איך מתמודדים עם טראומה אחרי תאונה? - סרוגים

איך מתמודדים עם טראומה אחרי תאונה?

בטראומות ופחדים שנוצרים מאירועים צריך לטפל בשני מישורים עיקריים - מישור לטווח הקצר והשני לטווח הארוך. בחלק מהטיפולים ניתן אפילו לגרום לשינוי כך שהפחדים ייעלמו לגמרי

אלון שמיר, חדשות סרוגים
איך מתמודדים עם טראומה אחרי תאונה?
  תאונה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

שאלה של ג.:

אלון שלום קראתי את הכתבה שלך על הבוס. אני רוצה לשאול מה לעשות במצב הפוך? אני בעל עסק עצמאי ידוע ועובדים אצלי כ 20 עובדים. במקרה שלי יש עובדת אחת אשר בשנה באחרונה יש ירידה דרסטית בפריון העבודה שלה. מה לעשות?

תשובה לג:

במקרה של עובד/ת אשר יש ירידה בפריון העבודה שלהם כדאי מאוד לברר פרטים אודת אותו עובד דרך שאר העובדים, האם קרה אירוע אישי אשר יכול להשפיע על העובד או האם ישנה מרירות של העובד כלפי מקום העבודה. ולשוחח עם העובד באופן אישי.

כידוע במקרים אישיים כגון בעיות בין בני זוג או ילד שלא מסתדר או הורים או מצוקות כספיות וכדו' יכולים להשפיע הרבה על הריכוז וממילא על התפוקה של העובד

במקרים אלו לעיתים קרובות מספיקה שיחה קצרה עם העובד בכדאי שהעובד יתעשת ויחזור להיות מרוכז בעבודתו או שניתן למצוא פתרון אשר ייתן לעובד את היכולת להתמודד עם הלחץ הזמני.

במקרה של מרירות של העובד כלפי מקום העבודה צריכים להתכונן לשיחה בכובד ראש (חבל להפסיד עובד שכבר מכיר את העבודה ) לכן כדאי שיהיה רשום לך הפרטים האישיים שלו וכן תפקידו וחוות דעת עליו מהאחראים שלו וכן כמה גובה המשכורת שלו ומתי היה הקידום האחרון שלו

וחשוב ביותר להגיע לפגישה כשאתה מוכן לספוג ביקורת קשה ואפילו כואבת (יתכן מאוד זה יעזור לך ליעל את העסק שלך )

את הפגישה כדאי ואפילו מומלץ להתחיל עם חיוך ונינוחות ורצון לשמוע את העובד ,כדאי מאוד להראות לעובד שאתה מבין אותו (לפעמים ע"י הנהון בראש, אמירה חיובית)

במקרה שלעובד יש טענות כדאי להגיד לו שתבדוק אותם ותראה מה ניתן לעשות.

לא כדאי להתלהם או להשתמש באגרסיביות מפני שזה לא יעזור לאינטרס שלך.

בכל מקרה כדאי לחפש פתרונות (לעיתים כדאי להתייעץ עם העובד על הפתרונות) אשר יהיו מועילים גם לעסק וגם לעובד.

זכור לי מקרה שמעסיק קרא לעובד לשיחה על ירידה בפריון העבודה ובשיחה התגלה שהעובד היה ממורמר כי הוא חשב שמגיע לו קידום ושהאחראי עליו מנסה לעצור אותו מלהתקדם ועקב כך נוצרה מתיחות בין השניים. הצעתי למעסיק לבדוק את הדברים באופן פרסונלי ז"א קודם לראות את החוות דעת של האחראי, על העובד. וכן לקבל חוות דעת מעוד שלוש עובדים על העובד ולראות האם העובד הזה הוא אכן עובד שמגיע לו להתקדם.

כמו כן הצעתי לו לבדוק את האחראי האם הוא באמת עושה את העבודה באופן מקצועי וטוב וזה ע"י בירור אצל שלוש עובדים הכפופים לאותו אחראי וכן לפחות עוד עובד אחד אשר לא כפוף לאותו אחראי .

לעיתים קרובות הרווח של שיחה עם העובד הוא גדול מאוד. הרי עובד הוא בן אנוש וככזה מבקש יחס חם ואנושי. לעיתים קרובות, הקשבה והתעניינות כנה בהחלט יכולות לתת לעובד את הדרוש לו. הרווח גדול הן מבחינה עסקית והן מבחינת האווירה של העובד ושאר העובדים אשר מבינים כי לבעל העסק אכפת מהם גם. כל זאת יוצר אצלם רצון ונכונות לעזור ולתת יותר מעצמם לרווחת העסק.

טראומה אחרי תאונה: כך תתמודדו

שאלה של ע:

לפני כשנה עברתי תאונה וב"ה לא נפגעתי אך מאז אני סובל מנדודי שינה ומפחדים מה ניתן לעשות

תשובה לע:

בטראומות ופחדים שנוצרים מאירועים צריך לטפל בשני מישורים עיקריים מישור לטווח הקצר והשני לטווח הארוך.

בטווח הקצר: לקחת דברים שייתנו לך עזרה לישון ולהירגע כגון כדורים טבעיים וכדומה.

TRUCK AND BUS CRASH AT JUNCTION NEAR HALHOUL

איך אפשר לטפל בפחדים שנוצרו בעקבות תאונה? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אני ממליץ גם לפני השינה לנשום כמה נשימות עמוקות ולהוציא את האוויר מהר ואח"כ לנשום כחמש נשימות עמוקות ולהוציא את האוויר לאט יותר ולחשוב על הדבר הכי טוב שקרה לך ומשמח אותך. מניסיוני זה עוזר להירגע.

לטווח הארוך: כדאי לפנות לטיפול שבו יבררו כיצד ניתן לעזור לך להתגבר על המצב בכלים שיש לך או לתת לך כלים שיעזרו לך להתמודד עם המצב.

בחלק מהטיפולים ניתן אפילו לגרום לשינוי כך שהפחדים ייעלמו לגמרי.

היה אצלי מטופל אשר פחד ממצב דומה ולא יכול היה לשבת רגוע בתוך כלי רכב וכל שכן לנהוג.

הטיפול שעשיתי לו היה מחולק לשניים: אחד מטיפול שיגרום לו להיות רגוע יותר וזה ע"י נשימות והרפיה עצמית.

והשני היה לברר את המקור של הפחד (לא תמיד המקור של הפחד הוא המקרה עצמו לפעמים המקרה רק מזכיר לתת ההכרה מקרה אחר ואז ישנה "הצפה" וזה הגורם לפחד).

ואכן, לאחר כשלוש טיפולים נפתרה הבעיה וכיום הוא אפילו יכול לנהוג לבד במכונית.

אלון שמיר – מטפל מוסמך בסוגסטיה ו- NLP יענה לשאלות הקוראים. ניתן להפנות שאלות באמצעות מערכת התגובות או ישירות לכתובת המייל: alon.shamir.nlp@gmail.com

– מומלץ לפרט עד כמה שניתן את פרטי השאלה המופנית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24: הפסקת אש שברירית בסוריה

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו