יום לאחר התרסקות מסוק העטלף מול חופי חיפה, חקירה ראשונית הציגה פרטים חדשים על הנסיבות שהובילו לאסון שבו נהרגו הטייסים סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל. בחיל האוויר אמרו כי הטייסים שנהרגו הצליחו להנחית את המטוס על המים – מה שאיפשר לקצין הסיור לחלץ את עצמו.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
מהחקירה עולה כי תקלה חמורה נרשמה במסוק במהלך החזרה לנחיתה – כשככל הנראה המנוע השמאלי עלה באש. כתוצאה החשמל במסוק כבה, והצוות לא היה יכול לדווח בקשר על ההתרחשות. למרות זאת, הטייסים הצליחו לנחות נחיתת חירום בים והפעילו את מערכת הציפה של המסוק – כך שהוא צף מעל המים.

קצין הסיור שיצא סיפר כי "היה חושך במסוק והצוות תפעל מצב חירום עם עשן שנכנס. חשבתי שגם הם נחלצו". כשהבין שהם לא יצאו איתו, הוא חזר לנסות להציל את שניהם – אך ללא הצלחה. בשלב הזה הקצין יצר קשר עם מפקד הטייסת 193 בטלפון הנייד האישי שלו, שהרגיע אותו ואמר לו לשמור על עצמו. לבסוף הוא חולץ על ידי ספינת משטרה ומסוק עטלף אחר מאותה טייסת שזיהו אותו במים.
תא"ל אמיר לזר, ראש להק אוויר, אמר כי החקירה נמשכת כעת. "אנחנו מתמקדים בניתוח טכני של מהות התקלה" הבהיר. "לא יודעים מה גרם למותם ומדוע למרות שנחתו לא נחלצו. אנו מתחקרים את כלל מערכת החירום שלנו בהיבט כיצד בוצעו פעולות החילוץ. מערך הבקרה עקב אחריהם וראו תהליך הנמכה עד אובדן מגע על הצגים. הם היו חגורים ברצועות כשמצאו אותם בתא הטייס, לא יודעים מה גרם למותם. האירוע ארך בין דקה לשתיים".

עוד ציין כי "צוות החקירה נדרש להגיש בהקדם דוח ביניים. ציוף זו תרגולת שמאפשרת כמה דקות למסוק מערכת הצפה שנותנת זמן לחלץ אחרי הנחיתה במים. הם היו חגורים ברצועות כשמצאו אותם בתא הטייס ולא יודעים מה גרם למותם".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים