חג המולד בצל הקורונה: שיאי נדבקים ומגבלות - סרוגים

חג המולד בצל הקורונה: שיאי נדבקים ומגבלות

העולם מציין את חג המולד בצל התפשטות הקורונה והעלייה של האומיקרון, כשבמדינות רבות נרשמו שיאי תחלואה בימים האחרונים. בעקבות זאת אירועים רבים בוטלו והתקהלויות נאסרו במקומות רבים

חג המולד בצל הקורונה: שיאי נדבקים ומגבלות
  (צילום: שאטרסטוק)

ברחבי העולם מציינים היום (שבת) את חג המולד בצל ההתפרצות הקשה של נגיף הקורונה וההתפשטות של וריאנט האומיקרון שמעורר דאגה רבה בשל קצב ההידבקות המהיר שלו. מדינות רבות רשמו שיאים חדשים של נדבקים בקורונה רגע לפני החג, מה שהוביל לביטול אירועים, טיסות ומגבלות רבות.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, ביממה האחרונה אובחנו מעל 980 אלף חולי קורונה חדשים ברחבי העולם. מדובר בשיא יומי חדש, ששבר את השיא הקודם מאמצע אפריל אשר עמד על כ-900 אלף חולים ביום. מנגד, מספר המתים שנרשם אמש נמוך יחסית, ועומד על כ-8,000 קרבנות בסך הכל.

עוד באותו נושא

נתוני קורונה: עליה בחולים הקשים ומקדם ההדבקה

בבריטניה דווח כי 122,186 חולי קורונה מאומתים אובחנו ביממה האחרונה, כאשר מדובר ביום השלישי ברציפות שבו נרשם שיא חדש למספר החולים החדשים. עיקר התחלואה נרשמת בלונדון, שם מספר חולי הקורונה המאושפזים כמעט והכפיל את עצמו תוך שבוע בלבד. למרות התחלואה הקשה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הבהיר כי לא יוטלו מגבלות חדשות עד אחרי חג המולד.

גם באירופה התפשטות האומיקרון מובילה לשיאי תחלואה חדשים. בצרפת נרשמו אמש 94 אלף חולי קורונה חדשים, כאשר מספר המאושפזים במדינה עלה ל-16,200 – הכי הרבה מאז חודש מרץ האחרון. גם באיטליה נרשמו שיאי הידבקות ביומיים האחרונים, כאשר 44 אלף חולים אובחנו ביום חמישי ומעל 54 אלף חולים נדבקו אתמול.

העולם נערך לשנה האזרחית החדשה

בעקבות העליה בתחלואה, ערים רבות באירופה ביטלו את אירועי חג המולד המתוכננים וכן את אירועי השנה האזרחית החדשה שהיו אמורים להתקיים בשבוע הבא. בגרמניה הוחלט להגביל התקהלויות לעד 10 אנשים בשבוע הקרוב, כאשר התכנסויות בערב השנה החדשה ייאסרו לחלוטין – למעט מספר אירועים בערים גדולות שיערכו ללא קהל וישודרו בטלוויזיה.

בצרפת הוחלט לאסור התקהלויות ב-31 בדצמבר, והומלץ לכולם – כולל מחוסנים – לבצע בדיקות קורונה לפני פגישות עם אנשים אחרים במהלך השבוע הקרוב. גם באיטליה הוחלט לבטל את כל האירועים הרשמיים לציון השנה האזרחית החדשה, כשבחלק מהמחוזות יטילו גם מגבלות על אירועים פרטיים – בראשם העיר נאפולי, שם יאסר לקיים אירועים המערבים שתיית אלכוהול עד ה-2 בינואר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרבי
נועם | 02-01-2022 11:53
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
2
סוריה
נועם | 02-01-2022 11:54
סוריה חוזרת ליהודים