חקירת המסיבות של ג'ונסון: "כישלון מנהיגותי חמור" - סרוגים

חקירת המסיבות של ג'ונסון: "כישלון מנהיגותי חמור"

ממשלת בריטניה פרסמה את ממצאי דו"ח החקירה על המסיבות שנערכו במעונו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בזמן שאזרחי המדינה היו בסגר מלא. לפי המסקנות, האירועים מהווים "כישלון מנהיגותי חמור בעמידה בסטנדרטים"

חקירת המסיבות של ג'ונסון: "כישלון מנהיגותי חמור"
  (צילום: שאטרסטוק)

ממשיך להסתבך: נציגי ממשלת בריטניה פרסמו היום (שני) את ממצאי דו"ח החקירה על המסיבות שנערכו במעונו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון – אשר התקיימו בזמן שאזרחי המדינה היו בסגר מלא בשל התפרצות הקורונה. לפי הדו"ח, ג'ונסון וגורמים בממשלתו הפגינו "כשלי מנהיגות ושיקול דעת חמורים" כשאפשרו את קיום המסיבות.

כזכור, החקירה נפתחה בעקבות פרסומים רבים בתקשורת הבריטית על כך שג'ונסון ואנשי צוותו קיימו מסיבות ואירועים חברתיים במעון הרשמי בלונדון בניגוד להגבלות הקורונה שהיו בתוקף באותה העת. הפקידה הממשלתית סו גריי חקרה 16 אירועים שהתקיימו במהלך הסגרים, וקבעה במסקנות כי "חלק מהאירועים לא היו צריכים להתקיים, ומהווים כישלון מנהיגותי חמור בעמידה בסטנדרטים – לא רק באלו שמצופים מחברי הממשלה והעומד בראשה, אלא גם בסטנדרטים שהיו מצופים מהאוכלוסייה הבריטית כולה באותה העת".

עוד באותו נושא

ג'ונסון מתנצל על המסיבה בסגר: "מבין את הכעס עלי"

"על רקע המגפה העולמית, כשהממשלה ביקשה מאזרחים להיענות להגבלות מרחיקות לכת על חייהם, חלק מההתנהגות שקשורה להתקהלויות הללו היא משהו שקשה להצדיק אותו" נכתב בדו"ח. "מעון ראש הממשלה שימש להתקהלויות ללא אישור או מנגנוני פיקוח ברורים – דבר שלא היה ראוי כלל". עוד נמתח ביקורת על "צריכה מוגזמת של אלכוהול, שלא ראויה למקום עבודה מקצועי בשום שלב".

פרסום הדו"ח עורר זעם רב בקרב חברי האופוזיציה הבריטית, ורבים מהם חזרו על קריאתם לג'ונסון להתפטר מתפקידו. גם במפלגה השמרנית של ג'ונסון נרשמה התנגדות רבה להתנהגות של ראש המפלגה – וייתכן שינסו לקדם הצבעת אי אמון או הליכי בחירות פנימיות להחלפתו.

ג'ונסון בתגובה: "מבין את הכעס, נקדם שינויים"

ג'ונסון הגיב למסקנות הדו"ח ואמר בפני הפרלמנט כי הוא מתנצל ומקבל את מסקנות הדו"ח – אך אמר כי לא יתפטר בשלב הזה, בזמן שהמשטרה ממשיכה בחקירת האירוע. עם זאת, ג'ונסון ציין כי ייערכו "שינויים נרחבים" באופן הניהול של מעון ראש הממשלה ומשרדי הקבינט.

"אני מצטער על כל הדברים שפשוט טעינו בהם, התנהלנו בצורה לא נכונה. אבל אני יודע שזה לא מספיק" אמר ג'ונסון בהצהרתו. "אין טעם להגיד שחלק כזה או אחר כן היו בהתאם להנחיות, או שאנשים עבדו קשה. אני מבין את הכעס – המגפה הזו הייתה קשה לכולם, ועלינו ללמוד ממה שקרה ולפעול לתקן את התנהלותנו".

"אני מבין את הזעם של האנשים ומקבל את מסקנותיה של סו גריי שעלינו ללמוד מהאירועים האלה מיד" הוסיף והבהיר."מסיבה זו נקדם שינויים בניהול המוסדות כבר עכשיו, ונוודא שיהיה מנגנון אכיפה לחוק האזרחי. אני מקבל את הכעס והביקורת, ואתקן את זה. הציבור יכול לסמוך עלינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בנט תראה לוקחים...
כ | 31-01-2022 17:48
בנט תראה לוקחים דוגמא מאחרים לא ממנו