נחמן אש: "אפשר להגיע לחסינות עדר, אבל במחיר כבד"

נחמן אש: "אפשר להגיע לחסינות עדר, אבל במחיר כבד"

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התייחס לעלייה בתחלואה ואמר כי "אנחנו יכולים להגיע לחסינות עדר, אבל במחיר של הדבקות רבות מאוד. המספרים צריכים להיות גבוהים כדי להגיע לזה, ואנחנו רוצים שזה יגיע מהרבה מתחסנים"

נחמן אש: חסינות עדר אפשרית, אך המחיר כבד
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

על רקע העלייה בהתפשטות הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התייחס הבוקר (ראשון) להערכות על המשך גל התחלואה, ואף טען כי ניתן להגיע לחסינות עדר בישראל – אך במחיר של הדבקות רבות מאוד.

"אנחנו במגמת עלייה – זינוק בטוח יהיה. אנחנו נראה מספרים יותר גדולים. איפה זה יעצור? קשה לדעת" אמר אש בראיון ל-103FM. "אנחנו יכולים להגיע לחסינות עדר, אבל במחיר כבד. המחיר של חסינות עדר הוא הדבקות רבות מאוד, ויכול להיות שזה מה שיקרה. המספרים צריכים להיות גבוהים כדי להגיע לחסינות עדר – ואנחנו לא רוצים שזה יגיע מהדבקות, אלא שזה יגיע מהרבה מתחסנים".

לדבריו, "הייתה שבת עם הרבה מאומתים, מעל 4,000, שזה מספר מאוד גבוה לשבת. יש גם עלייה במספר החולים הקשים, עברנו את ה-100. מקדם ההדבקה סביב 1.8, זה גבוה מאוד".

עוד באותו נושא

מעל 100 חולים קשה, נמשך הזינוק במקדם ההדבקה

בהמשך דבריו התייחס לתחלואה במערכת החינוך, זאת על רקע המחלוקת מול משרד החינוך על המשך מתווה הרמזור. אש הבהיר כי "אנחנו לא רוצים להפסיק את הלימודים, זו החלטה מורכבת. צריך לחשוב האם לאפשר הגעה עם בדיקות וחיסונים או ללכת למדיניות של לעבור ללימודים בזום. אני ממליץ שהילדים יתחסנו ואני חושב שזאת הדרך שלנו גם בגל הזה להימנע מהדבקות מיותרות".

בימים אלה אנחנו רואים את הנזקים של הישיבה בבית בשנה שעברה" הוסיף. "אנחנו צריכים לחשוב האם יש דרך שבכל זאת אפשר להגיע לבית הספר בצורה יותר בטוחה, הדילמה היא אל מול הדבקות רבות – האם להמשיך במדיניות הבידודים או לעבור למדיניות אחרת, למשל שילדים מחוסנים יוכלו להגיע, ולאפשר הגעה עם בדיקות יומיות. אלו דברים שאנו שוקלים עכשיו".

בסיכום התייחס לתחילת מתן המנה הרביעית של חיסון הקורונה לאזרחים מדוכאי חיסון. "אנחנו מעריכים שהתחלואה הקשה יותר נמוכה, ואין ידע מספיק כדי להגיד שהחיסון הרביעי באמת ימנע מאיתנו את ההדבקות הרבות" אמר. "ככל שנראה שיש מגמה של עלייה, אז זה יכריע את הכף בעד לתת את החיסון. בהחלט יכול להיות שזה יתקבל עוד השבוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא רק נוכל
יוסי | 02-01-2022 9:02
לא רק נוכלים בנט ולהקתו גם חסרי אחריות בענייני פיקוח נפש. מי שלא עשה השתדלות למנוע התפשטות הקורבנות יהיו על שמו.
2
תשמרו על עצמכם...
ציונה | 04-01-2022 14:01
תשמרו על עצמכם אין לנו על מי להשען