החל מהיום: משרד הבריאות מקדים את חיסון הבוסטר - סרוגים

החל מהיום: משרד הבריאות מקדים את חיסון הבוסטר

משרד הבריאות הודיע על הקדמת מתן מנת הבוסטר כשהחל מהיום החיסון השלישי יינתן שלושה חודשים אחרי קבלת המנה השנייה. עד כה היה נהוג לחכות 5 חודשים בין המנה השנייה לשלישית

author-image
החל מהיום: משרד הבריאות מקדים את חיסון הבוסטר
  (צילום: יוסי אלוני\פלאש 90)

מדיניות חדשה לחיסונים: משרד הבריאות הנחה היום (שלישי) להקדים את מתן חיסוני הבוסטר, כשהחל מהיום החיסון השלישי יינתן שלושה חודשים אחרי קבלת המנה השנייה. עד כה היה נהוג לחכות 5 חודשים בין המנה השנייה לשלישית.

המשמעות היא שיותר אנשים יוכלו לקבל כעת את הבוסטר, במקום לחכות זמן נוסף עד שיהיו זכאים. הליך ההתחסנות המלא ייקח כעת כ-4 חודשים בסך הכל, מכיוון שנדרשים 21 ימים בין המנה הראשונה לשנייה בחיסון של פייזר ו-28 ימים בחיסון של מודרנה.

ממשרד הבריאות נמסר כי "נתוני תחלואה לקורונה בישראל ובעולם מצביעים על עלייה חדה במספר הנדבקים בקורונה, ובזן האומיקרון בפרט. עתה, לאור גל האומיקרון, מתחזק הצורך בהעלאת רמת החסינות בקרב כלל האוכלוסייה במהירות האפשרית, וכפי שניתן לראות בחלק ממדינות המערב ביניהן בריטניה, גרמניה וצרפת כבר קיצרו את המועדים למתן מנת הבוסטר".

הנחייה זו חלה על כל חיסונים הניתנים בישראל: פייזר, מודרנה ואסטרה-זניקה, בכל שילוב שהוא. עם זאת, מומלץ ככל האפשר לקבל במנה שלישית תרכיב זהה לזה שניתן במנה הראשונה והשנייה. מי שמוגדר כמחלים ומבקש לקבל מנה שלישית, יוכל לקבל זאת, 3 חודשים לפחות לאחר המנה השנייה.

עוד באותו נושא

מסתמן: מחוסנים שנחשפו לאומיקרון לא יצטרכו בידוד


5

מוקדם יותר היום דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט ואנשי משרד הבריאות סיכמו היום (שני) על שינוי מדיניות הבידודים – כך שמחוסנים לא יידרשו לבידוד גם אם הם נחשפו לחולה מאומת בווריאנט האומיקרון. עוד הוחלט לבטל את הארכת הבידוד למי שחולה בזן האומיקרון, כך שכל חולי הקורונה יידרשו כעת ל-10 ימי בידוד ולא 14 כפי שהיה עד כה. קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב לדיון מכריע בנושא.

לפי הדיווח בחדשות 12, כל מי שחוסן בצורה מלאה (כלומר – 3 מנות) יהיה פטור מבידוד ולא יידרש לבצע בדיקה אם נחשף לחולה מאומת, כולל מאומתים בווריאנט האומיקרון. עם זאת, מחוסנים שבאו במגע עם בן בית שחלה בקורונה כן יידרשו לבידוד של 7 ימים ויוכלו לצאת בכפוף ל-2 בדיקות שליליות. מי שלא מחוסן יידרש לשבוע בידוד בכל מקרה של חשיפה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בהמשך כי הם "צפויים לשנות את מדיניות הבידודים כך שמחוסנים לא יידרשו תמיד בבידוד אחרי מגע עם מאומת". לדבריו, "יהיה הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים מבחינת המגע עם מאומת. אנשים שלא מחוסנים צריכים להבין שהם מגיעים למפגש עם האומיקרון כשהם לא מוגנים, וזה חבל מאד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מחוסנים מקבלים רישיון להפיץ המחלה
לב | 27-12-2021 22:03
ביזיון כל העניין הזה. מחוסנים חשופים לא ייבדקו ילכו ויפיצו את המחלה. לא מחוסנים ייענשו כי לא התחסנו. לא כי יש בעיה עם זה. הבעיה של הלא מחוסנים זה בעיקר המחוסנים שממשיכים לייבא ולהפיץ המחלה.