בוטלו אימוני מילואים: כך צה"ל נערך לגל האומיקרון - סרוגים

בוטלו אימוני מילואים: כך צה"ל נערך לגל האומיקרון

התפשטות גל האומיקרון; צה"ל מבטל אימונים של יחידות מילואים, נערך למודל בידודים על פי יחידות, עבודה בקפסולות בהתאם לתפקידים ואוסר על ביקורי הורים בבסיסים. כל ההנחיות

author-image
בוטלו אימוני מילואים: כך צה"ל נערך לגל האומיקרון
  חיילי מילואים ארכיון (צילום: מאור קינסבורסקי/ פלאש 90)

לנוכח העלייה בתחלואה והתפשטות זן "האומיקרון", צה"ל נערך להתמודדות עם גל התחלואה החמישי של נגיף הקורונה. במסגרת ההערכות, כלל יחידות צה"ל יונחו בשורת צעדים שמטרתם לשמור על הכשירות המבצעית, רציפות התפקוד ובריאות המשרתים, תוך האטת הקצב והיקף ההדבקה ביחידות צה"ל.

כחלק מההנחיות צה"ל יבצע דירוג יציאת כוח האדם הסדיר הלוחם ויחידות ההכשרה לחופשות כחלק מהאטת קצב ההדבק ולא יתקיימו אימוני מילואים עד סוף חודש ינואר, 2022.

עוד באותו נושא

עוד שיא נשבר: מעל 37 אלף נדבקים בקורונה ביממה


5

בנוסף יוגדרו הנחיות התנהלות ייעודיות ליחידות סגורות ופתוחות (קפסולות, משמרות וכו׳). כחלק מכך, חיילים מאומתים ומבודדים ביחידות הסגורות יבצעו את בידודם והחלמתם ביחידתם במתחם מבודד המאפשר מענה לצרכים השוטפים. חיילים ביחידות הפתוחות יבצעו את החלמתם ובידודם בביתם.

עם זאת, חיילים חולים ומבודדים אשר אין באפשרותם לשהות במקום מגוריהם או ביחידותיהם לטובת החלמה ובידוד, יכולים לקבל מענה על בסיס מתקן החלמה של צה"ל, בכפוף לאישור אמ"ץ והתנאים שנקבעו.

בלי טקסים ובלי ביקורים

צה"ל קובע עוד בהנחיות החדשות כי יש להימנע מקיום טקסים, התכנסויות ואירועים עד לסוף חודש ינואר 2022. לא תתאפשר כניסת אזרחים למחנות צה"ל למעט לנותני שירות חיוניים. טקסים יבוצעו ללא נוכחות אזרחים ובמתכונת מצומצמת.

בנוסף מדגישים שם באופן כללי, הגברת המודעות, הקפדה ואכיפה של מיגון הפרט הכולל עטיית מסכות, שמירה על ריחוק חברתי ועידוד המשרתים להתחסן כנגד קורונה.

בצה"ל מוסרים כי הנחיות למשרתי צה"ל יעודכנו בהתאם להערכות מצב והנחיות משרד הבריאות. בשלב זה, היקפי התחלואה אינם משפיעים על הפעילות המבצעית. פקודה מבצעית מפורטת הופצה לכלל יחידות צה"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו