ראש קבינט המומחים: יהיו וריאנטים נוספים - סרוגים

ראש קבינט המומחים: יהיו וריאנטים נוספים

פרופסור רן בליצר יוצא עם מספר תחזיות אופטימיות אך גם מסייג: אני חושב שאנו בתחילתו של סוף גל האומיקרון, זה לא סוף פסוק. כמו כן הוא מבקר את ההחלטה לבטל את בידוד הילדים

author-image
ראש קבינט המומחים: יהיו וריאנטים נוספים
  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרופסור רן בליצר, ראש מערך החדשנות ומנהל מכון המחקר בשירותי בריאות 'כללית', יצא בהצהרות זהירות בכל הנוגע לאפשרות של סיום המגפה.

בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אמר בליצר: "אנחנו יודעים שכל עוד בעולם, מיליוני אנשים נדבקים מדי יום, יש מספיק הזדמנויות ליצירה של וריאנטים חדשים. וריאנטים נוספים היו ויהיו, זה לא סוף פסוק, האומיקרון לא האחרון".

אנו בתחילתו של סוף הגל

בליצר טען כי "אי אפשר להיכנס למחול שדים כל פעם שמופיע וריאנט חדש. היו לפחות 3 אירועים כאלה בשנתיים האחרונות ואין סיבה להניח שזה האחרון. אפשר לקוות שזה יהיה האחרון". למרות זאת, הדגיש: "אני חושב שאנו בתחילתו של סוף גל האומיקרון".

עוד באותו נושא

עמית סגל מציע לחכות: "מחדל? נדע בשבוע הבא"


63

כמו כן, בליצרה הדגיש כי צפויים ימים קשים בכל הנוגע למצב מערכת הבריאות: "יש פער בין המקום בו כולם רוצים להיות בעוד מספר שבועות, למקום בו אנחנו נמצאים עכשיו. אנחנו נמצאים בשיא, בכל מה שקשור למערכת האשפוז ולחולים הקשים אנחנו עוד לפני השיא ונכונו לנו ימים מורכבים".

לא התייעצו עם הקבינט על ביטול בידוד הילדים

בליצר הביע את מורת רוחו על ההחלטה לבטל את בידוד הילדים: "לא התייעצו עם קבינט המומחים לפני ההחלטה על שינוי הגישה. החשש שלי – שינוי לרעה פוטנציאלי בהיקפי ההדבקות ועלייה משמעותית בהדבקות בבתי האב". עוד הוסיף כי אילו היו מתייעצים עמו בנושא, "הייתי דוחה את ההחלטה".

כמו כן, התייחס גם לאופציה לחסן את כלל האוכלוסייה בחיסון רביעי: "התוצאות הראשוניות של משרד הבריאות מצביעות על כך שהחיסון יעיל, מפחית תחלואה קשה באופן משמעותי לאנשים שנדבקים באומיקרון. לכן הדבר הזה בהחלט רצוי. אין חשש דרמטי שיגרום לנו לרצות לא לאפשר למי שמעוניין להתחסן לעשות כן, אבל ההמלצה החמה להתחסן כרגע להבנתי צריכה להיות עדיין לאנשים באוכלוסיות סיכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חח ברור.. לא...
ש.א | 25-01-2022 10:52
חח ברור.. לא חשבנו אחרת
2
רן פייזר, אהה...
דוד | 26-01-2022 10:57
רן פייזר, אהה סליחה בליצר
3
הכותרת ממש הפתעה....
Z.Z. | 26-01-2022 15:35
הכותרת ממש הפתעה. הטירלול הזה לא יפסק. התעייפנו לחלוטין מכל הכותרות הכתבות, והפרשנויות.
4
הינה רעיון לתוכנית...
מחלימה | 26-01-2022 17:44
הינה רעיון לתוכנית ריאלטי חדשה: וריאנט נולד