ראש הצט"מ: "עדיין לא ברור מתי נתחיל בחיסון רביעי" - סרוגים

ראש הצט"מ: "עדיין לא ברור מתי נתחיל בחיסון רביעי"

ראש הצוות לטיפול במחלות, בעז לב, הכחיש את הדיווחים על תחילת מבצע החיסון הרביעי בשבוע הבא והבהיר כי "הוצאנו המלצה, אבל עדיין לא ברור מתי היא תיושם. אנחנו עדיין צוברים נתונים, ונחכה לראות מה קורה בעולם"

author-image
ראש הצט"מ: "עדיין לא ברור מתי נתחיל בחיסון רביעי"
  (צילום: שאטרסטוק)

יום לאחר ההמלצה לאשר את מתן החיסון הרביעי למבוגרים וצוותים רפואיים, ראשי הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות ערכו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הסבירו את השיקולים שהובילו להחלטה. ראש צוות המומחים, ד"ר בעז לב, הכחיש את הדיווחים על תחילת המבצע כבר בשבוע הבא והבהיר כי עדיין לא נקבע תאריך לתחילת מתן החיסונים.

"אנחנו הוצאנו המלצה נצורה – כלומר, עדיין לא ברור מתי היא תיושם" אמר לב. "אנחנו שומעים עכשיו דיווחים מתי היא תתחיל – אבל בפועל אנחנו עדיין צוברים נתונים, ונחכה לראות מה קורה בעולם כדי להחליט על הדברים האלה. כמובן שאנחנו מייחלים לתוצאות טובות, אבל צריך לזכור שאנחנו נערכים גם לאפשרויות אחרות.".

לדבריו, "גל האומיקרון בא מהר, כמו רכבת דוהרת, והבנו שחייבים לקבל החלטה עכשיו כי אין הרבה זמן. יש 2 טעויות אפשריות – אחת היא שלא נחסן ונוביל לתחלואה קשה, תמותה, והרבה בידודים. אבל יש גם מחיר הפוך – מה יקרה אם נחסן ואז יתברר שלא היה צריך לחסן. במקרה כזה נשלם את מחיר תופעות הלוואי. הצט"מ החליט שהמחיר הוא גדול יותר עם לא נחסן, וזה הוביל להמלצה העקרונית על החיסון – למרות שהדברים עדיין לא וודאיים. ננצל את הימים הקרובים לקבל עוד אינפורמציה מהמדינות שבהן זה כבר התחיל".

עוד באותו נושא

שר הבריאות של גרמניה: "יהיה צורך בחיסון רביעי"

בהמשך לב הסביר כי "הבסיס להחלטה היה הריצה המטורפת של האומיקרון. זה סוג של טורנדו שלא בטוחים כמה הרס זה יביא, אבל בינתיים הוא דורס הכל בכנפיו. בנוסף אנחנו רואים דעיכה של החיסון והמוגנות בציבור. כשהבוסטר טרי אז יש מעט הדבקה, וככל שמתרחקים יש עלייה במספר הנדבקים ובתחלואה. זה משמעותי – עדיין נשמר מיגון סביר, אבל בעתיד נראה המשך של הדעיכה. זה נראה כבר כשהיה את הדלתא, אבל באומיקרון זה בולט עוד יותר – כשהיכולת של הבוסטר להגן בפניה הייתה יותר נמוכה".

כשנשאל על נתוני התחלואה של האומיקרון, לב אמר כי "בבריטניה מקדם ההדבקה הוא מעל 4, בגרמניה 3.1, בארה"ב 3 – אלה מקדמי הדבקה גבוהים שלא ראינו בעבר. אף פעם לא הגענו לממדים כאלה של הדבקה, האומיקרון הופך לווריאנט הדומיננטי וצפוי לעקוף גם את הדלתא. יחד עם זאת, יש אי וודאות גדולה על הווריאנט הזה, לא יודעים כמה הוא גורם למחלה קשה. אנחנו עדיין לא יודעים מה יקרה בהמשך, אבל כן ברור כבר היום שככל הנראה החומרה יותר קלה מאשר הווריאנטים הקודמים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מסטולי החיסונים,שריינו מקום מטומטמים חאחחאחעע
חד | 22-12-2021 20:12
איזה כיף להיות יהודי מאמין בה' ולא בחיסון
2
די עם כל...
איתן | 22-12-2021 20:49
די עם כל החיסונים האלה! הרגתם אותנו!!
3
זה טיפוף מבין היוצר של בנט ההיסטרי
אורן | 22-12-2021 22:07
אם החינוסן לא יעיל לאומיקרון, ובפייזר מפתחים עכשיו חיסון חדש נגד האומיקרון, וזה הוירוס שעומד להיות הדומיננטי ולדחוץ החוצה את כל הסוגים האחרים - איזה הגיון יש בחיסון רביעי נגד הסוגים, שכבר לא רלוונטיים?!? סתם ךהרעיל את הציבור? את הילדים? כדי שבנט יעשה מסיבת עיתונאים ויציג מצב שוא? בושה
4
אומיקרוקוקו
מיתוגון | 23-12-2021 10:03
את העיקר לא אומרים! כי אין! כמה חלו ומאושפזים מאומיקרון? כמה מתו מזה ממש ולא מדברים אחרים? המיתוג למגיפה לא נגמר, יאללה תושיטו את הזרוע בהכנעה, יש זמן לפעימה השביעית...