המתווה החדש לתלמידים החל: מתי צריך להיבדק? כל הפרטים

המתווה החדש לתלמידים החל: מתי צריך להיבדק? כל הפרטים

מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך נכנסה הבוקר לתוקך, כשבכך בוטלה חובת הבידוד לתלמידים. מתי צריך להיבדק ומה עושה מי שנחשף לחולה קורונה מאומת? כל הפרטים

המתווה החדש החל: מתי צריך להיבדק? כל הפרטים
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

הסוף לבידודים: למרות הביקורת של בכירי משרד הבריאות, מדיניות הבדיקות החדשה נכנסה הבוקר (חמישי) לתוקף במערכת החינוך. בכך בוטלה חובת הבידוד לתלמידי בתי הספר והגנים שנחשפים לחולי קורונה מאומתים, ובמקום זאת התלמידים יעברו בדיקות ביתיות פעמיים בשבוע.

עוד באותו נושא

בית הדין הכריע: הלימודים היום יתקיימו כסדרם

מתי צריך להיבדק ומה עושה מי שנחשף? כך עובד המתווה

תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. לאחר ביצוע הבדיקה, נדרש התלמיד או אחד מהוריו לדווח על כך בפורטל משרד החינוך. מחר נדרשים כל תלמידי ישראל לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים, בעוד תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא (5 ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו. עוד הודגש כי תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים – מי שחולה נשאר בבית.

במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים) – מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה. תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון – יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות ופנימיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עכעכשיו משרד החינוך...
שושנה מורה | 27-01-2022 9:34
עכעכשיו משרד החינוך הודיע שאין מספיק בדיקות מי שאין לו יבוא בלי להבדק
2
הנוכלים נגד משרד...
ורד | 27-01-2022 11:46
הנוכלים נגד משרד הבריאות .הפקרות לחיי אדם של ממששת הזדון .
3
אפס היגיון ההבדל היחיד...
מטומטם עם תעודות | 27-01-2022 11:57
אפס היגיון ההבדל היחיד מבחינת הבדיקה ביתית למפוקחת היא שהיא של המדינה ובכל זאת אם אדם יצא חיובי בבדיקה הראשונה יכול לבוא עדיין לבית ספר למרות שייתכן מאוד שהוא חיובי
4
מחדלי ממשלת הזדון...
שפוי | 29-01-2022 23:11
מחדלי ממשלת הזדון מגיעים למערכת החינוך