מחקר על האומיקרון: החיסון של פייזר יעיל - אבל פחות - סרוגים

מחקר על האומיקרון: החיסון של פייזר יעיל – אבל פחות

מחקר חדש שבוצע בדרום אפריקה מצא כי חיסון הקורונה של פייזר יעיל בפני וריאנט האומיקרון, אך ברמה פחותה בהשוואה לזנים אחרים. לפי הנתונים, שתי מנות סיפקו הגנה של 70% מפני אשפוז, אל מול 90 אחוז בדלתא

author-image
מחקר על האומיקרון: החיסון של פייזר יעיל - אבל פחות
  מחקר לחיסון (צילום:דוד כהן /פלאש 90)

נתונים נוספים: מחקר חדש שפורסם היום (שלישי) על ידי משרד הבריאות בדרום אפריקה מצא כי חיסון הקורונה של פייזר מעניק הגנה גם מול וריאנט האומיקרון – אך ברמת יעילות פחותה מזו שנמצאה בווריאנטים אחרים.

לפי נתוני המחקר, שתי מנות של החיסון מעניקות הגנה של 70% מפני אשפוזים, ו-33% בפני הידבקות בזן האומיקרון. לשם השוואה, רמת היעילות נגד וריאנט דלתא עמד על הגנה של 90% מפני אשפוזים ו-80% בפני הידבקות. למרות זאת, רמת ההגנה עדיין נמצאת מעל דרישות הסף של ה-FDA לאישור החיסון, שעומדת על לפחות 50% הגנה מפני תחלואה קשה ומוות. 

עוד באותו נושא

בורלא חושף: כמה זמן יקח לפתח חיסון נגד האומיקרון?

עוד נאמר כי ההגנה מפני אשפוזים נשמרה בכל קבוצות הגיל, החל מגיל 18 ועד 79. עם זאת, רמת ההגנה הייתה מעט נמוכה יותר בקרב אוכלוסיית הקשישים. גם אלו שנמצאים בקבוצות סיכון בשל מחלות כרוניות, ביניהם חולי סוכרת, בעלי לחץ דם גבוה, או מחלות לב, נותרו עם הגנה עקבית בהשוואה למחקרים הקודמים.

המחקר בחן מעל 211 אלף בדיקות חיוביות לקורונה, שנערכו בין ה-15 בנובמבר ל-7 בדצמבר. על פי ההערכות, כשליש מהבדיקות שנבחנו במחקר מיוחסות להדבקה בזן האומיקרון, אך הובהר כי לא בוצע לכולן ריצוף גנטי שקובע חד משמעית כי אכן מדובר בווריאנט החדש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אחרי שדחפו חיסונים...
גלית נעים | 15-01-2022 17:38
אחרי שדחפו חיסונים יגידו טעינו ותמותו