אחרי ההתפרעויות: חודשו הנטיעות ביער יתיר - סרוגים

אחרי ההתפרעויות: חודשו הנטיעות ביער יתיר

הצעתו של שר החוץ לפיד, לעצור את העבודות ביער יתיר בגלל ההתפרעויות של הבדווים לא התקבלה והבוקר חודשו הנטיעות תוך אבטחה כבדה של המשטרה

אחרי ההתפרעויות: חודשו הנטיעות ביער יתיר
  (צילום ארכיון: הדס פרוש/ פלאש90)

אחרי המהומות של הבדוויים אתמול, הבוקר חודשו עבודות הנטיעות ביער יתיר, למרות התנגדותו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

אתמול התפרעו הבדווים באזור כביש 25, תקפו באבנים והציתו רכבים של יהודים, במחאה על עבודת הנטיעות של קק"ל הסמוכה לחמולת אל אטרש, בתפר שבין הנגב הצפוני לדרום הר חברון. נהג רכבת נאלץ לבלום את הרכבת בשל אבנים שהונחו על המסילה. ובכביש 25 יודו אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי, ולמכונית נגרם נזק. קבוצה של בדויים ניסתה לעשות לינץ' בכתב 'הארץ' בדרום והציתה את רכבו ורכב משטרה בשגב שלום.

עוד באותו נושא

משבר נטיעות קק"ל: חשד לפגיעה ברכבת בנגב


5

בעקבות ההתפרעויות, הציע לפיד להיכנע לפורעים ולעצור את הנטיעות 'עד יעבור זעם': "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האזור".

לפיד קרא לעצור את הנטיעות: "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

השר זאב אלקין בכאן רשת ב' הסביר הבוקר למה אסור לעצור את הנטיעות, והאשים את הליכוד, בליבוי המשבר: "נמשיך עם הנטיעות כמה שצריך, היום זה היום האחרון לסבב הזה. יש ניסיון מאוד ציני של נתניהו ואנשיו לנצל את האירוע ולהלהיט את הרוחות. בממשלה הקודמת עצרו את הנטיעות בגלל הלחצים הפוליטיים. זה עצוב שפוליטיקאים מנצלים נושא ציוני חשוב".

"נתמודד עם הבעיה הפוליטית. אני מבין את הלחצים של הציבור הבדואי על רע"ם. אלו אדמות מדינה. אני בעד לפתור את הבעיות בהידברות וזה הקו של עבאס, אני מברך על זה. הוא משתמש בכלים של לחץ פוליטי כרגע, זה לגיטימי"

רע"מ זועמת על ממשלת בנט

כתב חדשות 12 מוחמד מג'אדלה תיאר אתמול את התחושה במפלגת רע"מ: "מה שהכי מטריף את רע"מ זה שרק לפני שנה וחצי הם הצליחו להפעיל לחצים על הממשלה הקודמת (נתניהו-גנץ) ולעצור את הנטיעות בנגב בהוראת עמיר פרץ, כשהם מחוץ לקואליציה. היום הם בפנים ולא מצלחים להזיז דבר"

עוד באותו נושא

סיעת הליכוד ירדה לסייע בנטיעות ביער יתיר. צפו


7

מנגד, בליכוד דרשו את המשך העבודות. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה על ההתפרעויות בנגב: "ממשלת בנט נמצאת באובדן שליטה מוחלט. היא איבדה שליטה על ההדבקה ועל ניהול משבר הקורונה, ועכשיו מאבדת את השליטה בנגב.

לאירועים בנגב יש שם אחד: טרור. טרור שמתודלק באיומי רע״מ, שותפתו הבכירה של בנט בממשלה. הכניעה המידית של לפיד לטרור היא מפגן מדהים של חולשה ושל חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים. על בנט להבהיר חד משמעית שהנטיעות בנגב יימשכו, על אף קריאתו של לפיד ואיומי רע"מ, ולתת גיבוי מלא לכוחות הביטחון לשים סוף למהומות. אם נותרה מעט אחריות אצל חברי הכנסת של תקווה חדשה וימינה, הם צריכים להבהיר לבנט שכניעה נוספת לטרור ולאיומים של רע״מ תהא סופה המיידי של הממשלה".

גם בתוך הממשלה נשמעו הקריאות להמשכת העבודות, שרי תקווה חדשה, יועז הנדל וזאב אלקין לחצו על המשך העבודות, ונראה כי הבוקר דעתם התקבלה והעבודות התחדשו תוך אבטחה כבדה של משטרת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אדון לפיד שמדינת...
מוריס | 12-01-2022 8:19
אדון לפיד שמדינת ישראל תהיה פרטית אז תוכל לתת פקודות לעצור את הנטיעות
2
איזה היתר הלכתי...
חיים | 12-01-2022 8:26
איזה היתר הלכתי יש בלנטוע בשנת שמיטה? מלחמת מצווה? אני באמת מעוניין לדעת. אני בעד אבל מה התורה אומרת?
3
יום שחור למדינת...
יוספה | 12-01-2022 9:23
יום שחור למדינת ישראל ביום שהקלומניק יחליף את השפן מרעננה.
4
הנטיעות הופסקו בנט...
יהודי | 12-01-2022 15:13
הנטיעות הופסקו בנט מכרת את המדינה ונכנעת לטרור בשביל הכסא .לך הביתה ותקח את הכסא שאתה אוהב הרסת וביזת את הארץ בושה וחרפה להתקפל לטרור באף מדינה לא מפחדים מהמיעוט וכאן בגללך הוא מרים את הראש ממשלה של זבלים תעפו
5
בושה הלייצן של...
ליאור | 12-01-2022 15:35
בושה הלייצן של בנט ימח שמו מכר אותנו ואת המדינה לחמאס בשביל כיסא ימח שמכם בנט ואיילת עופו לנו מהחיים נבלות
6
השוטרים נראים מחויכים...
הרוקזשעג | 13-01-2022 9:26
השוטרים נראים מחויכים שהם ליד ערבים חבל שליד יהודים הם בהמות באפס סבלנות
7
צםמלמםמ ...
נח חנחה | 17-01-2022 15:43
צםמלמםמ