127 אלף חיילים - פלישה רוסית אפשרית באופן מיידי - סרוגים

127 אלף חיילים – פלישה רוסית אפשרית באופן מיידי

המצב על גבול אוקראינה רק מחריף, ונראה כי הרוסים על סף פלישה למדינה בכל רגע, כל זאת על רקע פגישה בין מזכיר המדינה האמריקאי ושר החוץ הרוסי ביום שישי

author-image
127 אלף חיילים - פלישה רוסית אפשרית באופן מיידי
  (צילום: שאטרסטוק)

על סף מלחמה? באוקראינה מדווחים כי הרוסים כמעט סיימו את הצבת הכוחות על הגבול עם המדינה, מה שמעלה את החשש כי פלישה עשויה להגיע בכל רגע.

במשרד ההגנה האוקראיני, מסרו ל-CNN כי רוסיה הציבה לא פחות מ-127 אלף חיילים באזור. "היקף הכוחות הרגליים של צבא רוסיה עומד על מעל ל-106,000, ביחד עם כוחות הים והאוויר, מדובר על מספר כולל של מעל 127,000 חיילים", מסרו.

(צילום: שאטרסטוק)

כמו כן העריכו באוקראינה כי פעילות המודיעין הרוסית נגדם התחזקה, וכי הרוסים תומכים בכ-35 אלף מורדים במזרח המדינה.

כישלון הדיפלומטיה והיערכות למלחמה

כזכור, הערכות אלו מגיעות לאחר שהשיחות בין רוסיה לבין המערב בשבוע שעבר נכשלו. רבים במערב אומרים שהחשש למלחמה הוא הגדול מזה 30 שנה, כלומר מאז סוף המלחמה הקרה. רוסיה הגיעה לשיחות עם ארה"ב ועם נאט"ו עם תנאים מוקדמים, ומראש לא היה נראה כי בכוונתה להגיע להסכמות.

(צילומים: שאטרסטוק)

רוסיה דרשה כתנאי מוקדם שנאט"ו לא תקבל את אוקראינה ומדינות אחרות במזרח אירופה כחברות בארגון. הרוסים רוצים בעצם למנוע התערבות מערבית במרחב ההשפעה שלהם.

עוד באותו נושא

"פוטין שואף לחזור להשפעה בתקופת ברית המועצות"

לא ברור עדיין האם רוסיה באמת מתכוונת לפלוש לאוקראינה או רק לאיים על המערב על מנת להגיע להישגים. וגם אם רוסיה תפלוש, לא ברור האם בכוונתה לבצע פלישה נרחבת ועמוקה, או רק פלישה חלקית ומוגבלת כמו שעשתה בקרים ב-2014.

נשיא אוקראינה לשעבר, פטרו פורושנקו, אמר ל-CNN כי "אף אחד, כולל פוטין, לא יודע האם הרוסים אכן יפלשו".

ניסיון אחרון למו"מ

בכל מקרה, על רקע המתיחות הקשה, ביום שישי צפוי מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, להיפגש עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב. בארה"ב מסרו שבלינקן "מחויב ב-150% לבדוק האם ישנה עדיין אופציה לדיפלומטיה". אך הסיכוי למו"מ כנה בין הצדדים נראה נמוך.

כמו כן, בצעד נוסף שמצביע על רמת המתיחות, בניו יורק טיימס מדווחים שרוסיה החלה לפנות את השגרירות שלה בקייב, בירת אוקראינה, למרות שהרוסים הכחישו את הדיווח הזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פלישה מיידית...זה קורה עוד שנייה
נאטו | 20-01-2022 19:33
עוד מעט...עוד כמה שניות זה קורה..פלישה רוסית...באמת זה קורה עוד דקה...הפעם זה אמיתי...תוך כמה שניות