אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הארוחות הכי מתאימות לקטנטנים שלנו

הורים לילדים קטנים מתלבטים בוודאי בכל יום מה להכין לילדים לאכול – מה להציע, איך ניתן לשלב טעמים חדשים ואילו חטיפי ביניים אפשר להציע שיהיו בריאים וישביעו אותם. כמה הצעות לארוחות טעימות ובריאות

הארוחות הכי מתאימות לקטנטנים שלנו
  (צילום: pixabay)

הורים לילדים קטנים מתלבטים בוודאי בכל יום מה להכין לילדים לאכול – מה להציע לארוחת הצהריים, איך ניתן לשלב טעמים חדשים ואילו חטיפי ביניים אפשר להציע שיהיו בריאים וישביעו אותם. המחשבות הללו, ועוד רבות אחרות, עוברות בראשם של הורים רבים בוקר, צהריים וערב. לפניכם כמה רעיונות לארוחות טעימות ובריאות, כאלה שיציעו לילדים טעמים חדשים ויאפשרו לכם לגוון את הארוחות.

ארוחת הבוקר – הארוחה החשובה של היום

ארוחת בוקר לילדים היא הארוחה שאיתה מתחילים את היום, זו שאמורה לתת להם את רוב האנרגיה להמשך היום אך יחד עם זאת היא אינה יכולה להיות כבדה או מכבידה מידי על הבטן. רצוי לבחור מאכלים קלים יותר אך משביעים במיוחד. 

הצעה נהדרת לארוחת בוקר לילדים בכל הגילאים ובמיוחד לקטנים היא מנת מוזלי יפהפייה אך מותאמת לילדים. המוזלי מכיל יוגורט, פרי וגרנולה. ניתן להכין צלחת יוגורט ולצידה פרי חתוך, אפשר לטבול את הפרי ביוגורט ולהציע לילד לאכול ביד. לילדים אשר יכולים לאכול לבד עם כפית, אפשר להכין צלחת אשר תכיל יוגורט ופרי ומעט סילאן מתוק. 

ארוחה משביעה וחמה לצהריים

בשעות הצהריים הילדים, וגם אתם, כבר רעבים ומוכנים לארוחה חמה ועשירה יותר. לרוב מומלץ להניח מנת חלבון לצד פחמימה וכמובן ירקות טריים ובריאים. אם תרצו להעניק לילדים הרגלי אכילה נכונים בנוסף לארוחה החמה, התחילו את הארוחה דווקא עם הירקות. הניחו צלחת קטנה עבורם ובה ירק אחד או שניים חתוכים כמו מלפפון, פלפל או גמבה, קולורבי, גזר ואף נבטים או חסה אם הם אוהבים. 

לאחר צלחת הירקות, הניחו את שאר מנות הארוחה – מנת חלבון ולידה מנת פחמימה. ילדים אוהבים שניצלים, קציצות, מקלוני דג מטוגנים ואפילו שיפוד פרגית קלוי על הפלאנצ'ה. עבור מנת הפחמימות תוכלו להכין פסטה אדומה, אורז לבן או עם אפונה, פרוסות תפוחי אדמה אפויות ואף קוסקוס צהבהב עם מעט כורכום. 

תוכלו אף לשלב בין המרכיבים ולהכין סיר פתיתים משולב עם רצועות עוף וקצת ירקות מתובל בסויה ודבש.

משהו טעים ומשביע לערב

רגע לפני טקס השינה, המשפחה כולה יושבת לאכול את ארוחת הערב יחד. זה זמן מנוחה שבו כולם מסבים לשולחן ומעבירים ביניהם את חוויות היום ואת תכניותיהם להמשך השבוע. זהו זמן משפחתי נעים ורגוע אשר משולבת בו גם ארוחת הערב. כיוון שזה הזמן שלפני השינה, אין זה מומלץ להגיש מאכלים מטוגנים אשר עלולים לגרום לכאבי בטן אצל הקטנים, או מנות מורכבות שיש לעמול על הכנתן זמן ממושך. ארוחת הערב הקבועה בבתים רבים היא חביתה, טוסט וסלט. ניתן לשנות ולשדרג מעט את הארוחה הזו ולהכין כריכוני חביתה מגולגלים בטורטייה כאשר ביניהם מורחים מעט גבינה לבנה או ביצה בקן – ביצת עין בתוך לחם.

אם תרצו להתפנק מעט תוכלו להכין ארוחה פנקייק או בלינצ'ס, האהובים על כל הילדים בכל הגילאים, ולהגיש אותם בליווי פירות חתוכים, גבינה לבנה עם מעט סוכר ואפילו ממרח נוטלה לפינוק קטן. 

חטיפים ונשנושים בין הארוחות

אין אימא שלא שמעה את אחד הילדים שלה מתלונן על כך שהוא רעב אף־על־פי שארוחת הצוהריים או הבוקר הסתיימה לפני שעתיים בלבד. אכן זמני הביניים עשויים להיות מאתגרים עבור ההורים, בייחוד לילדים קטנים שלא בדיוק יודעים להסביר שהם רעבים, או לא יכולים לגשת למטבח ולקחת דבר מה קטן כדי להשקיט את הרעב.

עבור זמני הביניים הללו כדאי להכין צלחת פירות חתוכים למשל. פרי או שניים, חתוכים לפרוסות אטרקטיביות מוכנות לאכילה יכולים להיות מנת ביניים נהדרת עבור הילדים (וגם עבור הוריהם כמובן). וזו כמובן מנה בריאה וחיונית לגוף. לחלופין, ניתן להכין כריכים קטנים מפרוסת גבינה ומלפפון ירוק או קוטג' ולידו פרוסות גמבה. 

החוכמה היא להכין את הנשנוש הקל עוד לפני שהילד מראה סימני רעב, כך הוא פחות עצבני ופחות חסר שקט. אם האוכל יהיה מוכן בשעה קבועה, הוא יהיה חלק משגרת היום ויקנה לילדים הרגלי אכילה נכונים – שלוש ארוחות מלאה במהלך היום ושתי ארוחות ביניים קלות.

ילדים לרוב אוהבים טעמים מסוימים, מוכרים ופשוטים. אנחנו כהורים מנסים להציע להם בכל פעם אפשרויות נוספות, טעמים חדשים ומאכלים מפתיעים. אם בכל ארוחה יתווסף מרכיב חדש אחד שיתגלה כאהוב על הילדים, אזי הצלחנו במשימתנו כהורים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו