אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

בלעדי | אביר קארה נגד הקמת ישובים בנגב ובגליל

סגן השר אביר קארה מימינה מתנגד להקמת יישובים בנגב ובגליל: "הבנייה חייבת להתמקד במרכז הארץ". ניר אורבך השיב לו: "אין לנו את הפריבילגיה לבדוק הכל בנתונים"

בלעדי | אביר קארה נגד הקמת ישובים בנגב ובגליל
  (צילום: אוליבר פיטוסי/ פלאש90)

בעוד שרת הפנים איילת שקד מקדמת הקמת יישובים חדשים בנגב, חבר מפלגתה סגן השר אביר קארה, התבטא באחת בקבוצת הוואטסאפ של ראשי המטות של מפלגת 'ימינה' כי הוא מתנגד להקמת יישובים בנגב ובגליל.

עוד באותו נושא

איילת שקד לח"כית מיש עתיד: "שימי עליו פס"


50

במהלך דיון שהתעורר בנושא, כתב קארה: "אני מוכרח לומר שאני חושב שהבנייה חייבת להתמקד במרכז הארץ ולא להשקיע משאבים באזורים שיהיה קשה לנו לייצר תעסוקה".

קארה הוסיף כי "אני פחות מתחבר לתוכניות של בנייה, כולל בגליל. עדיף לחזק ישובים קיימים ולא להקים חדשים. כרגיל, עמדה לא פופולרית אבל נכונה, גם בהיבטים של חינוך, כלכלה תעסוקה ומסחר. הרבה יותר ציוני היום לחזק ישובים קיימים מאשר להקים חדשים".

דבריו של קארה עוררו תרעומת בקרב כמה מחברי הקבוצה. אחד מהם השיב לו: ומי שלא גר בהרצליה פיתוח? מה איתנו? מה אנחנו לא אזרחי המדינה?".

מי שזיהה את חוסר הנוחות בקרב חברי הקבוצה מדבריו של קארה, הוא ניר אורבך שכתב: "חברים יקרים. כמו שחקלאות זה ערך ולא רק גרף של מספרים, גם הקמת ישוב בארץ ישראל ובמיוחד באזורים שצריכים חיזוק, הוא ערך".

אורבך הוסיף כי "לא הגענו עדיין למצב בו עם ישראל יושב לבטח על אדמתו, ויש לו את הפריבילגיה למדוד את הכל בעיניים של טבלאות כלכליות. ברור שצריך להמשיך לחזק ולהשקיע בערים ובישובים קיימים, אבל זה לא סותר את הצורך הערכי, ציוני ולעיתים גם בטחוני, בהקמת ישובים בארץ ישראל".

עוד באותו נושא

צעד נוסף לקראת הקמת יישוב חדש בעוטף עזה

אורבך סיפר כי "כשהייתי בסיור בשדות נגב, התרגשתי כשראש המועצה תמיר עידן סיפר על הישוב החדש שהולך להבנות אצלו במועצה. השרה שקד, ח"כ סילמן ואני עוזרים עכשיו לגרעין הראל, גרעין משפחות ציוניות, ערכיות ומגוונות, להקים ישוב קבע במועצה האזורית ערבה תיכונה. הלוואי ונזכה להקים עוד ועוד ישובים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 35 דיונים מיין לפי
1
בפעם הבאה הוא...
אריה | 20-01-2022 18:04
בפעם הבאה הוא רץ לכנסת עם רעמ
אביר קארה שחכת...
רוזי | 21-01-2022 4:53
אביר קארה שחכת איפה גדלת, רוצה תזכורת קטנה בבקשה, ההורים שלך אחיותך ותאום שלך ואתה התנחלתם בגבעון בשטחים וחייתם בקארוון שנים, אז עדיין הייתה ילד, היום קצת גדלת אז עכשיו לא מתאים לך שיבנו בנגב ובגליל.
2
אביר חרא הוא אנטי ציוני שרואה רק כסף. פח אשפה
אביר חרא הוא פח אשפה | 20-01-2022 18:20
אביר חרא הוא אנטי ציוני שרואה רק כסף. פח אשפה
3
אידיוט נבוב ,נטול...
איכס.... | 20-01-2022 18:39
אידיוט נבוב ,נטול שכל. אבוי לנו שיש אנשים כמוהו בכנסת ישראל. תתבייש ושיתבייש מי שהביא אותך לכנסת
4
איך? איך? איך...
שי | 20-01-2022 18:58
איך? איך? איך הצבעתי להם? אלוהים!!!
5
אביר קארה רב...
חסן | 20-01-2022 19:06
אביר קארה רב מחבלים נוכל ברמה בנלאומית
6
קארה ערבי ....
כהנא חי | 20-01-2022 19:13
קארה ערבי . מוסלמי . בגד בבוחריו ובעם ישראל . תתעוררו . קיבלו צוות קקה שמנהל אותנו
7
באמת אסור להקים...
חן | 20-01-2022 20:22
באמת אסור להקים יישובים חדשים בנגב ובגליל, זה יחליש את היישובים הקיימים שבהם צריך להשקיע. הנגב זה המקום היחיד בארץ שיכול וצריך להציע צמודי קרקע! אסור למקד את הבניה במרכז!!!!!
8
קרא אם אין...
יורם | 20-01-2022 20:24
קרא אם אין לך שום דבר כולם להגיד כדאי לך לשתוק .!!!!
9
מי אתה שתקבע...
סממה | 20-01-2022 20:26
מי אתה שתקבע איפה יקומו ישובים.אתה בסכ פיון קטן בממשלה
מי זה...
מודא פאאר | 20-01-2022 21:28
מי זה אביר כרה ,,בריון ולא פחות ,זה בפרלמנט ,חבל איזה תנועה מכניסה לרשימתה טיפוסים כאלה .
10
מה קרה להם...
אבי | 20-01-2022 20:33
מה קרה להם
11
אביר צודק לגמרי…יש...
ציוני | 20-01-2022 21:34
אביר צודק לגמרי…יש הרבה יישובים באזור שצריך לחזק… אורבך כל הזמן מתרגש אבל צריך גם לפעול מהשכל…לא רק מהבטן
12
אביר קרא הוא...
ט | 20-01-2022 21:51
אביר קרא הוא ערבי?
13
המדינה היא מדינת...
ט | 20-01-2022 21:52
המדינה היא מדינת היהודים, מתי כל השמאלנים יפסיקו להתנהג למתנחלים כאוייבים? הם לא רואים שהערבים במירוץ לכיבוש כל השטחים הפתוחים במדינה?
14
עוד ח"כ בשקל
אומר | 20-01-2022 21:59
מאיפה באים כל החכים האלה. כנסת ישראל 2022 מפוצצת עלובים
אתה מסוג...
אביר | 20-01-2022 22:38
אתה מסוג האנשים בכנסת שב שב קום קום על מי אתה פוזות שב בפינה שלך תקבל 50 בחודש למה זה לו לעוד הרבה זמן ניגמורו הסוללות של המגפון
15
צריך להקים ישובים...
ט | 20-01-2022 22:10
צריך להקים ישובים יהודים בעיקר בנגב ובגליל זוהי חובה אסטרטגית.
זה הממשלה...
מנצור עבאס לא מסכים | 23-01-2022 8:46
זה הממשלה שלו
16
בושה וכלימה לאביר...
יוסף סגל | 20-01-2022 22:47
בושה וכלימה לאביר קארא מתנגד להקמת ישובים בנגב ובגליל לך עוף מכאן אתה לא ראוי להיןת חבר כנסת. הנגב והגליל אלה המקומות הכי חשובים למדינה. ממש בושה. הנגב והגליל מותר חשובים מהגבעות המקושקשות
17
בושה לקארא תתבייש...
יוסף סגל | 20-01-2022 22:48
בושה לקארא תתבייש לך הנגב והגליל חשובים יותר מכל מקום אחר
18
מי מדבר על ערכים! אורבך!
אורבך הנוכל | 20-01-2022 23:18
נוכל עלוב. זכור נזכור
19
כמה טימטום בראש...
אשר | 21-01-2022 0:06
כמה טימטום בראש אחד?
20
אפס... אדם טיפש...
רון | 21-01-2022 0:07
אפס... אדם טיפש
21
העם שלנו לא...
רודפת צדק | 21-01-2022 0:27
העם שלנו לא יושב לבטח על אדמתו תודות לכם! מכרת את המדינה לערבים, נתתם להם את אדמות המדינה ואת כל כספי המיסים שלנו! מכרתם את נשמתכם לשטן ובגדתם בנו שהצבענו למפלגה הארורה שלכם!! אני מקווה שבקרוב תעמדו לדין על פשעי בגידתם במדינה שלנו!
22
אורי אורבך המצטדק,...
עדי | 21-01-2022 6:16
אורי אורבך המצטדק, קארה האנלפאבת שלא ברור אם יודע בכלל לקרוא, מסכם את מהות הקיום הארור של המפלגה שמאלה- שקר וכזב, הנדסת התודעה ותאוות שלטון וכוח. ובעיקר, שאין באמת אידיאולוגיה מאחורי המפלגה הדבילית הזאת. מברבר במוח על לשבת בכל חלקי הארץ לאחר שמסרתם את במדינה למחבלים. על מי אתה עובד
ניר אורבך....
מישהו | 21-01-2022 14:55
ניר אורבך. עזוב את אורי אורבך שינוח בשלום על משכבו
23
אני נגד ישובים...
שרון | 21-01-2022 7:27
אני נגד ישובים ערבים בישראל, איפה ילכו לירדן, על זה נאמר נותנים להם אצבע רוצים לא רק את כל היד, רוצים הכל.
24
הוא ערבי? אביר...
שרון | 21-01-2022 7:29
הוא ערבי? אביר קארה?
25
אביר היה ונשאר...
קובי | 21-01-2022 8:36
אביר היה ונשאר טיפשששש
26
שיתעסק בעצמאים שבינתיים...
אמירות ריקות חסרות תוכן | 21-01-2022 9:48
שיתעסק בעצמאים שבינתיים קורסים מאשר לפזר אמירות ריקות.. יש קיבולת קרקע באזור מרכז הארץ, מעבר לערך הציוני ההתיישבותי של הקמת יישובים. אם כל כך אכפת לו לחזק את יישובי הפריפרייה שיפסיק את התקציבים והתספורת של הקיבוצים והמושבים שכרגע משרתים רק את החונטה של עצמם ולא את היישובים שקמו לידם בקום המדינה כדי לשמש כעורף של כח אדם לעבודה חקלאית בקיבוצים והמושבים- שכיום מעטים מהם מחזיקים חקלאות.. בוא נראה אותו גורם למועצה אזורית תמר לחלק את הכספים שלהם לדימונה וירוחם
27
סגן השר יודע...
ארצישראלי! | 21-01-2022 13:09
סגן השר יודע היכן הנגב והגליל?
28
בוולדוג כלב מניאק...
מיקל ג'קסון | 21-01-2022 13:16
בוולדוג כלב מניאק עאלק עוזר לעצמאים. הרס המדינה והיהדות
29
סתם שקרן עוד...
אלי | 21-01-2022 15:33
סתם שקרן עוד נוכל
30
משהו רע מאד...
משה | 21-01-2022 15:50
משהו רע מאד בשיטת הבחירות בארץ . טיפש ושטחי חסר השכלה מושל על חיינו
31
יותר טיפש מאביר...
איכס על הח"כ הזה | 21-01-2022 22:23
יותר טיפש מאביר כארה לא היה מיום היווסדה של מדינת ישראל לא מוח ולא תרבות דיבור רק עם איש כשלוני כבנט זה היה יכול לקרות כארה התחנן לליכוד וביב ידע למה לא אוסף אותו נקווה מהר מאוד יחזור לסוסים
32
אדון קרא תגרן...
קרא הוולגרי! ! | 22-01-2022 7:55
אדון קרא תגרן עלוב משוק טייבה !
33
איזה הזוי מי...
אביחי, קרית גת | 22-01-2022 20:32
איזה הזוי מי שהוציא את הכותרת הזו, באופן אישי לא מבין את אביר קרא, ומה הקשר שלו לאנשי ציונות דתית, סתם עוד אלי אוחנה של בנט, אבל תכלס הוא כתב דברים שיש בהם אמת, לכל המפלגות הדתיות יש קטע של השקעה של מיליונים בהתנחלויות, אולי זה ישתנה ויתחילו לקחת אחריות על ערי הפריפריה, או אם כבר אז לתת לישובים בהתנחלויות השקעה של מפעלים ומקומות תעסוקה ולא שכולם יהיו מורים ורבנים... דווקא דברי טעם, לשם שינוי, מפתיע במפלגה ההזויה הזו.
מה זאת...
ישי | 22-01-2022 22:30
מה זאת אומרת יש להם קטע בלהשקיע בהתנחלויות? יש קטע פסול בלהזניח מקומות מיושבים. מי שיש לו שינאה עיוורת למתיישבי יהודה ושומרון מסוגל להתבטא נגד כל השקעה כספית מוצדקת שיוויונית שניתנת להם. זו דמגוגיה מרושעת. הרי בכל היישובים והערים בארץ המדינה משקיעה אבל משום מה ההתנחלויות הם סוג ב' ופסול להשקיע שם כסף. מה הם לא אזרחי המדינה? הם אזרחים גם מסורים למדינה, מתנדבים ותורמים וגם נמצאים בתנאים קשים אבל מתוך אידאולוגיה לחיזוק בטחון המדינה. בדיוק כמו שפעם היו ישובי הנגב מול פלישות המצרים. עצם השימוש במילה התנחלויות כדי להבדיל מיישובים, זו גם דמגוגיה מרושעת. הרי תכלס מדובר ביישובים לכל דבר. 99% אחוז מהם חוקיים ומאושרים.
34
האיש מנסה להראות...
קארה מנסה לטשטש את העובדה הצפה והברורה שימינה זה מזמן שמאלה שמאלה | 23-01-2022 8:46
האיש מנסה להראות שזה שמעבירים את הנגב והגליל לבדואים ולערבים זה לא ממש נורא. צריך להצטמצם במרכז הארץ ולתת לערבים את השאר וזה לא באמת נגד מדיניות הימין. 10 מעלות ימינה...
35
הרבי
נועם | 01-03-2022 18:15
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף