הוחלט: בתי ספר לא יצאו לפעילות בה נדרש תו ירוק - סרוגים

הוחלט: בתי ספר לא יצאו לפעילות בה נדרש תו ירוק

לבקשת ועדת החינוך, משרד החינוך ינחה: בתי ספר שמקיימים פעילות חוץ בית ספרית לא יצאו למקומות שדורשים הצגת תו ירוק. עוד נאמר בידי נציגי משרד החינוך: יש 3671 תלמידים מאומתים

הוחלט: בתי ספר לא יצאו לפעילות בה נדרש תו ירוק
  תלמידה מתחסנת לקורונה (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

בעוד הקבינט הקורונה מתכנס הערב (שלישי), בשעה שש לבחון הגבלות נוספות, בהם ביטול בדיקות האנטיגן בחינם, כדי לעודד התחסנות ילדים, בוועדת החינוך מנציג משרד החינוך שבתי הספר לא יצאו לפעילויות למקומות בהם נדרש להציג תו ירוק.

עוד באותו נושא

זוהו 170 מאומתים חדשים לווראינט האומיקרון

לדברי עו"ד לירן שפיגל, ממונה יעוץ משפטי במשרד החינוך, בוועדה חינוך, עמדת משרד החינוך היא שימצאו פעילויות חינוכיות חוץ בית ספריות שמתאימות לכל התלמידים. "ננחה את בתי הספר שבבחירת פעילות חוץ בית ספרית ימצאו פעילות שתתאים לכל התלמידים".

תו ירוק אילוסטרציה (צילום: יונן זינדל/ פלאש 90)

עמדת משרד החינוך הוצגה בעקבות פניה לוועדת החינוך על פיה מספר בתי ספר מנחים תלמידים לא מחוסנים ללא תו ירוק להישאר בבית בזמן שהכיתה מקיימת פעילות חוץ בית ספרית, כגון צפייה הצגות וסיור במוזיאונים, המצריכה הצגת תו ירוק.

עוד ביקשה יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל מהמועצה להשכלה גבוהה להביא לידיעת ועדת החינוך חוות דעת משפטית לעניין הטלת קנסות על סטודנטים שלא עוטים מסכות בתוך מוסדות אקדמאים. "האכיפה בנושא הזה היא לא פשוטה וצריכה להיות אחידה בכל המוסדות האקדמאים. בחוק זכויות הסטודנט יש חובה לקיים הליך לפני שמטילים עונש על סטודנט; ברירת קנס למי שלא עוטה מסיכה היא לאו דווקא עונש תקין", הסבירה עו"ד תמי סלע היועמ"שית של ועדת החינוך.

השכל (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

3671 תלמידים מאומתים

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אישרה היום את הארכת תוקף תקנות הקורונה במוסדות חינוך עד ה-9 בינואר 2022. נציגי משרד החינוך ומשרד הבריאות סיפקו בישיבה נתונים לגבי תחלואת קורונה במערכת החינוך.

ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות במשרד הבריאות הציגה את הנתונים לגבי ילדים ובני נוער מאומתים: "בגילאי 0-18 אובחנו אתמול 683 מאומתים שמהווים עלייה משמעותית משבוע שעבר.

בשכבת הגיל 0-18 שיעור המאומתים עומד על 1.9%.

4000 חולים פעילים בגילאי 0-18. מספר הרשויות אדומות וכתומות הולך ועולה. נכון ליום רביעי שעבר (היום בו משוקלל רמזור החינוך) יש שלוש רשויות אדומות: מעלות תרשיחא, ביתר עלית וטבריה, ושתי רשויות כתומות – מעיליא ואופקים.

אם רמזור החינוך היה משוקלל היום אז היו חמש רשויות חינוך אדומות: שדות ים, סלאמה, צבעון, ברכה ורומנה, ו-17 רשויות כתומות".

אילוסטרציה (צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90)

עוד אמרה כי יש עלייה בחיסוניות של התלמידים, בבתי הספר וברשויות: "155,000 מחוסנים מגיל 5 עד 11 (חלקם כבר במנה שניה). בגילאי12-15: קרוב ל-60% מוגנות; ובגילאי 16-18 יש מוגנות של 60%. אנחנו כמובן מוכנים לחסן את כל מי שמעוניין משום שהעדויות הן של הידבקות מאוד גבוהה", אמרה ד"ר אפללו.

אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום , ביטחון ובטיחות במשרד הבריאות: "נכון להיום יש 3671 תלמידים מאומתים במערכת החינוך ו- 295 צוותי חינוך. 25,568 מבודדים מתוכם 3700 מבודדים בכיתה ירוקה (פעילים).

אחוז המתחסנים: א'-ו' – 25% פטורי בידוד; ז-יב' – 66% פטורי בידוד; צוותי חינוך – 84% פטורי בידוד. בכל חשד לאומיקרון לא תפתח כיתה ירוקה, ומעל שלושה מאומתים לקורונה לא תפתח הכיתה הירוקה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כסף על הפעילויות...
אזרח חופשי | 22-12-2021 15:41
כסף על הפעילויות האלה הם יודעים לקחת מכולם כולל הלא מחוסנים אבל להוציא את הילדים לפעילות שההורים שילמו עליה זה לא. גם הכסף שלנו לא מחוסן אל תגעו בו הוא מדבק!
2
כל הכבוד לשרת החינוך
בן | 22-12-2021 17:27
ישר כוח