רוסיה: "לא ניכנע ללחץ האמריקאי" - סרוגים

רוסיה: "לא ניכנע ללחץ האמריקאי"

נמשכת המתיחות הכבדה בין ארה"ב לרוסיה, שנמצאים באחד העימותים הקשים מאז המלחמה הקרה. רוסיה מאיימת לפוצץ את השיחות על אפשרות הפלישה לאוקראינה

author-image
רוסיה: "לא ניכנע ללחץ האמריקאי"
  (צילומים: שאטרסטוק)

רוסיה הודיעה היום (ראשון) כי תנקוט בעמדה נחושה במהלך המו"מ השבוע עם ארה"ב על המצב באוקראינה. 

כזכור, השבוע אמורים הצדדים לפתוח בשיחות בעקבות החשש של ארה"ב ומדינות המערב כי רוסיה עשויה לפלוש לאוקראינה. הרוסים מצדם ממשיכים בדרישה לביטחונות לפיהן נאט"ו לא תאפשר לאוקראינה ולמדינות אחרות שהיו פעם בגוש הסובייטי להצטרף לארגון.

עוד באותו נושא

תציב נשק גרעיני? רוסיה מאיימת על ארה"ב

כמו כן דורשת רוסיה להסיג את הצבת הכוחות המערביים במזרח ובמרכז אירופה. רוסיה אף איימה בתגובה צבאית אפשרית במקרה והדרישות שלה לא ייענו. בין היתר, אמר בעבר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי אם המערב יציב נשק גרעיני באזור, הרוסים עשויים בתגובה להציב נשק מאותו הסוג בבלארוס. "זה לא סוד שהצבה של נשקים שעשויים לאיים עלינו בגבול, תוביל להצבה של נשקים מסוג דומה על מנת לאזן את המצב", אמר פסקוב.

הקו התקיף שנוקטת מוסקבה מצביע על המו"מ הקשה הצפוי לאמריקאים, בעוד ארה"ב ורוסיה נמצאות על אחת מנקודות העימות הכי קשות מאז המלחמה הקרה.

בנוסף למשבר סביב אוקריאנה, בימים אלה מתערבת רוסיה צבאית במהומות בקזחסטן, כאשר היא שלחה כוח צבאי בהובלתה על מנת לסייע לנשיא המקומי.

אסור לחיות באשליות

סגן שר החוץ סרגיי ריבקוב אמר כי ייתכן והדיפלומטיה תיכשל אחרי פגישה אחת בלבד: "אני לא יכול להוציא שום דבר מכלל אפשרות, מדובר בתרחיש אפשרי. אסור לחיות באשליות".

"לא נבצע ויתורים תחת לחץ מצב מדינות המערב", הוסיף ריבקוב.

גם האמריקאים לא אופטימיים

לעומת זאת, גם שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, אומר כי הוא לא רואה סיכוי גדול לפריצת דרך בשיחות השבוע: "קשה לראות התקדמות אמתית, באקלים הקיים של ההסלמה באוקראינה. על מנת לראות התקדמות, רוסיה תצטרך להפסיק את ההסלמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ישראלים נכבדים ארהב...
אביאל | 10-01-2022 18:09
ישראלים נכבדים ארהב תאלץ להתפשר. ורוסיה היא בעלת הברית הבאה שלנו. הסכנה היא הסינים.