ועדת השרים אישרה: שלילת רישיון לרופא שפגע מינית - סרוגים

ועדת השרים אישרה: שלילת רישיון לרופא שפגע מינית

הצעת החוק לתיקון פקודת הרופאים של ח"כ מיכל רוזין זכתה לתמיכה בוועדת שרים לחקיקה. הצעת החוק קובעת כי יהיה ניתן לשלול את רישיונו של רופא שהורשע בעבירות מין באופן מיידי

author-image
ועדת השרים אישרה: שלילת רישיון לרופא שפגע מינית
  צילום: דוברות הכנסת

היום (שני) ועדת שרים לחקיקה, תמכה בהצעת החוק שהגישה יו"ר סיעת מרצ, חה"כ מיכל רוזין, בדבר שלילת רישיונו של רופא שהורשע בעבירות מין.

כיום אין הליך משמעתי הנוגע לרופא שהורשע בעבירת מין – אלא רק הליך משמעתי כללי, לפיו שר הבריאות אינו יכול להטיל על רופא סנקציות, אלא לאחר שמוגשת לו קובלנה. בנוסף, החוק אוסר על מעסיק להעסיק רופא שהורשע בעבירת מין, רק כאשר מדובר במרפאות ובמחלקות המיועדות לילדים. כלומר, רופאים שהורשעו בעבירות מין ממשיכים לקבל מטופלים בכל מקום אחר, כל עוד לא הוגשה קובלנה נגדם.

עוד באותו נושא

בפעם השנייה הרופא הבכיר נעצר בחשד לעבירות מין

הצעת החוק קובעת כי שר הבריאות יתלה את רישיונו של רופא שהורשע בעבירות מין מיד עם הרשעתו בבית המשפט, זאת ללא כל צורך בהגשת קובלנה. ההתליה תעמוד בתוקף עד שתתקבל המלצה של ועדה מיוחדת שתדון בעניינו של הרופא שהורשע. הועדה המיוחדת תעריך את מסוכנותו של הרופא ותיתן לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו, זאת כדי שתוכל לשקול את הסיכוי לעבריינות מין חוזרת מצדו.

לאחר המלצת הועדה, שר הבריאות יחליט אם לבטל את רישיונו של הרופא, להתלותו לתקופה נוספת שיקבע, לתת לרופא נזיפה או התראה או להגביל את תחומי עיסוקו לתקופה שיקבע.

"המצב בו רופא שהורשע בעבירות מין ממשיך לעסוק במקצועו הוא בלתי נסבל ומרחיב את מעגל הנפגעים מאותו אדם. התיקון לחוק הוא הגנה נוספת עבור אלו שעלולות ועלולים להיפגע מאותו אדם בעתיד, וצדק עבור אלו שנפגעו ממנו בעבר" אמרה רוזין לאחר אישור ההצעה. "הוא משנה את ברירת המחדל הקיימת, ולמעשה רישיון הרופא יותלה מרגע ההרשעה, ולא יהיה צורך להמתין להגשת קובלנה כפי שהחוק מורה כיום. אני מודה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שטיפלו בניסוח התיקון לחוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו