היועמ"ש יקים צוות לבדיקת הטענות על השימוש ב-NSO - סרוגים

היועמ"ש יקים צוות לבדיקת הטענות על השימוש ב-NSO

בעקבות הדיווחים על שימוש לא חוקי של המשטרה בתכנת ריגול של NSO כדי לפרוץ לטלפונים של אזרחים, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע על הקמת צוות לבדיקת הטענות. בראש הצוות תעמוד המשנה ליועץ, עמית הררי

היועמ"ש יקים צוות לבדיקת הטענות על השימוש ב-NSO
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי) למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי החליט להקים צוות לבדיקת הטענות על שימוש לא חוקי בתוכנת ריגול של חברת NSO. בראש הצוות תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עמית הררי, ויהיו חברים בה שני אנשי צוות נוספים.

עוד באותו נושא

מבקר המדינה בודק את שימוש המשטרה ב-NSO


4

במכתב נאמר כי "נטען כי משטרת ישראל הפעילה אמצעי חדירה למחשב והאזנת סתר שלא כדין. מתוך כך עלול להשתמע כי משטרת ישראל פעלה כארגון, על דרך הכלל, שלא כדין בעת הפעלת סמכויותיה. קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הנטענת בזכויות היסוד הנוגעות בדבר".

עוד ביקש מנדלבליט שיועברו למשרדו לבקרה נוספת צווים שניתנו בשנים 2021-2020, שאישרו האזנה לתקשורת בין מחשבים בדרך של חדירה סמויה למכשירים סלולריים. בנוסף, היועץ ביקש כי המשטרה תבדוק אפשרות לחסימה טכנית של יכולות החורגות מגדר הסמכויות המוקנות בחוק האזנת הסתר, למרות שהוא "התרשם עד כה שלא נעשו בהם שימוש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מיכל-E
איתן בוקס | 20-01-2022 22:43
לא אשקר אתכם, ורק הישתדלות קטנה ולקיים.
2
בימי המקדש.היו סוגרים את אביחי בארוות סוסים
מנדלבליט חרים | 21-01-2022 1:07
כבר 43 שנה לא היה מנוול כזה בארץ הקודש. על הרבנים להחרים אותו
3
לא נותנים לחתול...
Pkk | 21-01-2022 5:22
לא נותנים לחתול לשמור על השמנת, ולא נותנים למי שמוחזק בגרון לנהל כזו חקירה,צריך ועדת חקירה חיצונית בליווי שופטים וחוקרים מיובאים מחוץ לארץ..
4
על ראש הגנבים בוער הכובע ולמטה נלחצות הביצים
הגנב מפולין | 21-01-2022 8:40
מי אמר למי שהוא מוחזק בביצים? מי כיסה ומכסה על: תעלולי האיש ממולדובה הדתי המזויף וכספי המפלגה שהיה חלק מראשיה על תעלוליי המפכל השוטה זולא ושותפו לדרך הארוך כמו שרוך וטיפש כמו נעל האנלפבית ממוגיירו שמשלים בגרות על חשבוננו עצוב מאד- חזרו לימי החשמונאים ולסוף מדינת ישראל ושוב בגלל רודפי - אגו, שררה ובצע בקרוב כולם יפגשו מעלה בבית הדין של הקבה שיסתדרו !?
5
הצפרדע תבדוק את הקרפדה
יאיר | 22-01-2022 20:54
זרועות שלטון העושות צחוק מהחוק, מנהלי מערכות עקיפת החוק יבדקו אלו את אלו. אתם חושבים שהציבור מטומטם ? לאנ חשוב... אתם תקבעו מה הציבור חייב לחשוב.... במסגרת תפקידכם שהגדרתם לעצמכם.
6
מנדלבלוף!! העם לא...
ירון הוד | 25-01-2022 17:44
מנדלבלוף!! העם לא סומך עליך!! בגרוש!! לך!! לך הביתה! העם ימנה וועדת בדיקה ויחליט מהבאמת קרה!! לא ניתן לחתול לשמור על השמנת ולומר לנו בסוף לא היה כלום. הבעיה שלך מנדלבליט היא שאתה חושב שהעם אדיוט וצריך את עזרתך בהגנה עצמית. חרגת מתפקידך ושיחקת אלוהים ומשום שאינך אלוהים נכשלת. לך!!
7
אסור לתת
א | 03-02-2022 10:18
למנדבליט להתערב בחקירה הזאת האיש הזה שקרן מושחת הוא ימשיך לשקר
8
מנדבלוף ומערכות המשפט...
כהן אברהם | 05-02-2022 17:25
מנדבלוף ומערכות המשפט והמשטרה הם יד אחת להפלת השלטון הימני היהודי בארץ הקודש קודשים עשו יד אחת עם יער לפיד גנץ ואלשך וסער ליברמן אלקין אורבך ובנט ושקדיהו כנראה יש הם מפחדים שהאמת תצא לאור וכל אלה שתפרו תיקים למר ביבי נתניהו יועמדו לדין כי יש עננה על רושם יבוא היום שכולם ישלמו על העוול שנגרם למדינת ישראל