה אינה יצרנית, אלא יבואנית ומפיצה של מוצרי מזון וצריכה שונים. כאשר היצרנים הבין-לאומיים מייקרים את המוצרים, דיפלומט נאלצת לייקר את המוצרים ללקוחותיה. מעבר להעלאות המחירים שקיבלה דיפלומט מספקיה, נרשמה התייקרות משמעותית בתשומות במהלך השנה האחרונה".

כזכור, לפני חודש דווח לראשונה כי חברת דיפלומט מתכננת להעלות מחירים ב-1 במרץ, והגישה בקשה להתייקרות עבור מאות מוצרים. בין השאר תוכנן להעלות את המחיר של מוצרי טונה "סטארקיסט" ב-4.4%, את קטשופ "היינץ" ב-4.5 אחוז ואת המחיר של דגני בוקר "קלוגס" ב-6%. עוד נאמר כי מחיר קופסת "פרינגלס" תתייקר ב-7%, ומוצרי פסטה של "רומו" יתייקרו ב-14%.

בהסתדרות הלאומית אמרו בתגובה לדחיית העלאת המחירים כי מדובר ב"ניסיון מביך להוריד מסדר היום את גזרות הממשלה, במטרה להמשיך למנוע את העלאת שכר המינימום ולשמר את העלאת המחיר של הממשלה על גבם של השכירים, בקרוב השפנים מהכובע ייגמרו ונפגוש כולנו את המציאות היקרה. לא ניתן לזה לקרות".