הרבנים "יישבו את ההדורים" אבל הציבור עדיין מבולבל

הרבנים "יישבו את ההדורים" אבל הציבור עדיין מבולבל

פגישת הרב טאו והרב אליהו הסתיימה בסיכום עמום של "ההדורים יושבו". אבל אחרי המתקפה על התנהלותו של הרב אליהו, הציבור מחכה לתשובות גם על חיים ולדר וגם על סוגיית התוקפים מינית

author-image
הרבנים "יישבו את ההדורים" הציבור עדיין מבולבל
  הרב טאו והרב אליהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

פרשת חיים ולדר. בתום פגישתם של הרב צבי טאו והרב שמואל אליהו, הסכימו עוזריהם להוציא משפט עמום לפיו בפגישה "יושבו ההדורים".

עצם הפגישה משמח. שני רבנים שנחלקו בצורה די קיצונית על נושא עקרוני עם השפעה על חייהם של נפגעות רבות (וגם נפגעים), ישבו וליבנו ביניהם את הדברים, היא אירוע מעודד. אך חוסר ההכרעה בסוגיה גורם לציבור להישאר מבולבל.

עוד באותו נושא

אחרי הביקורת: הרב טאו נפגש עם הרב אליהו


80

יש מקראתיזם או לא?

ביום שישי פרסמנו בסרוגים, דברים חריפים שאמר הרב טאו בסוגית חיים ולדר. "תדעו לכם שזה הכל בנוי על שקר. רצו להיתקל בו. הכל סיפורים של התקשורת, שמתנקמת במי שפוגע בציפור נפשה של השמאלנות בארץ והחילוניות, מי שרוצה עכשיו לעקור את הדת מהמדינה".

האם בעקבות השיחה בין הרב טאו והרב אליהו, הם הכריעו האם מדובר בשקר מצוץ מהאצבע, או שיש כאן תלונה עם בשר שמחייבת חקירה והשלכות?

בהמשך אותה שיחה, הרב טאו האשים את הרב אליהו ברדיפה ובשגעון גדלות: "לא היה בית דין על זה. הרב שמואל סובל ממקארתיזם, אחרי מה שהיה עם שיינברג בצפת הוא איבד את כל הגבולות. אין באמת בית דין, אל תישמעו לו בדבר הזה, הכל זה בלוף, שקר וכזב".

כשאומרים שהרבנים יישבו את ההדורים, זה אומר שהרב טאו חוזר בו מהאמירה הקשה הזו או שהרב אליהו יתנצל על הפרסומים נגד ולדר? בסיומה של השיחה הזו, הציבור יכול לדעת האם היו תלונות שווא או לא, האם יש כאן רדיפה נגד ולדר או עדויות חד משמעיות נגד טורף?

ובכלל, הסוגיה הזו של היחס של הציבור כלפי פוגעים מינית, לא יכולה להישאר באמצע. הציבור צריך לדעת, האם דרכו של הרב אליהו היא הנכונה, ולבצע שיימינג כלפי מטרידן ואנס, אחרי תלונות מצד נשים, או לחפש את האינטרס מאחורי כל תלונה כזו כלפי איש ציבור, גם כשרשימת המתלוננות הולכת ונערמת, כפי שנראה שהציע הרב טאו.

הפגישה בין הרבנים היא משמחת, ומראה שגם במחלוקות קיצוניות, אפשר להמשיך ולהיפגש. אבל הציבור מחכה לתשובות ולהכרעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
48 תגובות - 33 דיונים מיין לפי
1
אמת ויציב ...
דוד | 03-01-2022 13:45
אמת ויציב
2
הסוגיה ברורה
יובל | 03-01-2022 13:47
אני חושב שהציבור החושב (משחק מילים) מבין את ההבחנה בין לפני ואחרי עתה הסוגיה היא מי שנותר וזה מצריך התחשבות מבלי לטשטש את המסר הברור ולמי שברור - ברור ומי שרוצה לשאול אולי הוא לא הבין נכון שישאל...
הלבנת פני הרב היא פשע גדול
הלבנת פניו | 06-01-2022 2:26
הגיע הזמן שהכתב יתנצל
, וואללה...
עכשיו הכל ברור.... | 03-01-2022 15:42
, וואללה הצלחת להוסיף בלבול על הבלבול שכבר היה קיים....יישר כוח !
3
כל הכבוד על...
אורית שפיץ | 03-01-2022 14:32
כל הכבוד על הצבת בשאלה באופן ישיר ודורש.
האמת שלא פורסמה
10 לייקים לך | 06-01-2022 2:49
זאת האמת שלך
4
אל תדברו איתנו...
בחדרים שלי השמש מחייכת... | 03-01-2022 14:35
אל תדברו איתנו ברמזים,מה שאמרו שני הרבנים החשובים היו מאוד פשוטים,אבל הותירו אותנו במבוכה עצומה. כשליחי ציבור וכמנהיגים שציבור גדול מסתכל עליהם,הם לא יכולים להשאיר את הדברים עמומים. אם מישהו מהם חזר בו מדבריו,שיגידו את זה בפומבי ואם המחלוקת בעינה עומדת,שיגידו גם את זה. עברנו מספיק עינוי נפש בכל הסאגה הזאת שנקראת חיים ולדר. אל תנסו לשטות בנו פעם נוספת,כי אז תאבדו אותנו לגמרי. אם יש לרבנים ,,הדורים אישיים שצריכים יישור,שיעשו זאת ביניהם.הנושא הנדון הוא הרבה מעבר לתגובה פושרת ומתחמקת שאפשר לפתור אותה במשפט ,,ההדורים יושרו!!
5
האם אינך מבין שהפגישה היא דאווין בלבד?
אדיר בזק | 03-01-2022 14:54
לא אמרו שם כלום. הפגישה היתה רק כסתח, זריית חול בעיניים. הרב טאו ממשיך בשלו. וחכו לפעם הבאה שהוא ישתלח ברב, ויאמר שהכל זה קרן מנדל או הקרן החדשה או קרן וקסנר. רשמו לפניכם.
6
מי שיש לו שכל הבין.
אריאל | 03-01-2022 14:58
מי שיש לו שכל הבין שהרב טאו נפל מהעץ שטיפס עליו.
הכסף יענה הכל
עץ גבוה | 06-01-2022 2:50
הכסף לבניה של בניין חדש, בזמן שלתלמידי ישיבות אחרות אין אוכל מעלה את הדם לראש
7
הרב טאו הזהר....
ישראל אנגלמן | 03-01-2022 15:02
הרב טאו הזהר. עוד עלולים לעשות ממך ברלנד נוסף חלילה
8
משמע שהרב טאו הכחיש הכל רק כי לא שיתפו אותו?
יוני | 03-01-2022 15:02
ואז הרב המחסל מצפת טרח והגיע עד לביתו וכיבדו אישית במטעמי העדויות על הפגיעות המיניות ואז נחה דעתו? ולפתע יושרו ההדורים וגם הרב טאו מודה שהיו עשרות פגיעות? כאילו מה, זה מה שמעניין אותם? שיגיעו עד אליהם וישתפו אותם בחגיגה ההוצאה להורג? ואילולי הרב אליהו בא אליו, הרב טאו לא יכל לצלצל ולדרוש לשמוע את העובדות לאשורן? היה חשוב לו לקום ולקשקש ברבים שלא היו דברים מעולם? רק כי מה, כי לא מכבודך לברר עם הרב השני מה קרה באמת? בחיי, לא שאני ממצדיקי הפדופיל ההוא ששלח יד בנפשו, אבל הרבנים יוצאים פה מאוד קטנים. מי בקטע של הלהדם למינם, מי בקטע של אסור לדבר לשון הרע (נראה מה יעשו אלו אם יגעו בבנותיהן הרכות), ומי בקטע של להוציא להורג ברבים. כולם מכל צד יוצאים רע מאוד מאוד.
אין טלפון ואין מייל
אמת דיברת | 06-01-2022 2:47
בזמן הקורונה למדנו שאפשר גם להיפגש בזום ולא דרך אתרים כאילו דתיים
, לא...
מי גדול ומי קטן | 03-01-2022 15:45
, לא כולם יצאו קטנים. הרב אליהו אמר את דברו. הרב טאו המציא סיפור קונספירטיבי הזוי, כדי להגן על עבריין מין. ברור לגמרי שהוצגו בפניו עדויות מספיקות. אין לו אומץ ויושרה לרדת מהעץ.
9
כנראה שיש
יאיר | 03-01-2022 15:35
פה סוגיה שעדיין נעלמת מעינינו...
10
אם ההדורים יושרו...
כהן | 03-01-2022 15:44
אם ההדורים יושרו והרב שמואל אליהו לא חזר בו ההיגיון הפשוט אומר שהרב טאו הבין שהחקירה שנעשת אמינה. אין צורך בוידואים או באמירות שחלקים מהציבור משתוקקים לשמוע...העם חכם‼
הרב טאו לא חזר בו -מידיעה!!!
יהודה | 03-01-2022 20:19
הרב טאו עומד על דעתו שהיה פה לינצ'!!!
11
רוב המגיבים לא מכירים את הרב טאו
שלמה | 03-01-2022 16:02
מה שבאמת הפריע לו היא צורת ההתנהלות של הרב שמואל אליהו שליטא, שיוצא למלחמת חרמה של ביעור הטומאה מן הארץ, עם שיימינג וכו' לפני שהדברים התבררו עד הסוף (כשברור לו שיש דברים). בעיניו זו היסחפות לתרבות המי-טו, ומאפשרת לציבור להיות מושפע מקמפיינים שיוצרים הלכי רוח. מבחינה זו יש מקארטיזם. לא יודע אם הוא השתכנע ממה שהציגו לא. להערכתי הוא אמר שאין צורך, ויכול להיות שזה נכון, הבעיה שלו בהתנהלות ובמסר. כיון שסך הכל הרב אליהו שותף שלו במאבקים, ולא צהר נגיד, חשוב לו שזה לא יתפתח לקרע, ולכן השלימו. זה הכל. הוא לא בא לומר איך מטפלין בנפגעות וכדומה.
אגב אני גם חושב שולדר מנוול, לו בגלל ניאופיו
שלמה | 03-01-2022 16:36
ומשער שגם הרב טאו משער שככה זה
לא הבנת את דבריי
שלמה | 03-01-2022 16:31
עיקר הביקורת היא על ההתנהלות של הרב שמואל אליהו, שעם הפרסום בהארץ כבר אמר שזהו איש שמטמא את בית ישראל וכו', ועירבב את הדיון לגבי ניאופיו לבין הנושא של פגיעות. אחרי חודש של בירור הוא באמת כבר בדק את הנושאים- אף שזה לא היה עד הסוף כי הוא עצמו התכוון ללכת לבית דין מוסכם על שניהם, ולא חשב שולדר הולך להתאבד אני אגב לא מסכים עם האמירה של הרב טאו, אבל שותף לביקורת על צורת הטיפול התקשורתית בומבסטית (לטהר את כרם ישראל, לא מגיע לשמיים וכו'), ולא מאופקת. אז הרב טאו מבחינתו, כל עוד המקור הוא כתבה בעיתון ובית דין כזה, הוא לא סומך על כלום, ומניח שזה שקר ורדיפה. מבחינתו השאלה אם היה או אל היה פחות חשובה. בזה אני לא מסכים איתו. אבל זו הסיבה שלא תצא הודעה שמתייחסת לשאלה היה או לא היה, אלא על חשיבות טהרת עם ישראל והצביון היהודי של המדינה וכו'
, ריזה...
המשכיל בעת ההיא יידום ? רק ההזויים יפיצו את משנתם המטופשת ? | 03-01-2022 16:25
, ריזה דברים לא התבררו עד הסוף ??? הכל ברור ומבורר. הרב טאו המציא תיאוריה מופרכת על פניה והזויה. הרב אליהו מתנקם בולדר ? הרב אליהו המציא את הדברים ? הרב אליהו הוא שמאלן שנוקם את נקמתו של בגצ ? מה השטויות האלה ??? מספיק להתפלפל. תתחילו להסתכל על המציאות כמו שהיא. ולדר מנוול. נקודה.
12
מעניין מה היו...
נתנאל | 03-01-2022 16:21
מעניין מה היו אומרים אם זה היה קורה בציבור החילוני? כמו שקרה לדוגמא עם גל אוחובסקי איזה רדיפה היו אומרים שיש אז
13
רק חובה לומר, בניגוד למה שכתב הכותב
נועם | 03-01-2022 16:48
הרב טאו לא האשים את הרב שמואל אליהו בשיגעון גדלות אלא בסוג של פרנויה, ובדבריו ברור גם ממה הוא חושב שהיא נגרמה (הפרשייה המזעזעת של שיינברג שצמחה לרב שמואל אליהו מתחת לאף
, הפרנואיד...
הגיון עקום | 03-01-2022 17:14
, הפרנואיד הוא הרב טאו, שהמציא תיאוריה משונה לפיה הרב אליהו הוא שלוחו של בגצ שהמציא עלילת דברים כדי לנקום בחיים ולדר על שיצא נגד בגצ.
14
תקוותינו שהרב טאו...
מניח שהנפגעים ובכלל כלל הציבור מחכים להבהרת הדיור מצד הרב טאו. | 03-01-2022 16:52
תקוותינו שהרב טאו יבין את גודל השבר והסכנה של המשפחות וידבר על הטעות שנעשתה כל אדם יכול לטעות וגם רב גדול רב חוב שיבהיר אם שינה את עמדתו.
15
למה כל יבחוש...
| 03-01-2022 17:09
למה כל יבחוש בן שלולית שמגיב כאן חושב שהוא מבין בדבר הזה יותר מהרב טאו או הרב שמואל?. אני יופתע אם אפילו אחד מהמגיבים בדק ברצינות מה יודעים ומה לא, מה מוכח ומה השערות. ובכלל, קצת ייראת שמיים, זה יהיה ממש מצחיק אם ילד בגיל עשר יתחיל לספר לכולם מה הוא חושב שצריך לעשות בשביל לפתור את הבעיות של הקורונה. אותו דבר כאן. גם הרב טאו וגם הרב שמואל הם גדולי עולם וצריך להיות גאוותן גדול בשביל לדבר אליהם בחוצפה ״ולפסוק״ מי מהם צודק ואיפה כל אחד עשה טעות
אתה טועה
יצחק ולובסקי | 04-01-2022 12:11
אתה טועה מאד. זו סוגיה ציבורית. ביטויי הענווה הנוזלים מתגובתך אין כאן מקומם. הרב טאו ביזה את הרב שמואל וזה בזיון חריף. אני שומע את ההקלטה ולא מאמין למשמע אוזניי. שתי אופציות: או שיתנצל ברבים. ויבקש מחילה מהרב שמואל ובית דינו. זו לא בושה להתנצל. (בטח יש על זה ביאור מעמיק בלאמונת עיתנו כמה חשוב לעמוד על הטעות ולעשות תשובה...) או שיעמוד על דעתו ויגיד בפרהסיא: הרב שמואל פועל שלא כהלכה! אין באמצע! זה או כך או כך. אהבתנו לרב טאו אסור לה שתסמא את עינינו מלבקר את מומיו
ולפעמים ילד...
אוריה | 04-01-2022 9:04
ולפעמים ילד בן עשר יודע שהמלך הוא עירום... בשביל לדעת שעכשיו יום אני לא צריכה רב...
16
רדיפה ושיגעון גדלות?
רדיפה?? | 03-01-2022 18:01
הרב טאו לא האשים ברדיפה ושגעון גדלות. הרב טאו מעריך את הרב אליהו ואת פועלו מאוד. הוא רק אמר שהרב אליהו, בנושא זה, מתנהג בצורה טראומטית לאחר פרשת הרב מהצפון. מי שמכיר מקרוב עשוי לדעת כמה זה נכון.
הרב טאו...
אסתר | 04-01-2022 9:15
הרב טאו מאשים את הרב אליהו במקארתיזם- שזה: האשמות חסרות ביסוס(??? 22 נשים ונערות שהופיעו בפניו) שנועדו להגביל התבטאויות פוליטיות שונות, כנגד אישיותם של יריבים פוליטיים! סוף הגדרה. תגידו, זה נראה לכם שפוי? נדמה לי שהרב אליהו חושב על בגצ בערך כמו מאמרו של חיים ולדר... האם ולדר הוא יריב פוליטי של הרב אליהו???? מה האינטרס של הרב אליהו לפגוע בולדר??? הם מאותו הצד, לא זקוקה להבהרה של הרב טאו, כבר הבנתי לבד מי יישר דרך ומי איבד את הדרך...
17
יושבו ההדורים
מרים | 03-01-2022 18:01
תגובהכזו היא בשרית וחלבית במכוון. אינה מספקת ציבור שהתורה מנחה אותו, כיצד יתכן שטרם בירור שצריך היה להעשות יצאה ,ולו בדרך שאינה דרך, הודעה דרמטית פוגענית מגדול ישראל על גדול ישראל אחר. מה כאן המסר לילדים השומעים המבינים וגם למבוגרים שחשים בלבול נורא ובלי מליצות תהום פעורה
18
הרב טאו לא יודה לעולם. יש לו פרנויה מהאיחוד ה
יהודה נאמן | 03-01-2022 19:33
מהאיחוד האירופי. חבל מאוד שהוא לא הודה אחרי הפגישה עם הרב אליהו. הרב טאו היה צריך להודות בטעות שלו כדי שכולם יבינו איך מטפלים בסוטה כמו ולדר.
הרב טאו עומד על דעת התורה שלו שלא השתנה כלום!
הרב טאו לא חוזר בו! | 03-01-2022 20:21
שני הרבנים נשארו איתנים בדעותיהם!!!
19
הרב טאו הבין שהרב אליהו צדק. וזאת דרך אלגנטית
אחד שיודע | 03-01-2022 20:35
לומר זאת
20
הציבור לא מבולבל. יודע שהרב טאו מדבר שטויות
אדיר בזק | 03-01-2022 22:48
כל בר דעת מבין שהרב טאו לא מתחשב במציאות, ולא מתחשב בשום רב. הוא אחוז פחדים מהאיחוד האירופי ומכל קרן שפועלת בארץ. הציבור יודע זאת, ואינו מתחשב ברב טאו.
21
להתחיל לקשקש לנו במילים נבובות אנחנו לא ילדים
חיה כהן | 03-01-2022 22:50
הכתב ממש צודק, זהו הזמן להסביר לציבור עם ישראל שצמא לתשובות ולא להתחכמויות כמו יושרו ההדורים, צמד מילים כל כך מתעתע
22
הגיע הזמן שהרב...
מהי דעתו של הרב טאו עכשיו האם מישהו יודע ומדוע ? | 04-01-2022 3:02
הגיע הזמן שהרב טאו יבהיר מדוע הוא עומד בדעתו ולא חוזר בו.
23
יהיה מצער מאוד...
יעקב הירושלמי | 04-01-2022 9:33
יהיה מצער מאוד אם פרשת חיים ולדר, תסתיים בקול ענות חלושה, ובמין שלום ורסאי פושר בין הרבנים. ואז כצפוי, הציבור ימשיך בדרכו, ויפטיר לעצמו: נו, שויין, עוד מחלוקת בין תלמידי חכמים, יש אומרים... ויש אומרים... אלו ואלו דברי אלקים חיים. יקרים שלי, אין כאן שום מחלוקת בהלכה. יש אמת ויש בריחה מהאמת. הגיעה העת לעלות על הבריקדות! לא ניתן לפוגעים שממש עכשיו מתכננים את הצייד הבא שלהם, (כן!) להמשיך! נפרסם ונוקיע עוברי עבירה! נגן על הנפגעות! יעקב הירושלמי
24
אקצר לך את הענין: הציבור מחכה? שימשיך לחכות..
יוסף | 04-01-2022 12:48
למי שלא הבין, הרב טאו לא רואה את עצמו מחוייב לתת תשובות למישהו בעולם. עכשיו שכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה.
25
הכרעת הצבור
אמת אחת | 04-01-2022 15:01
הצבור כבר יודע, אדם חזק כמו ולדר, אינו מהטיפוסים שאינם יודעים להשיב מלחמה, לטהר את שמם, כל הצבור החרדי הי'ה עומד מאחריו, אלא שהאמת והצדק לא היו בצד שלו.
26
יש הקונה את...
אסתר | 04-01-2022 18:36
יש הקונה את עולמו בשעה, ויש המאבד את עולמו בשעה, אין מקרה מתאים יותר למשפט החכם הזה ממה שראינו כאן! והמבין יבין...
27
כל הכבוד לרב...
אסתר | 04-01-2022 21:27
כל הכבוד לרב אליהו לעומת הטאו ההזוי שחי בעולם חשוך
28
הודעה רשמית של האתר- עכשיו
דורשים התנצלות | 05-01-2022 4:26
מחפשים התנצלות של האתר בפגע בציבור הדתי לאומי והפיץ דברים של רב כנגד תלמיד חכם גדול ומקובל, בלי לבדוק כל י שביזה את הרב בתגובות צריך לכתוב התנצלות בכתבה חדשה, מיד, לפני שהנזק ממשיך
29
הרב טאו ענה...
חד | 05-01-2022 13:48
הרב טאו ענה במכתב האחרון ובעצם ייסד את כל הטענות הקודמות שלו בשפה ברורה וסולידית. ובעצם כך הכניס לשמואל הרוצח ביקורת חריפה ההורגת באלגנטיות. תותח הרב טאו, הציל את ממסד הרבנים הפופוליסטים והפחדנים.
30
אנחנו לא מחפשים...
אורנה | 05-01-2022 14:31
אנחנו לא מחפשים הכרעות בין הרבנים. התעייפנו מהנסיון . הציבור לא טיפש - הבנו כבר עם לבד למי צריך לשמוע . ראינו גן מי התאמץ, חקר, לקח על גבו הכרעה , ספג עלבונו וחיפש את השלום . את ההכרעה הסופית - כל אחד יחליט לפי נטיית ליבו
31
אכן . משמח ומבלבל
אריאל סלומון | 05-01-2022 18:19
תודה לך אריה . ממש נגעת בנקודה המטרידה והלא נותנת מנוח לנפשי ורבים אחרים. מאוד משמח ומקדש שם שמים לדעת שהרבנים נפגשו. ללמד את כולנו ,קטנים כגדולים, שאפשר להעריך ולאהוב אחד את השני למרות המחלוקות הקשות - 'האמת והשלום אהבו ' אבל .... מה המסקנה מהפגישה ? אלו ואלו דברי אלוקים חיים יכול להיאמר בשמים כאן בארץ צריך להכריע !!
32
הסבר: מצטער שלא האמנתי לרב וזילזלתי בו
סליחה מכבוד הרב? | 06-01-2022 2:24
גם אם הרב לא מלמד בישיבה שבה אני נשיא, לא צריך להוציא עליו לעז אפשר גם לבקש סליחה במודעה ממומנת
33
לא רק פגישה אלא גם התנצלות
הפגיעה ברב הסתיימה? | 06-01-2022 2:45
המכתב הזה מטושטש ולא ברור ולא נראה כמו התנצלות על ההתקפה על הרב שהוציא לאור את האמת