הפגנת החקלאים: "אנחנו כיפת הברזל האנושית" - סרוגים

הפגנת החקלאים: "אנחנו כיפת הברזל האנושית"

מאות משפחות של חקלאים הגיעו להפגין מול הכנסת נגד הרפורמה בחקלאות שמובילים שר החקלאות עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן. "אנו, החקלאים, כיפת הברזל האנושית של ההתיישבות"

הפגנת החקלאים: "אנחנו כיפת הברזל האנושית"
  הפגנת החקלאים היום

מאות חקלאים הפגינו היום (שלישי) מול הכנסת, במחאה על הרפורמה בחקלאות וההחלטה של שר החקלאות לאשר תקנות לייבוא ביצים ללא מכס בשבועות הקרובים בשל החשש ממחסור בביצים.

המפגינים טוענים כי "במידה ויאושרו התקנות, כ-3500 משפחות מתוכם 2200 בגבול לבנון יאלצו לסגור את המשקים ולהישאר ללא כל פרנסה.

עוד באותו נושא

החקלאים בדרך לכנסת: "נטישה של מאות משפחות"

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח אמר בהפגנת החקלאים: ״אנחנו מפגינים כאן היום, מול הכנסת בכדי להעביר מסר לממשלת ישראל: רפורמה בחקלאות רק בהסכמה!"

"אנו לא ניתן יד למצב בו שממשלת ישראל תפקיר את הפרנסה של 3500 מגדלי הביצים שיושבים ברובם בגבול לבנון ותגרום במו ידה לסגירה של אלפי משקים חקלאיים בענף ההטלה", אמר יפרח.

"אנחנו לא נחליף מקצוע ולא נעלה על המריצות! אנו מאמינים שרפורמה בחקלאות צריכה לאזן בין הצורך לטפל ביוקר המחיה עבור הצרכנים לבין שימור וחיזוק החקלאות הישראלית. אנו מאמינים כי יש להמשיך את התכנון בענף ההטלה לצד שדרוג הענף תוך התייעלות וטיפול ברווחת העוף והורדת מחיר מדורגת".

יפרח הוסיף: "אנחנו כאן ונמשיך להיות כאן ולגדל ביצים, פירות וירקות איכותיים וטריים עבור אזרחי המדינה, בכל זמן ומזג אויר, בעיתות לחימה ומגפה עולמית. אנו, החקלאים, כיפת הברזל האנושית של ההתיישבות בגבולות המדינה״.

כזכור, בשבוע שעבר התריע משרד החקלאות על מחסור אפשרי בביצים בשבועות הקרובים בעקבות שפעת העופות. הדיבור הוא על 14 מיליון ביצים שיחסרו למשק בשל הפגיעה במטילות.

לשם כך, הורה שר החקלאות עודד פורר, להיערך לפתיחת ייבוא ביצים ללא מכס בשבועות הקרובים, כדי להקדים רפואה למכה. בפעם הקודמת בה הורגש חסרון בביצים, היה בפסח תש"פ, כאשר עם כניסת הסגר, הורגש מחסור בכל רשתות השיווק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דמגוגיה במיטבה. אף אחד לא מונע מהם לעסוק בחקל
Aladdin | 28-12-2021 16:12
דמגוגיה במיטבה. אף אחד לא מונע מהם לעסוק בחקלאות גם אחרי הורדת המכסים. אלא מה יצטרכו לעמוד בסטנדרטים ומחירים אירופיים ולהפסיק לדפוק את הצרכנים בשם הציונות
2
לא ברור? הם לא יקבלו פיצוי על הנזק שלהם?
יוסי | 28-12-2021 18:09
ונניח שכמו ברוב המיקרים - המדינה תיגנוב את הכסף למקורבים ותיזרוק שיירים לזכאים, עדיין - אתם רוצים לאשר הכנסת ביצים ועופות חולות ?