סערה באינסטגרם: בלוגרית דתיה דרשה שהעוקבים ישלמו לה - סרוגים

סערה באינסטגרם: בלוגרית דתיה דרשה שהעוקבים ישלמו לה

מיליוני אנשים מתפרנסים על ידי האינסטגרם, באמצעות שיתופי פעולה עם חברות מסחריות, אבל מה שקרה אתמול אנחנו עוד לא ראינו. בלוגרית דתיה ביקשה מעוקביה לשלם לה עבור התוכן שלה, כמה זה לגיטימי?

סערה באינסטגרם: בלוגרית דתיה דרשה שהעוקבים ישלמו לה
  (צילום: Nopparat Khokthong / Shutterstock)

אנחנו שורפים שעות רבות כל יום בגלילת הפיד באינסטגרם, בצפייה בסטורי של אושיות שונות ובשלל האפשרויות שהפלטפורמה מציעה. אבל האם היית משלמת כסף לאנשים שאת עוקבת אחריהם עבור התוכן שלהם? כי זה בדיוק מה שקרה אתמול.

להתפרנס מאינסטגרם

מיליוני אנשים ברחבי העולם מתפרנסים דרך האינסטגרם. בין אם הם משווקים את העסק שלהם ברשת הזו, ובין אם הם  מפרסמים לעוקבים שהם צברו בשל התוכן המעניין שהם מעלים, פרסומות לחברות מסחריות שמשלמות להם עבור זה.

לא מעט בלוגריות דתיות עובדו בשיטה הזו, שהיא שיטה לגיטימית ומוכרת. לפעמים הן ממליצות על מוצרים או שירות מסויים, וכותבות שמדובר בפרסום בשיתוף חברה, ולפעמים הן הולכות על מה שנקרא "שיווק שותפים".

דוגמה לקוד קופון, לקוחה מהסטורי של מעיין אדם (צילום: צילום מסך מאינסטגרם)

השיטה הזו היא מה שאתן מכירות כ"קודי קופון" אותן האושיות מפרסמות לכן. בכל פעם שאתן משתמשות בקופונים, אתן נהנות מהנחה על המוצר שאתן רוכשות, והבלוגריות מרוויחות אחוזים מהמכירה. כך הן מתפרנסות, וממשיכות לייצר תוכן מעניין לעוקבים שלהן. win-win situation.

לפעמים נדמה שחלק מהאושיות שכחו שמי שעוקב אחריהן לא הגיע בשביל לראות לוח מודעות של פרסומות, אלא בשביל התוכן המעניין. יש באינסטגרם בנות שכל הסטורי והפיד שלהן הוא "בשיתוף", ומי שזה מפריע לה, פשוט מסירה מהן עוקב. ככה נשמר האיזון – מי שמתמסחרת מידי מאבדת את הכוח שלה, וכמות העוקבים שלה מצטמצמת.

תוכן ממוסחר באינסטגרם לא חייב להיות לא מעניין, והמלכה האם שמדגימה איך לייצר פוסטים וסטוריז מלאים רגש ועניין, גם כשהם לפעמים בתשלום מחשברות מסחריות, היא ללא ספק עדי שילון.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adi Shilon (@adishi)

תשלמו לי עבור התוכן

אבל האם היית משלמת לבלוגרית שאת עוקבת אחריה על מנת שלא תפרסם כלום, ותעלה רק תוכן נייטרלי? השאלה הזו העסיקה אתמול (שלישי) לא מעט ממשתמשות האינסטגרם.

אחת מהבלוגריות הדתיות העלתה אתמול סטורי וקראה לעוקביה לשלם לה עבור התוכן שהיא מעלה באמצעות הביט או הפייבוקס. לדבריה היא משקיעה בתוכן שהיא מעלה ולא עושה שיתופי פעולה עם חברות מסחריות, ולכן מגיע לה תשלום עבור הצפיה בחשבון שלה.

"זה פשוט אבסורדי לדרוש כסף על מעקב באינסטגרם" אמרה שיר (השם המלא שמור במערכת) שעקבה אחרי הבלוגרית המדוברת, "אני לא יודעת למה היא עשתה את זה, היא רוצה להתפרנס מהאינסטגרם אבל היא לא עושה קמפיינים וקודי קופון אז היא החליטה שבמקום לקבל את הכסף מחברות מסחריות, היא תקבל אותו מהעוקבים שלה, זאת הזיה".

(צילום: DenPhotos / Shutterstock)

"אני עקבתי אחריה בשנה וחצי האחרונות, אבל אחרי מה שקרה אתמול החלטתי להסיר עוקב" אומרת שיר.

מנגד, יש שאומרות שהן מעדיפות להוציא את הכסף מהכיס שלהן ולא לראות סטוריז או תמונות שמפורסמות בשיתוף חברות מסחרית.

מה שבטוח זה שכמו בכל רשת חברתית, הכוח נשאר בידיים של הצרכנים, וכל אחד יכול לבחור אחרי מי לעקוב והאם לשלם עבור התוכן שצופים בו, או לראות מידי פעם תוכן ממומן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אין לי גרם...
שמעיה | 19-01-2022 14:29
אין לי גרם באינסטגרם,אין לי פייסבוק וכמובן לא ווטסאפ, בחרתי בטלגרם במקום לבלור באוייב.
2
לגיטימי . מי...
א | 19-01-2022 19:03
לגיטימי . מי שלא רוצה שלא יעקוב
3
לא הבנתי את...
אביאו | 19-01-2022 19:45
לא הבנתי את הרלבנטיות של היותה של הבלורית דתיה, ומה החשיבות לחזור על נקודה חסרת רלוונטיות זו שוב ושוב. האם פספסתי משהו?
4
אוקיי ומה הקטע להוסיף...
אורי חבוש | 19-01-2022 20:29
אוקיי ומה הקטע להוסיף דתיה אבל? חשבתי אראה משהו שלכן היה חשוב להוסיף את זה, אבל לא. אז מה זה משנה אם היא חילונית, דתיה או ערביה?
להסביר למה...
מאיר | 21-01-2022 3:57
להסביר למה הכתבה באתר סרוגים
5
ממילא העוקבים משלמים....
אני | 19-01-2022 20:33
ממילא העוקבים משלמים. מאיפה מרוויחות החברות המפרסמות?
6
וואי איזה ניפוח...
יאוולי | 19-01-2022 20:48
וואי איזה ניפוח ויפדחנים מה אתם מדברים על אינסטגרם כאילו זה נסא אני בת 17 ומבינה שזה סתם עוד חרטא שיום אחד תחלוף היא בסכה אמרה ולא בפעם הראשונה שכן מגיע לה כסף ובאלה שיתנו לה ומין שיכול מוזמן מי שלא שיעביר מה קשור לגטמי לא לגטמי
7
זכותה לדרוש מה...
ערן | 19-01-2022 20:54
זכותה לדרוש מה שהיא רוצה וזה לגיטימי לנסות ומי שישלם לה אז הוא תומך בשיטה ומי שלא תומך בשיטה לא חייב לשתף פעולה. אין כאן עניין של מוסרי או לא מוסרי וזה בערך כמו שעיתונים באינטרנט מבקשים ממך לשלם על התוכן ויש כאלה שלא מבקשים ואם אני בוחר שלא לשלם משלל סיבות אז לא אומר שהם פושעים. אין כפייה.
8
לבלוגרית הדתיה למה...
שלום שלום | 19-01-2022 21:42
לבלוגרית הדתיה למה שאת רוצה יש שם.....only-fans
9
מי שלא רוצה...
יסמין | 19-01-2022 22:10
מי שלא רוצה לשלם, יכולה להסיר את העוקב. הקטע הוא שהפלטפורמה שלה לאו דווקא מרשה דבר כזה - אם ידווחו עליה היא עלולה להיחסם לגמרי. אם היא רוצה, יש אתרים כמו paetron שמאפשרים יחסים כאלה אל הציבור, כולל מדרגות תשלום ופרסים לתומכים עיקריים.
10
זה ממש לא...
ח | 19-01-2022 22:55
זה ממש לא מה שהיא אמרה לעולם היא לא דרשה תשלום , זה תוכן שהיא עובדת עבורו מה הבעיה בזה ?! למחר חברות גדולות יכולות לשלם על שתפ עדיף לקבל תוכן אמיתי ונקי ולא אושיות עם שפתים שמקבלות אלפי שקלים על שתפ שהו לא מאמינות לו בכלל . בקיצור הגזמתם ! לא רוצים אל תעקבו אחריה !
11
לא מבינה מה...
שרי מירון | 19-01-2022 23:08
לא מבינה מה הבעיה? באמת שלא, תכלס היא מייצרת תוכן שנותן תעסוקה להמון אנשים בחינם..זכותה לבקש כסף, מי שלא רוצה שלא ישלם או שלא יעקוב, אבל זה ממש זכותה, לא הבנתי את ההזיה, באמת שלא, ההפך יותר כייף לצפות בה כי אין את הפרסומות כל הזמן, אז במקום פרסומות מי שרוצה ויכולה שתשלם..
12
???? הדור הזה...
דוד | 20-01-2022 11:57
???? הדור הזה גמורררררר
13
פשוט הזויה !!!!...
שירן | 20-01-2022 20:30
פשוט הזויה !!!! מי הבלוגריץ הזו שדורשת כסף ??? חיה בסרט גדול !! חיזרי למערה שלךך לא משעמם לנו בחיים לצפות בשום אינסטגרםםם אף אחת לא מעניינתתתת