פרשת ישראל ביתנו

סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום נכנסה לכלא

אחת הנשים החזקות לשעבר בישראל ביתנו, נכנסה היום לרצות את עונשה בפרשת השחיתות הגדולה במפלגה, לאחר שהורשעה בלקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס

סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום נכנסה לכלא
צילום: צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

אחרי שבית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בחודש מרץ את סגנית שר הפנים שכיהנה בטעם ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום נכנסה הבוקר (ד') לכלא נווה תרצה.

כזכור על קירשנבאום נגזר עונש כבד של עשר שנים בכלא על עבירות שביצעה במסגרת תפקידיה בכנסת ובממשלה.

למעט עשר שנות המאסר בפועל, בית המשפט גזר גם שנת מאסר על תנאי, קנס בסך 900 אלף ש"ח וחילוט בסך מיליון ש"ח מכלל הנכסים שנתפסו במהלך החקירה.

10 שנות מאסר נגזרו על פאינה קירשנבאום

קירשנבאום הורשעה בקבלת טובות הנאה לעצמה, לבני משפחתה ולמפלגת ישראל ביתנו, זאת תמורת סיוע לארגונים ואישים שביקשו כספי מדינה – שאותו היא נתנה מהכספים הקואליציוניים שקיבלה מפלגתה. בין היתר טובות ההנאה כללו גם מימון טיסות ובתי מלון בחו"ל לה ומשפחתה.

קירשנבאום כסגנית שר, יחד עם גלעד ארדן וגדעון סער בטקס חילופי שרי פנים, 2014 (יונתן זינדל/פלאש 90)

בגזר הדין כתב השופט ירון לוי: "קירשנבאום הייתה אמונה על הכספים הקואליציוניים, ופגעה אנושות בעמותות ועסקים שמהם נטלה שוחד. היא הזיקה לעצמה בשביל בצע כסף ושררה, ותוך סטייה עמוקה מדרך הישר לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך שש שנים ומשמונה גורמים שלא קשורים זה לזה."

"זכויותיה הרבות כמשרתת ציבור שתרמה לחברה הישראלית מחווירות לנוכח הרקב המוסרי המשתקף משליחת ידה אל הקופה הציבורית שניתנה לה למשמרת".

"גיור רבני הערים הוא חלק מהסכם הקואליציוני"

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

13
12
יופיטר
15.12.21

מענין אם יש קשר לבוס שלה ? כי נראה לי שהאיש דיקטטור ועל פיו ישק דבר

11
יעקב
15.12.21

מגינה על ליברמן זה התוצאה רוצים להיות אנשי אמון

10
אלפסי שמעון
15.12.21

בקרוב לבוס שלה אמן