השרה תמנו שטה: "הם דור העתיד של ישראל" - סרוגים

השרה תמנו שטה: "הם דור העתיד של ישראל"

במסגרת הדיונים בקבינט השרים לעלייה וקליטה, ידונו השרים בין היתר בפעילות של תוכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים), המציינת בימים אלה 30 שנה להקמתה

author-image
השרה תמנו שטה: "הם דור העתיד של ישראל"
  (צילום: נועם ריבקין פנטון\פלאש90)

הבוקר (שני) יתכנס קבינט השרים לעלייה וקליטה וידון בין היתר בתוכנית נעל"ה המציינת בימים אלו 30 שנה לפעילותה, קלטה לשורותיה וחינכה יותר מ-19,200 עולים ועולות צעירים רובם ממדינות ברית המועצות לשעבר.

התכנית היא תלת/ארבע שנתית (כיתות ט-יב) במסגרתה לומדים משתתפי התוכנית במסלולים מיוחדים שפותחו למען נוער עולה במטרה שיסיימו עם תעודת בגרות מלאה במערכת החינוך בישראל. תלמידי נעל"ה מתחנכים ב-25 מרכזי חינוך ברחבי הארץ: 80% בחינוך הממלכתי בעיקר בכפרי נוער 8% בממלכתי דתי ו-12% במוכר שאינו רשמי (חרדים לגווניהם). על בחירת זרם החינוך בו ילמדו הילדים העולים חותמים הוריהם במפגש עם צוות המיון של התוכנית בחו"ל.

90% מהם בוחרים להישאר בארץ ולהתגייס לצה"ל כאשר 85% מתוכם מגיעים למסלול קצונה. בצה"ל משרתים בימים אלו מאות בוגרים בכל החיילות כולל ביחידות קרביות מובחרות, בהם קצינים וקצינות מצטיינים.

טקס סיום קורס קצינים. ארכיון (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

בין הבוגרים הבולטים של הארגון נמצא פרופסור נטלי קרבצנקו ראש המעבדה לביופיסיקה וחקר הסרטן באוניברסיטה העברית, פרופסור קרבצנקו פיתחה יחד עם קבוצת המחקר שלה שיטה חדשה למיגור סרטן המוח. אל"מ אלה גאוברג ראש מחלקת תקציבים בחייל האוויר ואת ד"ר דניס מקנו ביצקי רופא בבית החולים נהריה בו הוא נאבק בימים אלו יחד עם הצוות הרפואי בבית החולים בנגיף הקורונה. שלושתם ידברו מחר בפני השרים בקבינט ויציגו את סיפורם.

ישעיהו יחיאלי, מנהל נעל"ה מיום הקמתה: "אין מפעל יותר נעלה מנעל"ה" אמר רה"מ יצחק רבין בבואו לקבל תלמידי נעל"ה חדשים בנתב"ג. אין עוד מדינה בעולם שמארחת על חשבונה אלפי תלמידים מכל רחבי העולם לשלוש-ארבע שנים. מדינת ישראל מרוויחה הון אנושי מהמעלה הראשונה, ויחד עם המשפחות העולות בעקבות ילדיהן המדינה מרוויחה בגדול מרבבות הבוגרים ומשפחותיהם. הצלחה מוכחת רבת שנים היא תוצאה של רציונל חינוכי וטיפולי המוכיח את עצמו, עבודה מקצועית ומסורה סביב השעון ולוח השנה, של מחנכים, מדריכים ומטפלים, וליווי מקצועי רב שכבתי של מינהלת נעל"ה לאורך 6-8 שנים בחייו של מתבגר אחד, בגיבוי מלא של מינהל החינוך ההתיישבותי במשרד החינוך."

עוד באותו נושא

שטה לזנדברג: את רוצה שנשלם מיסים לטרוריסטים?


62

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה שעומדת בראש קבינט העלייה והקליטה אמרה לקראת הישיבה הבוקר: "משרד העלייה והקליטה מברך את ארגון נעל"ה המציין 30 שנות פעילות ענפה במסגרתה נחשף נוער יהודי מרחבי העולם לחיים בישראל כבר בגלאי העשרה. תוכנית נעל"ה היא תוכנית הדגל והבית של בני ובנות נוער יהודים ברחבי העולם. נערים ונערות שרוצים להתחבר לישראל, להגיע אליה, לחוות אותה ובעיקר כפי שלשמחתנו משתקף מהנתונים 90% מהם בוחרים גם להישאר ולחיות בה.

לא אחת, ההורים בוחרים ללכת בעקבות הילדים וגם הם עושים עליה ובונים בית לתפארת בישראל. רבים מהנערים והנערות בתוכנית משרתים את המדינה בזירות השונות בצה"ל מתגייסים לקרבי ומסיימים בתפקידי קצונה. אנו נמשיך להשקיע בבני הנוער היהודי במסגרת תוכנית נעל"ה כי הם דור העתיד של ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בכיכרות מחלקים נייר טואלט עם תמונת מנדלבליט
בכיכרות מחלקים נייר | 31-01-2022 11:35
בכיכרות מחלקים נייר טואלט עם תמונת מנדלבליט
2
את לא יהודיה,חתיכת...
ליבוביץ | 31-01-2022 12:46
את לא יהודיה,חתיכת אריתראית מגעילה,צורה של שימפנזה,כניראה שהאבא שעשה אותך הוא שימפנזה,ולכן את יותר קוף מאשר יצור אנושי,בחיי ראיתי קופים יותר חכמים מיצור עלוב,כמוך,