בכיר בקואליציה:"לפיד נלחם לטובת החוק של אמסלם" - סרוגים

בכיר בקואליציה:"לפיד נלחם לטובת החוק של אמסלם"

בכירים בקואליציה תוקפים את לפיד על כך שהוא לוחץ לאשר את החוק של אמסלם נגד ברקת בוועדת שרים ואומרים: "חצי שנה בממשלה לפיד לא נלחם למען משהו כמו לקדם את חוק 'ברקת"

בכיר בקואליציה:"לפיד נלחם לטובת החוק של אמסלם"
  צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

קרובת בממשלה על החוק של אמסלם נגד ברקת: בכירים בקואליציה אומרים לסרוגים כי לפיד "עובד ממש כדי להעביר את החוק". לדבריהם: "לפיד ממש נלחם בשיחות הטלפון לשרים כדי להעביר את החוק בוועדת שרים גם בכפוף להתנגדות של העבודה, כחול לבן ומרצ".

עוד באותו נושא

העבודה מבקשת דחייה לחוק שמסעיר את הליכוד


14

לסיכום אמרו: "חצי שנה בממשלה לפיד לא נלחם למען משהו כמו לקדם את חוק 'ברקת'". מנגד, יש הטוענים בקואליציה כי לפיד לא עושה מאמץ מיוחד לקידום החוק, וסבב הטלפונים לשרים הוא דבר שבשגרה לפני ההצבעות בוועדת שרים.

כזכור, החוק של אמסלם שעולה בשעה זו לוועדת שרים קובע כי נבחר ציבור יוגבל לקבלת תרומות ומימון עצמי עד 100 אלף ש"ח בשגרה. החוק כאמור כונה 'חוק ברקת' בטענה כי הוא פרסונלי ונועד להצר את צעדיו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אשר משקיע את הונו בקידום אישי מתוך מטרה להתמודד על ראשות הליכוד בפריימריז ולרשת את נתניהו.

החוק עורר סערה ופיצול בליכוד בין תומכי ברקת ומתנגדיו. במידה והחוק יאושר בוועדת השרים, סיעת הליכוד תתכנס להצביע על החוק. ככל הנראה, נתניהו יחד עם רוב חברי הסיעה צפויים לתמוך בחוק שיחליש את כוחו של ברקת, אך האחרון עדיין מנסה לשכנע את חברי הליכוד, לצד שכנועים מול חברי הממשלה להתנגד למהלך.

העבודה מרת וכחול לבן נגד אישור החוק

ברקע העובדה כי שרן השכל הגישה הצעת החוק דומה בעבר, שר המשפטים גדעון סער צפוי לתמוך בחוק ולאשר אותו בוועדת שרים לחקיקה. אך במהלך הלילה האחרון התעוררה מחלוקת בממשלה מול מפלגת העבודה, כחול לבן ומרצ סביב אישור החוק. המפלגות מתנגדות לאישור החוק בוועדת שרים לחקיקה ומבקשים לדחות את החוק ולהקים וועדה שתבחן את כל השינויים הקשורים בפריימריז ובהליכי בחירות.

לטענתם, יש לכבד את ההסכם הקואליציוני לפיו יש להקים וועדת היגוי בהשתתפות כל סיעות הקואליציה לבחינת שינויים בשיטת הבחירות לרבות פריימריז.

השר עומר בר לב כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו, שרי מפלגת העבודה, בעד הגבלה בסכום של כספים אישיים של ח״כ ושר לשם קידומו הפוליטי, אך הנושא צריך להיות מטופל ומסוכם כמופיע בהסכם הקואליציוני במסגרת כוללת של חוק הבחירות"

בסעיף 32 למסמך קווי היסוד של הממשלה נכתב: "הצדדים מסכימים כי יוקם צוות היגוי בהשתתפות כל סיעות הקואליציה לבחינת שיוניים בשיטת הבחירות, בכלל זה מעבר לשיטת בחירות אזורית, פריימריז ביום בחירות והצבעת ישראלים בחו"ל, ויבחנו תיקוני חקיקה בחוק דרכי תעמולה"

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
חוק אישי אנטי...
חוק אישי | 27-12-2021 10:45
חוק אישי אנטי דמוקרטי שביבי מריץ באמצעות העבדים כדי להוריד את ברקת
2
ביבי הפעיל עיתון...
אביחי | 27-12-2021 11:11
ביבי הפעיל עיתון של מיליארד שקל בשנה בעבורו, ושולט לבדו במדיה ברשת, אבל לאחרים בימין אסור לפעול.
3
לפיד שקרן אמינות...
קובי | 27-12-2021 11:58
לפיד שקרן אמינות אפס נוכל
4
מה הפלא לפיד...
מוטי | 27-12-2021 17:35
מה הפלא לפיד בור מטומטם שקרן נוכל ובנוסף חלאה.
וואוו. כזה...
א.א | 27-12-2021 18:48
וואוו. כזה טיעון מנומק וחד עוד לא נשמע במחוזותינו. אתה ממש דיבייטר ברמה בינלאומית.
5
לפיד פוחד מהפופולריות...
נמרוד | 27-12-2021 19:18
לפיד פוחד מהפופולריות של ברקת ולכן ברור מדוע הוא מסייע לאמסאלם. כל התייחסות של לפיד או מעשה הוא אינטרס פוליטי בלבד. הקורונה, הדלתא והאומיקרון לא מעניינים אותו, החינוך לא מזיז לו, הבריאות והביטחון שוליים בעיניו, הוא מתעסק בפוליטיקה ובהכנה לחליפות אבל הוא לא יזכה להיות ראש ממשלה.
6
יאבו ערסלם לך...
סיבוני אלכוהל מזויף | 28-12-2021 18:53
יאבו ערסלם לך לאכול את הקקה המסריח של מירי רקב רקבון