ברכות: העיר גבעת שמואל זכתה בסטטוס חדש - סרוגים

ברכות: העיר גבעת שמואל זכתה בסטטוס חדש

שרת הפנים איילת שקד חתמה היום על היותה של גבעת שמואל רשות איתנה. שקד: "גבעת שמואל היא דוגמא ומופת להתנהלות עירונית נכונה בתחומים של חומר ושל רוח"

ברכות: העיר גבעת שמואל זכתה בסטטוס חדש
  איילת שקד עם ראש העיר יוסי ברודני (צילום: יעל צור)

שרת הפנים איילת שקד הכריזה היום (שני), וחתמה על החלטתה להוסיף את עיריית גבעת שמואל לרשימת הרשויות האיתנות, ובכך זוכה גבעת שמואל לשורה של הקלות מבחינת האסדרה של משרד הפנים, ובין היתר – פטור מקבלת אישור שרת הפנים לביצוע עסקאות מקרקעין, אישור תקציב, העברה בין סעיפים בתקציב, פטור מקבלת אישור שרה למחיקת חובות ועוד.

הדבר התקיים בסיור שקיימה שקד בגבעת שמואל, בו היא נפגשה עם ראש העיר יוסי ברודני והנהלת העירייה וקיבלה סקירה על העיר ועל התנהלותה.

עיריית גבעת שמואל הוכרזה כרשות איתנה בהתאם לחוק פקודת העיריות סעיף 232 א' וסעיף 34 לפקודת המועצות המקומיות לפיהם יכריז שר הפנים על רשות מקומית כרשות מקומית איתנה באם התקיים לגביה שהיא עומדת בתנאים האמורים: התנהלות תקינה, נטולת גרעון שוטף על פי הדוחות המבוקרים ונטולת מענק איזון. בנוסף ולאור העובדה שמשרד הפנים רואה ברשות איתנה ככזאת המסוגלת לנהל את ענייניה באופן עצמאי וע"פ כללי מינהל תקין ולא רק בתחומי הכספים, נבחנים על ידי המשרד פרמטרים נוספים המהווים מדד נוסף ונלווה לבדיקת עמידתה של הרשות בתנאי ההכרזה.

שקד, הירש וברודני (צילום: יעל צור)

אל מול ההקלות בפיקוח, קיימים בחוק מנגנוני בקרה שנועדו לוודא כי רשות שהוכרזה כאיתנה מממשיכה לתפקד כראוי גם ללא פיקוח הדוק של משרדי הממשלה הרלוונטיים. במקרה שיתברר כי רשות איננה ממשיכה להתנהל בצורה תקינה, רשאית שרת הפנים להוציא את אותה הרשות מרשימת הרשויות האיתנות.

כיום ישנן 29 רשויות איתנות, אליהן תצטרף כעת גבעת שמואל.

שרת הפנים איילת שקד: "שמחתי לבקר היום בגבעת שמואל ולהכריז על העיר כ'רשות איתנה'. אני מברכת את התושבים ומודה לראש העיר ולהנהלת העירייה על העבודה המצויינת שהם עושים. ראש העיר, יוסי ברודני קיבל ב-2008 עיר עם גרעון ענק והוביל אותה להיות עיר איתנה ומשגשגת. 98% בגרות, 44% מסיימים 5 י״ח מתמטיקה, 95% משרתים בצבא ובשרות לאומי עם 0% נשירה ותנועות נוער חזקות. גבעת שמואל היא דוגמא ומופת להתנהלות עירונית נכונה בתחומים של חומר ושל רוח".

שקד בגבעת שמואל (צילום: יעל צור)

מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש: "קביעת מעמד רשויות איתנות והאופן בו הן מתנהלות כרשויות עצמאיות, ומקבלות החלטות, זו ביזור סמכויות הלכה למעשה. בימים אלו אנו בוחנים דרכים נוספות לביזור הסמכויות הרחב בו אנו תומכים ואליו אנו חותרים. אני מברך את עיריית גבעת שמואל על כך שבהתנהלותה הנכונה זכתה להצטרף לרשימת הרשויות האיתנות ואני מקווה כי רשויות נוספות יוכיחו התנהלות תקינה ויצטרפו לרשימה המכובדת".

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: "גבעת שמואל נחשבת לאחת הערים המתפתחות והמצליחות בישראל, הנהנית מצמיחה, התחדשות ושגשוג כלכלי וחברתי. אני מודה לשרה שקד ולצוות משרדה על האמון הרב בהנהלת העיר ועל הכרזתה של גבעת שמואל כעיר איתנה בעלת איתנות פיננסית ויציבות כלכלית".

קרדיט: יעל צור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
תאוחד גבעת שמואל עם פתחח תקוה
1 שמבין | 20-12-2021 13:02
חוץ ממתן ג'ובים, אין שום סיבה הגיונית שגבעת שמואל תהיה רשות מוניציפאלית נפרדת. יש לאחד אותה עם פתח תקוה
מי שפיתח את...
גילי תושבת המקום | 20-12-2021 13:55
מי שפיתח את גבעת שמואל לעיר איתנה זה ראש העיר הקודם זמיר בן ארי ז״ל הפך ממועצה שהפשע היה השם השני שלה מיגר את הפשע זה עלה לו בשאיפת הרכבים שלו זריקת אימונים לעבר הבית ועוד כל מיני דברים הלך עם מאבטח אבטחו את ביתו ולא ויתר !!!!
על הג'ובים והג'ובות עומדת ימינה...
תוכי נורווגי | 20-12-2021 13:47
אם לא הג'ובים הג'ובות והנורווגים והנורווגיות, מה זכות הקיום למפלגה שסיפסרה בקולות בוחריה לכל המרבה במחיר?
2
לכל המלעיזים ברודני...
רחל | 20-12-2021 14:16
לכל המלעיזים ברודני קידם ואיפשר לדתיים ולחילונים לחיות בכבוד זה לצד זה! לא זמיר זל ולא קודמיו עשו משהו לעיר! די עם הנבזות ותנו כבוד לראש העיר
3
מתחמפת לאריסטוקרטים, אילי...
איילה. | 20-12-2021 14:40
מתחמפת לאריסטוקרטים, אילי יצביעו לה פעם הבאה
4
כתבת יחצ לנוכלת...
שרון | 20-12-2021 16:28
כתבת יחצ לנוכלת מימינה.
5
כל הכבוד ...
אסנת | 20-12-2021 16:48
כל הכבוד
6
גבעת שמואל עיר...
צביקה | 20-12-2021 17:20
גבעת שמואל עיר מיותרת. בזבוז כספי ציבור
7
הולכת לקושש קולות...
ממשלת הספינים והשקר. | 20-12-2021 17:44
הולכת לקושש קולות ורוצה להחזיר את האנשים שמאסו בימינה במקום לנהל מדינה.
8
יוקר בלי צדק...
הודיה | 20-12-2021 18:40
יוקר בלי צדק ממש אכזבה