משרד הבריאות בהודעה נגד מאמן הכושר וכוכב הרשת - סרוגים

משרד הבריאות בהודעה נגד מאמן הכושר וכוכב הרשת

משרד הבריאות פרסם אזהרה לציבור לאור פרסומיו של המאמן וכוכב הרשת דור אקשטיין, בתחום ייעוץ התזונה והתפריטים השנויים במחלוקת אותם נהג לכתוב ללקוחותיו

author-image
משרד הבריאות בהודעה נגד מאמן הכושר וכוכב הרשת
  למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי\ פלאש90)

בעקבות פניות למשרד הבריאות בנוגע לפרסומי מר דור אקשטיין – "דור אקשטיין בע"מ", ברשת האינטרנט, באינסטגרם ובערוץ היוטיוב, המונים קרוב ל-100 אלף עוקבים, הוועדה לבדיקת הטעיית הציבור בפרסומי מוצרי בריאות, מבקשת להבהיר.

(צילום: נתי שוחט\ פלאש90)

מי אתה, דור אקשטיין?

דור אקשטיין מציג עצמו כיועץ תזונה, אף שהוא לא מוסמך לכך, ומאמן כושר. באתר שלו מצויין כי הוא מצטיין ארגון אי אס אס איי הבינלאומי לתזונת ספורט ומדריך כושר ממכללת וינגייט.

אקשטיין מציין כי "למדתי באופן עצמאי… הרבה קראתי למעלה מ-4,000 מאמרים אקדמיים כדי לחקור את כל נושא התזונה (זה יותר מורכב ממה שזה נראה לפעמים) ועם הזמן פיתחתי את השיטה שבה אני משתמש כיום".

מהפרסומים המכוונים לציבור בכלל ובני נוער וילדים בפרט, שמהם עולים מסרים המתיימרים לייעץ בתחום התזונה, עולה הטעייה חמורה של הציבור המקבלת ביטוי בפרסום תפריטים ומנהגי תזונה הנוגדים את הנחיות ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות בכל הקשור לייעוץ תזונאי העלולים לפגוע בבריאות הציבור בכלל וילדים ונוער בפרט. אשקטיין מתפאר בכך שתכניתו כוללת אכילת הג'אנק מרובה, כגון פיצות והמבורגים רווי שומן.

(צילום: שאטרסטוק)

הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסומי בריאות במשרד הבריאות מבקשת להודיע כדלקמן:

1. דור אקשטיין אינו מוסמך לעסוק במקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות ואינו יכול לשמש כייעוץ תזונאי.

2. אין במידע ובייעוץ הניתן על ידו כדי להוות תחליף לייעוץ תזונאי פרטני או אחר והוא נעשה ללא כל בסיס מקצועי ו/או מדעי תוך הטעיית הציבור.

3. משרד הבריאות קורא לציבור לפנות לקבלת ייעוץ תזונאי/דיאטה רק לדיאטנים מוסמכים עם רישיון משרד הבריאות, שהוסמכו לעסוק בתזונה בישראל.

עוד באותו נושא

חצי מיליון₪ הועברו לטיפול ומניעת רשלנות רפואית

יודגש כי תפריט תזונתי הינו חלק מטיפול תזונתי כולל. חשוב שאדם שלא למד את הנושא ולא קיבל תעודת מקצוע בתזונה ממשרד הבריאות לא יציג מצג שווא כיוון שתפריט תזונתי שאיננו מותאם עלול לגרום לתחלואה קשה ופגיעה במצב הבריאותי וההתפתחותי של כל אדם.

אקשטיין: "שנים אני לוקח להם את העבודה"

בתגובה לפרסום נגדו, אקשטיין פירסם בחשבון האינסטגרם שלו את תגובתו בסרטון בו הוא צוחק על הדברים: "זה לא המלצות של משרד הבריאות – זה המלצות מטעם אגודת הדיאטנים. ולדיאטנים שנים אני לוקח את העבודה, אז הם הוציאו המלצות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מומחה נטול אינטרסים פוליטיים
דלית | 20-01-2022 15:24
דווקא סיקרן לדעת מי זה, ואולי יש לו דברים דומים. מטרד הבריאות חוסם כל אפשרות לאנשים להיות בריאים מעצמם - אז אנחנו דווקא נלך לכיוון הזה. דווקא נהיה בריאים. יורים לעצמם ברגל, המטרד בריאות האלה...
/ לעשות...
אני 2- דיאטנית קלינית | 20-01-2022 17:19
/ לעשות דווקא מתאים לאנשים לא בוגרים. מנסיון קליני ; נתקלתי בהרבה טעויות של ייעוץ לאנשים שלא על ידי מטפלים מוסמכים. עד כדי סיכון חיים. מספיק עלייה ברמת אשלגן למצב קיצוני כדי לגרום דום לב. וכן הלאה....
2
כל חדרי הכושר...
דג זהב | 20-01-2022 15:37
כל חדרי הכושר של מטי הם בית בושת אחד גדול.נשואות עם נשואים.מבוגרות עם צעירים סדום ועמורה מניסיון אישי
צודק ...
בארט | 20-01-2022 16:23
צודק הולמס רעננה. המצילים חוגגים
3
מדובר בשרלטן ...
תזונאי לא מוסמך | 21-01-2022 13:53
מדובר בשרלטן