שורדי הטורנדו תובעים: "אמרו שנפוטר אם נעזוב" - סרוגים

שורדי הטורנדו תובעים: "אמרו שנפוטר אם נעזוב"

עובדי מפעל הנרות שקרס מפגיעת הטורנדו בקנטקי הגישו תביעה נגד בעלי המפעל, שלטענתם דרשו מהם להישאר בעבודה למרות הסופה המתקרבת ואיימו לפטר את מי שעזב. 75 בני אדם נהרגו עד כה באסון, ומאות נוספים עדיין נעדרים

שורדי הטורנדו תובעים: "אמרו שנפוטר אם נעזוב"
  זירת האסון בקנטקי (שימוש לפי סעיף 27א)

שבוע אחרי אסון הטורנדו בקנטקי, שבו נהרגו 75 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים, עובדי מפעל הנרות שקרס הגישו היום (חמישי) תביעה נגד חברת "מייפילד מוצרי צרכנים" המחזיקה בבעלות המפעל. העובדים טענו שמנהלי המפעל דרשו מהם להישאר בעבודה למרות שהותרו מפני הסופה המתקרבת, ואף איימו לפטר את מי שיעזוב בעקבות הטורנדו.

לטענת העובדים, מנהלי המפעל "הפגינו חוסר אכפתיות מובהק לביטחונים של העובדים בערב של פגיעת הטורנדו". "החברה הכריחה את עובדיה לעבוד במפעל, למרות שהם היו צריכים לדעת על הסופה, והעמידה אותם בסכנת פציעה ומוות" נכתב בתביעה. העובדים גם טענו כי נרשמו "הפרות של חוקי הבטיחות במקום, כחלק ממזימה שנועדה לטייח את הכשלים כדי להגן על האינטרסים של החברה. אמרו שנפוטר אם נעזוב".

מנגד, נציגים מטעם החברה הכחישו את הטענות ואמרו כי "העובדים היו רשאים לעזוב בכל זמן". לטענתם, "נהלי העבודה השתנו בגלל הקורונה – אם מישהו מגיע לעבודה ונאלץ לצאת באמצע מכל סיבה, הם יכולים לעשות זאת מבלי שיוטלו עליהם סנקציות או עונשים".

בעקבות הגשת התביעה מושל קנטקי, אנדי בשיר, אמר כי המדינה תבחן ותחקור את הטענות נגד החברה. לפי החוק בקנטקי, מחלקת המשפטים של המדינה מחוייבת לבדוק כל מקרה של מוות בעבודה ולפרסם את ממצאיה לציבור.

עוד באותו נושא

ההרס נמשך: מספר ההרוגים בארה"ב עלה ל-100

אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיע לביקור בזירת האסון בקנטקי, שם בחן את נזקי הסופה הקשה ונפגש עם בכירי הממשל המקומי. בדבריו הבטיח כי הממשל בוושינגטון יפעל לפצות את הנפגעים שאיבדו את ביתם, וכן יכסה את מלוא העלות של שיקום הנזקים במשך החודש הקרוב.

"אם אתם צריכים משהו, אל תהססו לבקש" אמר ביידן לתושבים שנפגעו באסון. "אם נוכל לעזור, נעשה זאת. אם אנחנו לא יכולים לעזור בדרך הפדרלית, אנחנו נגיד לכם ונסביר לכם מהניסיון שלנו כיצד אתם יכולים לעשות משהו בעצמכם".

=======

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א' ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל srugim@srugim.co.il

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו