אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אולי זאת הזדמנות שלנו להיגמל ממותגים

עליית המחירים של מוצרים רבים בסל המזון שלנו, מתחילה להציף מחאות חריפות. אבל אולי דווקא חוסר ההתחשבות של החברות, יכול להביא לנפילתן וזו ההזדמנות שלנו להיגמל מהמותגים

אולי זאת הזדמנות שלנו להיגמל ממותגים
  אילוסטרציה בלבד, למוצרים אין קשר ישיר לנאמר בכתבה(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

בעולם המיתוג נשפכים מליוני שקלים כדי לשכנע אותנו שקוקה קולה זה טעם החיים, שמים מינרליים אלו טובים על פני האחרים והפסטה של 'אוסם' היא הדבר האמיתי.

רבים הם האנשים שיכולים להישבע לך שבועת צופים שמוצר א' טוב הרבה יותר ממוצר ב'. לרוב המוצר הזה נוצץ יותר, יקר יותר ומושקעים בו הרבה יותר כספים למתג אותו. אם המוצר היה נקבע כטוב יותר מבחינה אובייקטיבית, בגלל איכות החומרים או מתכון הקולע לטעמם של מרבית האנשים, אזי לא היו צריכות אותן החברות להשקיע כל כך הרבה בפרסום ומיתוג.

עוד באותו נושא

ליברמן: "עליית המחירים בישראל – הכי איטית בעולם"


26

נכון, יש מקרים בהם באמת האיכות של המוצר היא טובה יותר, אך לרוב אלו סתם הרגלים שמוטמעים בנו בידי מיטב המוחות היצרתיים. אני זוכר שבאחד ממוסדות הלימודים שלמדתי, הגיע משלוח ענק של קרונפלקס של חברת 'קלוגס' הבינלאומית. באותו זמן המוצר הזה לא היה מוכר כל כך בישראל ואנו כולנו גדלנו על הטעם המוכר של קרונפלקס 'תלמה'. התלמידים מחו וביקשו קרונפלקס של 'תלמה'. ההנהלה הודיעה, ש'תלמה' יגיע רק לאחר שיגמר המלאי של הקלוגס.

למה אתם רגילים בצלחת? (צילום: שפי גורדון/ פלאש 90)

התלמידים הבינו שאין ברירה, והטעם המוכר והישראלי יאלץ להידחות עד לגמר המלאי. אך לאחר חודש של אכילה, כבר כולם התרגלו לטעם של 'קלוגס'. מה גם שבמקומות אחרים בעולם הוא נחשב לאיכותי ביותר. מה שהראה שהרגל בתוספת מותג יוצרים את הטעם שלנו.

הציבור זועם על עליית מחירי המוצרים של חברות שונות, בהם באמת הגדולות והחזקות יותר במשק. הן מרשות לעצמן כל עוד אנחנו לקוחות שבויים שלהם, כי התרגלנו כבר לטעם והפנמנו את מה שהם שיווקו לנו באגרסיביות שזה הדבר הטעים, השווה והטוב.

צריכים להחליט בין הרבה מוצרים, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

לכן המחאה שמתפתחת ברשתות החברתיות נגד אוסם ובעד קנייה של מוצרים כמו טעמן ואחרים, שעולים מלכתחילה הרבה פחות, היא מבורכת. רק צריך להסיר ממנה את הזעם הקדוש. הדרישה צריכה לבוא קודם כל מעצמנו, מכך שנתנו לחברות לשחק לנו בראש ולקבוע לנו מה איכותי ומה טוב. במקרים רבים, ואמנע מדוגמאות, אפילו לא מדובר בחומרים איכותיים יותר. שלא לומר בריאים יותר.

אז זאת באמת הזדמנות לחסוך בהוצאות, לא לתת לחברות לייקר את המוצרים בקלות כדי לגרוף הון נוסף על חשבון הציבור שלא נהנה מעליית משכורות משמעותית לאחרונה ויש כאלו שבשל משבר הקורונה אולי רק נכנסו ליותר סחרור.

להילחם במיתוג והפרסום, אילוסטרציה בלבד. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

זו בכלל ההזדמנות לדאוג לסל בריאות מזין ובריא יותר, הבנוי על מוצרי יסוד, על פירות וירקות, שעל אף שגם שם יש עלייה, האחוזים פחותים הרבה יותר. כמובן שמותר להתפנק (מי לא אוהב?), אך במידה ובהתאם לכיס. ואם אנחנו לא עושים את זה סתם ככה, הנה באו החברות הללו וברצון לגרוף הון נוסף, הן מכריחות אותנו לחשוב שוב על סל המזון שלנו והרגליי הקניות.

כל זאת יפנה אותנו למחאה האמיתי על התייקרות החשמל, הדלק והדיור. שם אנחנו לקוחות שבויים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו