לילות טבת החשוכים והצביעות מבית - סרוגים

לילות טבת החשוכים והצביעות מבית

חודש טבת נחשב במסורת היהודית כחודש מאתגר. החדשות שאופפות אותנו לא מוסיפות מצב רוח. האיומים מבחוץ מעוררים פחדים, והצביעות מבית מעוררת כעסים

author-image
לילות טבת החשוכים והצביעות מבית
  (באדיבות: הקריה האקדמית אונו)

חודש טבת נחשב במסורת היהודית כחודש מאתגר. זו חודש חורפי שבו אנו מצויים בשיא השגרה של השנה. הלילות הארוכים, בנוסף לצום עשרה בטבת, מזמנים תחושות לא נעימות. על פי ספר יצירה זהו החודש בו הכעס מתגבר בעולם.

עוד באותו נושא

צום עשרה בטבת מקבל יותר מכל עת, משמעות אחרת

החדשות שאופפות אותנו לא מוסיפות מצב רוח. האיומים מבחוץ מעוררים פחדים, והצביעות מבית מעוררת כעסים, ובצדק.

אבל גם בלילות הארוכים ביותר יש תקווה. בלילות שבת החורפיים נהגו בעם ישראל להתכנס ל"שירת הבקשות", לשיר פיוטים שמספרים לנו על עולם נסתר שמצוי עמוק בתוך הלב, ומאפשרים לנו לזכור שהאביב יגיע בסוף.

בעת שגשום בחוץ אנו מתחממים בלהבה פנימית. אנו לא מפחדים מהלילה; אנו לא מפחדים מהרשע; אנו לא מאבדים עשתונות מול שונאים וצבועים. אנו עושים את מה שצריך לעשות ויודעים שבקשותינו יעלו לפני אבינו שבשמים.

הרע יעבור. הטוב יתגבר. בעזרת ה'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מחזוריות בריאה - ויש גם אור בלילה
משה אהרון | 16-12-2021 17:10
עֹד כָּל יְמֵי הָאָרֶץ זֶרַע וְקָצִיר וְקֹר וָחֹם וְקַיִץ וָחֹרֶף וְיוֹם וָלַיְלָה לֹא יִשְׁבֹּתוּ. אַתָּה הִצַּבְתָּ כָּל גְּבוּלוֹת אָרֶץ קַיִץ וָחֹרֶף אַתָּה יְצַרְתָּם. האדם תלוי ומנתחם בגלגל - במחזוריות . וזו גם הבטחת המבול . שאין שלטון בלעדי למי מהזמנים או העונות . ולכולם גבול ניתן . הושם להם בצו האלוהים גבול של מהות , נוחות ותפקוד - ובכוליות של שלמות הנה אם כן, הקיץ והחורף היום והלילה - כולם נחוצים . ובאותו המידה . שהאדם זקוק גם לאתנחתא שבמחזוריות . כך או כך, שימו לב שהקיץ והחורף ,היום והלילה. שווים ומושווים בגזרת הכתוב - לזריעה וקצירה. ללמדך שהכל שלמות אלוקית וכי יש הזורעים או צומחים בלילה וקוצרים ביום . ויש הזורעים או צומחים ביום וקוצרים בלילה. ושהזריעה בדמעה והקצירה ברינה. הנותן. והאומר... משה אהרון