דיווח: בדיקות הקורונה לפני הטיסה יבוטלו? - סרוגים

דיווח: בדיקות הקורונה לפני הטיסה יבוטלו?

במשרד הבריאות שוקלים לבטל את בדיקות הקורונה שישראלים מחוייבים לעשות בחו"ל לפני ההמראה לישראל. בדיון נציגי חברת אל על אמרו כי מדינות רבות דורשות רק בדיקה אחת בכניסה למדינה ולא 2 כפי שנדרש בארץ

דיווח: בדיקות הקורונה לפני הטיסה יבוטלו?
  (צילום: יוסי אלוני\פלאש 90)

בדרך להקלה נוספת? משרד הבריאות שוקל לבטל את חובת הבדיקות לפני הכניסה לישראל – כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12. עם זאת, הבדיקה שתתבצע בעת הנחיתה בנתב"ג עדיין תישאר חובה לכל החוזרים מחו"ל.

לפי הדיווח, הנושא עלה בדיון שנערך עם גורמי מקצוע במשרד הבריאות ועם חברות התעופה, ובו דנו על מתווה הבדיקות הנוכחי לשבים מחו"ל. חברת אל על הציבה נתונים שמראים כי מדינות רבות לא דורשות מהאזרחים שלהן בדיקה גם לפני ההמראה וגם עם הנחיתה, והסבירו כי "מהסיבה הזו אין סיבה לדרוש מהישראלים 2 בדיקות".

יש לציין כי גם אם החובה הזו תבוטל, זה יקרה ככל הנראה לאחר שתהיה ירידה בתחלואה. ככל הנראה, ביטול הבדיקות יתרחש לכל המוקדם בעוד כשבועיים.

בעקבות הדיון, מנכ"ל אל על אביגל שורק בירך על כך שבמשרד הבריאות שוקלים את העניין. "חשוב לומר שאם זה ייצא לפועל, מדובר בזריקת מרץ רצינית לענף התעופה שנפגע קשות בשנתיים של המגפה" אמר. "אותן בדיקות שמחייב משרד הבריאות את השבים מחו"ל גורמות לישראלים רבים לוותר על הנסיעה מחו"ל מחשש להישאר בבידוד במדינה זרה, וכעת, אם יאושר המתווה, החשש הזה יוסר – וישראלים רבים עשויים לחזור לטוס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו