גנץ לא מחכה: הממשלה תאשר מחדש את חוק הגיוס - סרוגים

גנץ לא מחכה: הממשלה תאשר מחדש את חוק הגיוס

מזכירות הממשלה עורכת משאל טלפוני לאישור מחדש של חוק הגיוס, יומיים אחרי שהופל במליאת הכנסת. לאחר האישור, החוק יוכל לחזור ישר לכנסת מבלי שיהיה צורך בישיבת ממשלה או ועדת שרים לחקיקה

גנץ לא מחכה: הממשלה תאשר מחדש את חוק הגיוס
  (צילום: דני שם טוב\דוברות הכנסת)

לא מבזבזים זמן: מזכירות הממשלה עורכת כעת (רביעי) משאל טלפוני על אישור מחדש של חוק הגיוס, יומיים אחרי שההצעה נפלה בכנסת בעקבות המרד של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי. לאחר האישור, אין צורך בישיבת ממשלה או העברת החוק בוועדת שרים לחקיקה – אלא הוא יעבור ישר לכנסת.

עוד באותו נושא

אחרי הכישלון: גנץ מאיץ מחדש את החוק שהופל


6

כבר אתמול שר הביטחון בני גנץ הגיש שוב לאישור הממשלה את הצעת חוק הגיוס שהופלה במליאה, ובמקביל פנה למזכיר הממשלה שלום שלמה בדרישה לקדם מחדש את החוק "בהליך מואץ" כבר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה ובוועדת השרים לחקיקה – ובכך להביאו לכנסת בהקדם האפשרי. יש לציין שלא ניתן לקדם למשך חצי שנה חקיקה פרטית שנדחית במליאה, אך מכיוון שמדובר בחוק ממשלתי, אין צורך להמתין תקופה זו.

כזכור, חוק הגיוס נדחה ביום שני על ידי מליאת הכנסת לאחר שבתום ההצבעה בקריאה הראשונה התברר כי התוצאה הייתה תיקו 54 בעד ונגד. זאת לאחר שח"כ ג׳ידא רינאוי זועבי ממרצ הצביעה נגד החוק, בניגוד למשמעת הקואליציונית.

"לא אנוח עד שאשלים את המשימה"

לאחר הפלת החוק, הודיעו בממשלה כי יניחו בקרוב את ההצעה מחדש עם בקשה לפטור מחובת הנחה, זאת על מנת להביא את החוק להצבעה במליאה בשבועות הקרובים.

עוד באותו נושא

המורדת ממרצ מתרצת: "זה בגלל איילת שקד"


9

שר הביטחון גנץ, אמר לאחר כישלון הקואליציה: "המשימה שעומדת לנגד עיניי: גיבוש מתווה שירות חדש שישמור על הביטחון ועל החוסן של החברה הישראלית ל-73 השנים הבאות – משימה של צוות מתווה השירות הממשלתי שעליו אני אמון. לא אנוח עד שאשלים את המשימה הלאומית הזו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תתבייש גנץ מעביר...
רמי מלכה | 19-01-2022 20:25
תתבייש גנץ מעביר חוק גיוס על קולות של אוייבי ישראל . פשוט תתבייש
2
תגיד יזבל למה...
ממ | 20-01-2022 2:38
תגיד יזבל למה אתה לא עושה חוק לגיוס הערבים מהם אתה פוחד