חשמלי מול היברידי - ראש בראש - סרוגים

חשמלי מול היברידי – ראש בראש

עכשיו זה כבר ברור – כלי־הרכב החשמליים הם ללא ספק הבשורה המרגשת ביותר בעולם הרכב. אך בתוך התחום של המכוניות הללו, ישנם דגמים שונים – חלקם חשמליים לגמרי וחלקם היברידיים, כלומר הם משלבים בין מנוע בערה לבין מנוע חשמלי

author-image
חשמלי מול היברידי - ראש בראש
  pexels.com

אם כן, מהי הבחירה הטובה ביותר? לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על המכוניות הללו כדי שתוכלו למצוא את הרכב המושלם עבורכם.

רכב חשמלי – יתרונות וחסרונות

המתמודד הראשון שלנו בקרב הראש בראש הזה הוא הרכב החשמלי, שבו אין מנוע בערה כלל, אלא הוא פועל אך ורק באמצעות מנוע חשמלי בעזרת כוחה של סוללה נטענת. הבה נבחן את היתרונות והחסרונות שלו:

היתרון הראשון שממנו בלתי אפשרי להתעלם הוא החיסכון המוחלט בדלק שרכב זה מעניק. בכלי־רכב שבהם יש מנוע בערה, כמו זה ההיברידי למשל, יש צורך בתדלוק הרכב על בסיס קבוע כדי לאפשר הנעה. ברכב חשמלי כמובן שאין צורך בכך כלל וכלל. לכן, מדובר בחיסכון עצום בהוצאות השוטפות עבור בעלי המכוניות הללו.

היתרון השני שאותו מביאים כלי־הרכב החשמליים הוא העובדה שהם "ירוקים", כלומר הם מסייעים לשמירה על איכות הסביבה. הודות לכך שאין שריפת דלקים במנוע כלל, נמנעת פליטת מזהמים לאוויר וכך אנו יכולים לנשום אוויר נקי יותר וכך גם הטבע שסביבנו. בשנים האחרונות המודעות לחשיבות של שמירה על איכות הסביבה עלתה משמעותית, וכלי־רכב הפולטים גזים רעילים לאוויר משחקים תפקיד מרכזי בפגיעה בטבע. לכן, הרכב החשמלי הוא פני העתיד בתחום הזה.

יתרון נוסף הוא שעם מכונית חשמלית תבקרו במוסך הרבה פחות. מאחר ובמנוע החשמלי לא מיוצרים חום וחיכוך בין החלקים, כפי שקורה במנוע דיזל או בנזין, ישנה הרבה פחות שחיקה של החלקים בו. בנוסף, את חלקי המנוע החשמלי קל לתחזק הרבה יותר וגם התיקון שלהם יהיה מהיר וזול יותר.

כמו שאין דבר מושלם בעולם גם לרכב החשמלי יש את חסרונותיו. למשל, עדיין מדובר בשוק יחסית חדש, לכן עוד אין פריסה רחבה מספיק של עמדות טעינה ציבוריות. משמעות הדבר היא שבעלי המכוניות הללו יהיו חייבים להתקין עמדה ביתית, אך זו יכולה דווקא לאפשר טעינה נוחה הרבה יותר.

חיסרון נוסף הוא שכלי־רכב אלה עשויים לעלות מעט יותר. יחד עם זאת בטווח הארוך עדיין יהיו קיצוצים משמעותיים בהוצאות אחרות.

רכב היברידי – יתרונות וחסרונות

כעת בואו נבחן את יתרונותיו וחסרונותיו של הרכב ההיברידי, המשלב בין מנוע בערה לבין מנוע חשמלי. כאן הסוללה של המנוע החשמלי קטנה הרבה יותר והיא למעשה תומכת בפעולת מנוע הבערה לשימוש ניצול הדלק.

היתרון העיקרי של הרכב ההיברידי לעומת זה החשמלי הוא שאין כלל צורך בהטענת הסוללה שלו. מאחר ומדובר בסוללה קטנה מאוד, היא נטענת מפעולת מנוע הבערה או ליתר דיוק דווקא כאשר ישנה בלימה של הרכב. לכן זו אופציה נפלאה למי שנוסע הרבה בתוך העיר, היכן שעצירות פתאומיות הן עניין שבשגרה.

אגב, נציין רק לרגע את הרכב החשמלי הנטען (PHEV), שבו הסוללה גדולה קצת יותר, אך עדיין ישנו גם מנוע בערה. כאן לסוללה יש טווח גדול יותר, אך בגלל זה היא גם דורשת הטענה חיצונית.

לרכב ההיברידי ישנם גם חסרונות, שכן הוא בכל זאת דורש הוצאות על דלק גם אם הן פוחתות הודות לשילוב עם המנוע החשמלי. בנוסף, בשל שריפת הדלקים עדיין מתרחשת פליטת גזים מזהמים לאוויר, לכן במידה מסוימת רכב זה מחטיא את מטרתו הירוקה.

אל תפספסו את החדשות והעדכונים החמים ביותר על הרכב החשמלי! לחצו כאן למידע נוסף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו