השיעור של החיים שקיבלתי בכלא - סרוגים

השיעור של החיים שקיבלתי בכלא

אמרתי שאין סיכוי ליישב את השומרון אם הממשלה לא מסכימה. הרב ולדמן שעמד שם שמע את דבריי ואמר לי: "שמואל, יש לנו הבטחה של ה', יש הבטחה לרחל אימנו. זה מה שקובע את ההיסטוריה"

author-image
השיעור של החיים שקיבלתי בכלא
  (צילום: איגוד רבני קהילות)

הרב אליעזר ולדמן זצוק"ל שנטמן היום בבית העלמין בחברון, היה אחד ממקימי התורה הגדולים בדורנו. הוא הקים את ישיבת ההסדר 'ניר' בקריית ארבע לפני יותר מחמישים שנה, ישיבה שהוציאה אלפי תלמידים שחלקם רבנים, חלקם דיינים וחלקם מיישבים את הארץ.

עוד באותו נושא

"האיר את העולם" – הרב אליעזר ולדמן הובא למנוחות


5

גדול תורה אמיתי מהזן של משה ויהושע. התורה שלו, כמו התורה שלהם, בונה את ארץ ישראל ומביאה גאולה. הרב וודמן היה גם השותף של הרב לוינגר וביחד הם הקימו את קריית ארבע לפני חמישים שנה. כל אלה שהיו שותפים להם בימים ההם, לא זוכרים אם הישיבה הקימה את היישוב או היישוב הקים את הישיבה. שילוב מלא של תורה שמביאה גאולה.

תלמידיו המשיכו את דרכו ובנו את יהודה ושומרון, המוכרים שבהם הם הרב מנחם פליקס וזמביש. תורה שגואלת. אני זוכר את האהבה הגדולה והכבוד הגדול שהיה מרן הרב אליהו זצוק"ל מכבד ואוהב את הרב אליעזר ולדמן זצוק"ל.

מרן הרב אליהו זצוק"ל, היה מזכיר תמיד את דברי רש"י שהסביר את מעלת אפרים בכך "שעתיד יהושע לצאת ממנו שינחיל את הארץ וילמד תורה לישראל".

השילוב של תורה וכיבוש הארץ מביא קידוש ה' בכל העולם. "וְזַרְעוֹ יִהְיֶה מְלֹא הַגּוֹיִם". וזו הייתה דרכו של הרב אליעזר ולדמן זצוק"ל. את השילוב הזה ראיתי במו עיני גם באלון מורה וגם בכלא.

עוד באותו נושא

ברוך דיין האמת: נפטר הרב אליעזר ולדמן זצ"ל


8

זכיתי ללמוד תורה מהרב ולדמן במרכז הרב בירושלים. זכיתי גם ללמוד ממנו תורה בתחנת הרכבת בסבסטיה. בתקופה ההיא פינתה הממשלה את הישוב היהודי הראשון בשומרון פעם אחר פעם.

בפעם השביעית הייתי שם עם רעייתי לעתיד. ובתור לאוכל אמרתי לה כי כנראה אין סיכוי ליישב את השומרון אם הממשלה לא מסכימה. הרב ולדמן שעמד עם כולם בתור לאוכל שמע את דברי ואמר לי: "שמואל, יש לנו הבטחה של ה', יש הבטחה לרחל אימנו. זה מה שקובע את ההיסטוריה".

עוד באותו נושא

"הדביק באש לאהבת הארץ" – סופדים לרב ולדמן

כשהוא אמר את הדברים, הם נשמעו לי בלתי סבירים בעליל. אחרי יומיים הממשלה התקפלה וזה היה בשבילי אחד השיעורים הגדולים של החיים. למדתי איך העולם מתנהל על פי ההבטחה האלוקית.

עוד שיעור קיבלתי ממנו בבית המעצר במגרש הרוסים. בימים ההם נעצרתי בעת ההפגנות כנגד התוכנית לפנות את רמת הגולן ולמסור אותה לשליט הסורי. זה לא נעים לשבת שבועיים בבית המעצר בירושלים. במיוחד אם זה יוצא בערב ראש השנה. אבל זו יכולה להיות חוויה מיוחדת אם ביחד איתך יושב בבית המעצר הרב אליעזר ולדמן. אלה היו השבועיים שלמדתי בהם הכי הרבה על גאולה ועל תשובה. על עם ישראל וארץ ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אולי כבוד הרב...
חן ברג | 20-12-2021 7:23
אולי כבוד הרב יתחיל לכתוב מאמרי הלכה ותוכן למדני במקום השבתאות הרדודה הזו??
אולי כבוד הרב- פוגע במיוחד
דיווח פוגעני | 23-12-2021 5:03
למחק את התגובה שלו
2
ח.ב. הרב מדבר...
תמיד יצחק. גריידי. | 20-12-2021 8:26
ח.ב. הרב מדבר אל מטיבי דעת. לא אל מבטלי דעת. הרב אליהו מגדולי המנהיגים הטובים והאיכותיים. יאריך ה' ימיו בטוב ושנותיו בנעימים.
3
נכון גריידי. ...
חן ברג | 20-12-2021 18:01
נכון גריידי. כבר אי אפשר לצפות מרבנים היום לפרסם מערכות בלימוד . רק דיבורים למטיבי לכת. לא ייאמן איך תלמידי הרב אליהו גם מקבלים עליהם אדם ברמה כל כך נמוכה וגם שמחים עם זה.
4
שמואל הרב ולדמן...
Asyeco | 20-12-2021 19:46
שמואל הרב ולדמן האמין בישיבת הסדר לאומתך בכלא לא למדת כלום בקריית ארבע יש המון נתינה ואהבת חינם וגיוס המונים .איפה אתה בכלל רק רפש
כמה חוצפה...
א | 21-12-2021 0:40
כמה חוצפה לדבר על תלמיד חכם כלומניק אפס מאופס צפה פגיעה מבורא עולם מי שפוגע בתלמיד חכם בורא עולם פוגע בו
5
חן המתחנחן רק...
א | 21-12-2021 0:48
חן המתחנחן רק כלוניק כמוך שלא מבין דבר וחצי דבר יכול לדבר בחוצפה כזאת דבריך הם ההוכחה שאתה פשוט אפס אחד גדול לא הייתי מגיב לאפס כמוך אלמלא חובת המחאה בפגיעה בתלמיד חכם אני משער שבורא עולם יסגור איתך את החשבון של פגיעה בתלמיד חכם הצעה חברית חזור בתשובה כמה שיותר מהר וקצת צניעות דחוף
6
תגובות 1, 4
תגובות פוגעניות | 23-12-2021 5:06
מבזות תלמידי חכמים