הרבנים "יישבו את ההדורים" אבל הציבור עדיין מבולבל
פגישת הרב טאו והרב אליהו הסתיימה בסיכום עמום של "ההדורים יושבו". אבל אחרי המתקפה על התנהלותו של הרב אליהו, הציבור מחכה לתשובות גם על חיים ולדר וגם על סוגיית התוקפים מינית
פרשת חיים ולדר. בתום פגישתם של הרב צבי טאו והרב שמואל אליהו, הסכימו עוזריהם להוציא משפט עמום לפיו בפגישה "יושבו ההדורים".
עצם הפגישה משמח. שני רבנים שנחלקו בצורה די קיצונית על נושא עקרוני עם השפעה על חייהם של נפגעות רבות (וגם נפגעים), ישבו וליבנו ביניהם את הדברים, היא אירוע מעודד. אך חוסר ההכרעה בסוגיה גורם לציבור להישאר מבולבל.
יש מקראתיזם או לא?
ביום שישי פרסמנו בסרוגים, דברים חריפים שאמר הרב טאו בסוגית חיים ולדר. "תדעו לכם שזה הכל בנוי על שקר. רצו להיתקל בו. הכל סיפורים של התקשורת, שמתנקמת במי שפוגע בציפור נפשה של השמאלנות בארץ והחילוניות, מי שרוצה עכשיו לעקור את הדת מהמדינה".
האם בעקבות השיחה בין הרב טאו והרב אליהו, הם הכריעו האם מדובר בשקר מצוץ מהאצבע, או שיש כאן תלונה עם בשר שמחייבת חקירה והשלכות?
בהמשך אותה שיחה, הרב טאו האשים את הרב אליהו ברדיפה ובשגעון גדלות: "לא היה בית דין על זה. הרב שמואל סובל ממקארתיזם, אחרי מה שהיה עם שיינברג בצפת הוא איבד את כל הגבולות. אין באמת בית דין, אל תישמעו לו בדבר הזה, הכל זה בלוף, שקר וכזב".
כשאומרים שהרבנים יישבו את ההדורים, זה אומר שהרב טאו חוזר בו מהאמירה הקשה הזו או שהרב אליהו יתנצל על הפרסומים נגד ולדר? בסיומה של השיחה הזו, הציבור יכול לדעת האם היו תלונות שווא או לא, האם יש כאן רדיפה נגד ולדר או עדויות חד משמעיות נגד טורף?
ובכלל, הסוגיה הזו של היחס של הציבור כלפי פוגעים מינית, לא יכולה להישאר באמצע. הציבור צריך לדעת, האם דרכו של הרב אליהו היא הנכונה, ולבצע שיימינג כלפי מטרידן ואנס, אחרי תלונות מצד נשים, או לחפש את האינטרס מאחורי כל תלונה כזו כלפי איש ציבור, גם כשרשימת המתלוננות הולכת ונערמת, כפי שנראה שהציע הרב טאו.
הפגישה בין הרבנים היא משמחת, ומראה שגם במחלוקות קיצוניות, אפשר להמשיך ולהיפגש. אבל הציבור מחכה לתשובות ולהכרעה.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו