לאחר הדיווחים על הנתק: שיחה חמה בין בנט לסאליבן - סרוגים

לאחר הדיווחים על הנתק: שיחה חמה בין בנט לסאליבן

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, "למה שקורה בוינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל בשנים הקרובות" אמר בנט סליבאן העביר "איחולים אישיים מהנשיא ביידן"

author-image
לאחר הדיווחים על הנתק: שיחה חמה בין בנט לסאליבן
  בנט וסאליבן (צילום: חיים צח/ לע"מ)

על רקע הדיווח אמש (שלישי), בחדשות 13, לפיהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא עונה לראש ממשלת ישראל נפתלי בנט בטלפון בגלל אישורי בניה ביו"ש. ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש הבוקר (רביעי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן בלשכת רה"מ בירושלים כשהאחרון מעביר איחולים אישיים מהנשיא ביידן.

עוד באותו נושא

תציב נשק גרעיני? רוסיה מאיימת על ארה"ב

השניים דנו במשא ומתן המתקיים בין איראן והמעצמות בוינה, וכן במספר נושאים נוספים המשותפים לשתי המדינות. מוקדם יותר היום, נפגשו היועצים לביטחון לאומי של ישראל וארה"ב, ג’ייק סאליבן וד"ר איל חולתא, לפגישת עבודה.

"ברצוני לומר שהיחסים בין ממשלתי לבין ממשל ביידן, בין ישראל לארה"ב – חזקים מאי פעם", אמר בנט. "כיוון שהם חזקים כל-כך והידידות בינינו משמעותית כל-כך, אנחנו יכולים לדבר בפתיחות ובכנות על כל האתגרים המשותפים שאנו ניצבים בפניהם. זה בדיוק מה שנעשה".

בנט הוסיף כי: "התקופה הזו חשובה מאוד. למה שקורה בוינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל בשנים הקרובות. לכן, הפגישה הזו מתקיימת בעיתוי נכון. ברצוני לנצל את ההזדמנות כדי לאחל לך ולמשפחתך, לנשיא ביידן ולגברת הראשונה, ולעם בארה"ב, חג שמח ושנה טובה. אנחנו בפתחו של יום טוב".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן אמר בפגישה: "תודה לך ראש הממשלה. אני מביא עמי איחולים אישיים מהנשיא ביידן וד"ר (ג'יל) ביידן שביקשו ממני למסור לך את ברכתם החמה. הם ביקשו ממני להגיע לכאן השבוע, לפני חג המולד, כיוון שאנו מצויים בנקודת זמן קריטית עבור שתי המדינות שלנו ביחס לשורת נושאים ביטחוניים חשובים".

"חשוב שנשב יחד ונפתח אסטרטגיה ונקודת מבט משותפות, ונמצא דרך להתקדם, אשר מבטיחה באופן יסודי את האינטרסים של שתי המדינות. אנו מאמינים שהאינטרסים האלה, כמו הערכים שעליהם מדינותינו מושתתות – משותפים ועמוקים מאוד.

הנשיא ביקש להעביר לך גם את תודתו האישית והעמוקה על אותו רגע קשה בחודש אוגוסט, כאשר ביקרת בארה"ב ואנו ספגנו מתקפת טרור קשה באפגניסטן. הפגנת אז תמיכה, הן באופן אישי והן בשם מדינתך. הרגע ההוא, כמו הרגע הזה, משקפים עד כמה כשישראל וארה"ב עומדות יחד – אנו חזקים יותר. זו הרוח שעמה הגעתי לכאן היום. תודה לך באופן אישי ותודה לעם בישראל".

בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, שגריר ארה"ב בישראל, תום ניידס, ובכירים נוספים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
קשקוש, אז דיברת...
הירש משה | 22-12-2021 16:02
קשקוש, אז דיברת עם היועץ בטח לבקשת השגריר, אבל אם הנשיא לא עונה לך, תשאל את עצמך למה ?,