הרב אלי סדן מבהיר: זוהי צורת המחאה הראויה - סרוגים

הרב אלי סדן מבהיר: זוהי צורת המחאה הראויה

הרב אלי סדן, ראש מוסדות 'בני דוד' בעלי, שלח לבוגרי המכינה נייר עמדה בו הוא מפרט על דרכי המחאה שראוי לנקוט בהן: "להבדיל בין אנשים ובין דעותיהם או מעשיהם"

author-image
הרב אלי סדן מבהיר: זוהי צורת המחאה הראויה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ראש מוסדות 'בני דוד' בעלי, הרב אלי סדן, פרסם נייר עמדה לבוגרי המכינה, בו הוא מפרט את הדרכים הראויות בהן ניתן למחות נגד מדיניות הממשלה וחבריה.

עוד באותו נושא

הרב אלי סדן מבהיר: "פרסום לא מדוייק; לא אמרתי זאת"


17

בפתח דבריו כתב הרב סדן: "פשוט הדבר, שמצות "ואהבת לרעך כמוך", אינה פוטרת את האדם ממצוות "הוכח תוכיח את עמיתך", אדרבה, את אשר יאהב – יוכיח. אלא שיש דרכים איך לקיים מצוות תוכחה באופן שישמר הציווי "ולא תשא עליו חטא". קל וחומר, כאשר מדובר על אחריות ציבורית".

הרב סדן נוקט במספר עקרונות וכותב: "עיקרון ראשון – להבדיל בין אנשים ובין דעותיהם או מעשיהם. עקרון שני אנו למדים מלשון הרמב"ם שהבאתי בכותרת – "אפשר לאדם להשיב ולבקר ולחלוק, בדרך ארץ ובידידות". החידוש הגדול הוא שגם ביקורת ומחאה צריכה להיאמר מתוך לב אוהב, מתוך ידידות".

"עקרון שלישי", כותב הרב סדן, "אם רוצים שהמחאה תועיל – צריך להקפיד על דיוק והוגנות במחאה. כאשר מתוך רצון להגדיל את עצמת המחאה מגזימים ומנפחים בעיות, מתעלמים לגמרי מדברים חיובים, ואפילו – מוסיפים פרטים לא נכונים – זה גם אסור באיסור חמור, וגם משיג תוצאה הפוכה".

עוד באותו נושא

הפגנה מול ביתו של בנט: עצור את הרס ארץ ישראל


11

בסיכומו של נייר העמדה כתב הרב סדן: "הדרך הנכונה היא לדייק ולומר את הדברים באופן הבא; 'רבותיי, אתם טועים בדרככם, גם אם כוונתכם לטובה – אתם יוצרים מציאות, שתרצו או לא תרצו –מחזקת את כוחם של הרוצים להוביל את מדינת ישראל להיות מדינה של כל אזרחיה, וכן המעשים שאתם עושים, פוגעים באופייה היהודי של המדינה! וכמובן אחרי אמירה זו צריכים להגיע הסברים והוכחות שישכנעו באמיתות הטענה".

לנייר העמדה המלא לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
הרב סדן איפה חשבון הנפש אחרי
צביקה | 31-12-2021 0:51
שאתה ורוב רבני הציונות הדתית נשארו למעשה בלי מפלגה ועינינו הרואות שהשפעתכם בהתאם....
2
לא הרב סדן,...
ח.צ תל אביבי מיואש | 31-12-2021 6:58
לא הרב סדן, אתה וחבריך הם הטועים ושוגים. זכותכם להאמין במה שאתם חפצים, לקיים איזה פולחן שאתם מבקשים אבלנאתם אלה דגוררים אותנו למדינת כל אזרחיה. יש להתנתק כמה שאפשר מהפלסטינים ולקיים פה שתי מדינות ובכלל זה להעביר את המשולש למדינה הפלסטינית ולספח יבתמורה ישובים יהןדים הצמודים לגבול. בשלב ראשון, לפנות את כל הישובים המבודדים ולהכניס לשם כוחות צבא על מנת לשמור על הבטחון ועם השנים לבצע התקפלות צעד אחר צעד. המטרה היא התנתקות ולא קידוש רגבי ארץ ואמונה משיחית.
3
הרב סדן יפה הנפש
רן | 31-12-2021 7:44
מעניין אם גם בהסכמי אוסלו או התנתקות היה נייר עמדה כזה
4
לממשלה כזו ולחברי...
Usa | 31-12-2021 7:53
לממשלה כזו ולחברי הממשלה הזו לא מגיע ,בשום אופן ,יחס של ואהבת לרעך כמוך, אלא אנשים שרימו והונו את הבוחרים שיקרו והצטרפו לשונאי ישראל ולתומכי טרור.ויש להאבק נגדם בכלהכלים ובחריפות. לא מבין את הרב הזה שמנסה להגן על בנט שקד וממשלתם.
5
הרב סדן החליט שהוא ישו, ממש הטפה נוצרית
אורן | 31-12-2021 9:28
ישו אמר, שאם נותנים לך סטירה בלחי ימין, תנדב גם את השמאלית. האוייבים ישרפו לרב סדן את הבית, יאנסו את בתו ואת אשתו, והוא ימשיך להסביר להם בנימוס שה לא בסדר. כל האסונות הגדולים התרחשו בגלל הצדיקים הסטומים בדמותו של מר סדן, שהוא לא ראוי להיות רב
למה אתה...
ירון | 02-01-2022 0:39
למה אתה טיפש? ככה נולדת או ככה צמחת להיות? יש הבחנה ברורה בין לתת לחי שניה לסוטר ובין מי שבא למשל להרגך. אגב, מכיר את הפסוק מספר איכה: טוב לגבר ייתן למכהו לחי ישבע בחרפה? חתיכת בור נבער ומטומטם.
6
הלכת עם ימינה וגרמת לכל זה. אז לפחות תשתוק
אורי | 31-12-2021 10:57
היה אופציה של הציונות הדתית ואתה יצאת נגדם. הרי היה ברור מראש שבסימינה יש מחללי שבת בפרהסיא והם הצהירו שיילכו עם השמאל, אבל אתה כל הזמן תקפת את סמוטריץ וגם בגללך יש כרגע מסע של העברה על דת. אז לפחות שעכשיו תסתום תפה. הבעיה העיקרית במה שקורה שרבנים כמו הרב איתן והרב מידן תומכים בממשלה האיומה הזאת, זה שהציבור מאבד כל אימון ברבנים שלו בכלל, ובך בפרט. הגיע הזמן שהרבנים שנכשלו באופן קיצוני וגרמו לכל זה שלפחות ישתקו עכשיו אם אינם מסוגלים להתוודות ולחזור בהם.
7
מציע לרב הנכבד...
טול קורה מבין עינייך ... | 31-12-2021 17:13
מציע לרב הנכבד לישם את ההמלצות על עצמו , גם אם כוונתו טובה הוא פוגע במרקם העדין של המדינה ...
8
לא שאני אבל...
אני | 31-12-2021 18:53
לא שאני אבל סדן וחבר מרעיו הם שיצרו את היהדות המשיחית הקיצונית בציבור החרדלי. הם אלו שקוראים בלי בושה לפגוע בחילונים . קצת ענווה לא תזיק לסדן ויתר רבני עלי
9
הפיתרון היחידי הפרדת...
יהודי ולא מאמין | 01-01-2022 8:34
הפיתרון היחידי הפרדת הדת מהמדינה מי שרוצה שיממן מכספו את הפרזיטים, נוכלי הכשרות, מקוואות ומנגנון הרבנות. נמאס לי לממן אתכם
10
סדן הרשע -...
חילוני צדיק | 01-01-2022 10:29
סדן הרשע - אני לא מפריד בין אנשים רעים לדעותיהם הנלוזות. חרא כמוך אתה ודעותך ראוי שתעלמו מן העולם - למה אתה לא מתאבד????
לשכמותך...
דן4 | 05-01-2022 11:12
לשכמותך לא צריך לאחל גיהינום - כי אתה כבר חי שם, כלוא בתוך הראש שלך.
11
מעניין מתי ילמד...
Wow | 01-01-2022 12:05
מעניין מתי ילמד פקיד ההלכות סדן על מימוש הלכות לא תחמוד ביתו של הגר . או להפסיק לסגוד למנהיגים החוטאים בניאוף סדרתי